۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۳۱۷۴۹

وظيفه اصلي کميته امداد توانمندسازي خانواده هاي تحت حمايت است

مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) چهارمحال و بختياري گفت: وظيفه اصلي کميته امداد توانمندسازي خانواده هاي تحت حمايت است که رفع مشکل مسکن مددجويان استان تا پايان سال ۱۳۹۷، از برنامه هاي اين نهاد است.
وظيفه اصلي کميته امداد توانمندسازي خانواده هاي تحت حمايت است
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ علي ملک پور، مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) استان با اشاره به فعاليت ۳۳ مرکز نيکوکاري در سطح استان گفت: اين مراکز با محوريت ائمه جمعه و جماعت در مساجد و محله هاي استان فعاليت دارند که از ظرفيت موجود در اين مراکز مي توان جهت کاهش آسيب هاي اجتماعي استفاده نمود.

ملک پور افزود: يک سوم پرسنل کميته امداد استان را مددکاران تشکيل مي دهند و به دليل ارتباط بيشتر آنان با مددجويان و تمامي اعضاء خانواده نقش مهمي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دارند.

وي به همکاري حوزه هاي حمايت و سلامت خانواده، فرهنگي و مشاوره تأکيد کرد .

مديرکل کميته امداد استان چهار محال و بختياري به کسب رتبه ششم کشوري درخصوص توانمندسازي اشاره کرد و گفت: طي هفت ماه اول سال جاري ۶/۵ درصد از مددجويان پالايش خالص شده اند که رفع مشکلات درماني و فرهنگي خانواده ها از اولويت هاي بعدي کميته امداد است.

ملک پور با بيان اينکه خدمت در کميته امداد تخصصي است، افزود: کميته امداد استان سرانه حدود ۵ هزار خانواده را در غالب طرح توسعه بيمه هاي اجتماعي آنها پرداخت مي کند که در آينده مستمري آنها توسط سازمان تأمين اجتماعي پرداخت خواهد شد.

وي به فرهنگ ازدواج در اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: درخصوص توانمندسازي خانواده ها از طريق ازدواج مجدد زن سرپرست خانوار با آموزش و تعريف بسته حمايت با هدف ترويج سنت حسنه ازدواج در سال گذشته ۵۰ نفر ازدواج مجدد داشته و از تحت حمايت خارج شده اند.

در ادامه کامران بهرامي، رئيس اداره مناطق شهري و روستائي اداره کل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:ستاد مبارزه با مواد مخدر از هر طرح و ايده جديدي که در جهت کاهش آسيب هاي اجتماعي و درمان مددجويان و جامعه باشد استقبال مي کند.

بهرامي به موقعيت جغرافيايي و اجتماعي ايران در منطقه اشاره کرد و گفت: کشور ايران در کانون خطر قرار دارد که استان چهارمحال و بختياري با پيشينه تاريخي و فرهنگ غني مي تواند به عنوان يک استان نمونه در مبارزه با مواد مخدر و مباحث فرهنگي عمل کند.

وي به حمايت از طرح هاي پژوهشي اشاره کرد و افزود:براي تربيت مربيان و اساتيد در آسيب هاي اجتماعي، کاهش و رفع مشکلات در بعضي از استان ها براي ده نفر به صورت مجازي آموزش داده مي شود که اين طرح در استان چهارمحال و بختياري نيز در حال اجرا است.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۲:۰۸

29 Dec 2019