۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۹۷۶۹

پرداخت وام به مددجویان بهزیستی با چاشنی پرداخت مستمری به آن ها

مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: وام های ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان برای خودکفایی مددجویان پرداخت می کنیم اما به هیچ عنوان مستمری آن ها را قطع نکرده تا آن ها به راحتی بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند تا زمانی که خود کفا شوند.
پرداخت وام به مددجویان بهزیستی با چاشنی پرداخت مستمری به آن ها
به گزارش جهانبین نیوز ، محمد میرزایی مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۳۲ هزار معلول در سه طیف مختلف خفیف، متوسط و شدید تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۴۰۰ نفر مستمری بگیران ما هستند تصریح کرد: شش هزار نفر در این استان از مراکز توانبخشی مستمری می گیرند.

میرزایی با بیان اینکه ۶ هزار نفر از مراکز توانبخشی این استان ارائه خدمت می شوندبیان داشت: ۷۶ مرکز توانبخشی در این استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد از جوامع هدف باید توانمند شوند بیان داشت: ما وام های خود اشتغالی به افراد تحت پوشش می دهیم و خودمان نیز آن ها را ساپرت می کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد فعالیت سازمان بخش خصوصی است عنوان کرد: ما افزایش کیفیت خدمات را بالا برده ایم.

وی یکی دیگر از اقدامات بهزیستی استان را برگزاری دوره های آموزشی برای مددکاران عنوان کرد و گفت: با برگزاری دوره های آموزشی انگیزه برای مدجویان ایجاد شده و وارد جامعه می شوند.

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از آموزش ۱۵۰۰ نفر از معلولان استان خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ نفر از معلولانی که کارآفرین بوده اند آموزش داده شده اند.

میرزایی بیان داشت: اشتغال ، مسکن، پیشگیری از معلولیت از سیاست های این سازمان است.

ازدواج های فامیلی احتمال عقب افتادگی کودکان را در پی دارد

مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه در استان چهارمحال و بختیاری ازدواج های فامیلی زیادی صورت می گیرد ما آزمایش های ژنتیکی و مشاوره های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج را برای آن ها می گذاریم تا از به دنیا آمدن کودکان معلول جلوگیری کنیم.

میرزایی اظهار کرد: همه بیمارستان های این استان غربالگری شنوایی و همچنین معاینات بینایی را نیز انجام می دهند و اگر کودکی مشکلی داشته باشد شناسایی و به پزشک معرفی می گردد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت در دستور کار ما قرار گرفته است اذعان داشت: آزمایش های ژنتیک را حتما" انجام می دهیم که از به دنیا آمدن کودک معلول جلوگیری کنیم.

میرزایی بیان داشت: وام های ۲۰ تا ۲۵ میلیون با سود ۴ درصد به مددجویان پرداخت کرده ایم تا خود مددجو بتواند توانمند شود اما به هیچ عنوان مستمری آن ها را قطع نکرده ایم.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی در آزمون استخدامی ها سه درصد سهمیه دارد.

میرزایی با بیان اینکه در بحث مسکن مددجویان نیز رتبه دو کشوری را داریم عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات بهزیستی فعال کردن اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای این استان است.

وی ادامه داد: با فعال کردن اورژانس اجتماعی خانواده هایی که مشکل دارند به آنجا رجوع کرده و مشاوران و کارشناسان ما سعی در بر طرف کردن مشکلات آن ها دارند.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۲:۱۵

29 Dec 2019