۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۳۰۶۶۹
به بهانه آغاز سال تحصيلي و فرارسيدن ماه مهر:

مهر مهربان سلام

فروردين، ارديبهشت، خرداد، تير، مرداد، شهريور و در پس اين همه ماه زيبا و با برکت ماه مهر از راه مي‌رسد.
مهر مهربان سلام
یادداشت روز جهانبین به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار، تک تک لحظه‌هاي عمر ما هديه و نعمت خدواندي است که از سر لطف و خيرخواهي فرصت‌هايي را براي بندگان فراهم مي‌آورد تا بندگان بتوانند بندگي کنند، انسان‌تر باشند، روح خدايي‌شان الهي‌تر شود و به خود، همنوعان، آفريدگان الهي و خداوند لايزال مهر بورزند و مهربان باشند.

هر چند همه لحظه‌ها لطف باري تعالي است اما برخي اوقات و بعضي از ايام به واسطه اتفاقات خوب و خوشايندي که در آن رخ مي‌دهد گاهي تا آخر عمر در فکر و ذهن کوتاه ما انسان‌ها باقي مي‌ماند و به‌نوعي خاطرات خوب‌مان را شکل مي‌دهند.

فرارسيدن ماه مهر از آن خاطرات خوبي است که مي‌آيد و با هر آمدنش انبوهي از اتفاقات خوب را با خود مي‌آورد و خاطرات خوب زندگي‌مان را در برگ برگ روزهاي مهرماه رقم مي‌زند.

مهر زيباست، مهر مهربان است و مهر سراسر خير و برکت است. مهر که مي‌آيد بار ديگر فصل تلاش و کوشش و دانش‌آموزي آغاز مي‌شود تا با بازگشايي مدرسه‌ها فرصتي پيدا کنيم تا پاي درس و صحبت معلمان بنشينيم و بر داشته‌هاي علمي و اخلاقي و تربيتي و ورزشي و ...بيفزاييم.

مهر پاياني است بر رخوت و سستي و آغازي است بر حرکت و تلاش و کوشش و همت.

مهر فصل توجه به دانش است، مهر هنگام يادگيري و ياددادن است و اگرچه مهر پاييز طبيعت است اما با خود بهار علم و آموختين را به همراه مي‌آورد و چه زيباست مهرماه.

مهر مي‌آيد و بار ديگر کوچه‌ها و خيابان‌ها پر مي‌شود و هياهوي کودکان و نوجواناني که با شوق و ذوق و خنده را مدرسه را در پيش مي‌گيرند و شهرها و روستاها آکنده مي‌شود از شور و نشاط و هياهو و خنده.

شايد اين روزها کودکان، نوجوانان و جواناني که دوران دانش‌آموزي و دانشجويي را سپري مي‌کنند از برخي ناملايمات مثل صبح زود از خواب برخواستن و سر کلاس درس نشستن و... که البته از ملزومات و مقدمات درس و بحث و مدرسه و دانشگاه است خسته شوند اما دير نيست آن زماني که فرصت درس و بحث آنان هم همچون ديگران به اتمام مي‌رسد و اي کاش آن زمان کسي حسرت فرصت از دست رفته را نخورد.

مهر سراسر شور و شوق و مهرباني و برکت و رشد و کمال است پس به پيشواز اين ماه مهربان برويم و از ته دل فرياد بزنيم:
مهر مهربان سلام

یادداشت از مهدي بهزادي تشنيزي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۰:۲۲

5 Jan 2020