۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۲۶۶۱۹
رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

رفع مشکلات بدحجابی عزم ملی می‌طلبد / دشمن پشت پرده همه بدحجابی‌ها است

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید باور کنیم دشمن پشت همه بدحجابی‌ها قرار دارد و حضور دشمن پشت مسائل نشان از آن دارد که منافع دشمن در این راستا قرار گرفته است.
رفع مشکلات بدحجابی عزم ملی می‌طلبد / دشمن پشت پرده همه بدحجابی‌ها است
احمدرضا بسیج رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: سردمداران رژیم و دولت قاجاریه و پهلوی از نظر تفکر و اندیشه سکولار بودند یعنی دین را در امور مملکت جاری و ساری نمی‌دانستند.

بسیج تصریح کرد: قاجاریه به دلیل دستاوردهای علمی غرب به نوعی شیفته و مرعوب تمدن ظاهری غرب بودند و رفتارهای ظاهری دین را مخالف پیشرفت کشور می‌دانستند.

وی با بیان اینکه سردمداران دولت‌های پهلوی و قاجاریه دل‌خوشی نسبت به عقاید دینی نداشتند تاکید کرد: به همین دلیل تا آن‌جا که در توان‌شان بود مانع حرکت‌های اسلام‌خواهانه یا رفتارهای اسلام‌گونه می‌شدند و مقابله با جریانات اسلامی در این دوران از همین قبیل است.

بسیج مسئله کشف حجاب در دوران رضاشاه را راهی برای دور کردن مردم از عقاید دینی خود عنوان و خاطرنشان کرد: از یک سو حجاب یک رفتار دینی و نشان‌دهنده عقاید مذهبی است و از سوی دیگر این است که جامعه باید به سمت دینی شدن حرکت کند و این چیزی بود که دشمن نمی‌خواست در ایران وجود داشته باشد و به همین دلیل رضاشاه را برای حذف آن تحریک کرد.

وی در ادامه بیان داشت: پوشش ظاهری تنها با حجاب بودن شخص نیست بلکه هم عقیدمندی به دین را نشان می‌دهد و هم دعوت به دین‌داری را صورت می‌دهد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از همین‌رو حجاب هم یک جریان مذهبی است و هم یک عمل ایمانی که باید مورد توجه قرار گیرد.

بسیج اضافه کرد: رضاشاه، مشاورین دستگاه حکومتی او و سفارش‌دهندگان خارجی برای رواج بی‌حجابی در کشور با باورهای شخصی و جریان‌های اسلام‌خواهانه مقابله کردند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری تاثیر جنگ نرم و نفوذ در فرهنگ، آداب و رسوم و رفتارهای فردی را در میان جوانان بسیار زیاد دانست و تاکید کرد: دلیل این امر آن است که حجم تبلیغات و گستردگی نفوذ بسیار بالا است.

وی مشکلات فرهنگی و تبلیغی در کشور را یکی دیگر از دلایل ترویج بدحجابی دانست و خاطرنشان کرد: اولین قدم برای حل مشکلات این است که باور کنیم بدحجابی مشکل و تهدیدی برای جامعه ما است.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید باور کنیم دشمن پشت همه بدحجابی‌ها قرار دارد و حضور دشمن پشت مسائل نشان از آن دارد که منافع دشمن در این راستا قرار دارد.

بسیج گفت: باید برای رفع مشکلات موجود یعنی بدحجابی در جامعه دشمن‌شناسی را سرلوحه اندیشه‌ها و کارهای خود قرار دهیم تا بتوانیم ابزارها، شیوه‌ها، راه‌کارها و حجم دشمنی دشمن را شناسایی کنیم.

وی عزم ملی را برای اصلاح بدحجابی بسیار مهم دانست و گفت: این مشکل باید با همکاری همه دستگاه‌ها و به نوعی عزم ملی صورت گیرد.

بسیج شکل‌گیری گروه‌ها و جریان‌هایی در جامعه را برای درمان این مشکل کارآمد دانست و بیان داشت: دولت‌ها باید در این زمینه وارد شوند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در انتها تاکید کرد: نباید همه مسائل را از منظر سیاسی نگاه کنیم و به خاطر بر سر قدرت ماندن، مصلحت و عزت جامعه را فدای منافع زودگذر خود کنیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۰:۴۴

27 Dec 2019