۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۱۰۴۵
قائم مقام وزارت بهداشت

افزایش امیدبه زندگی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی/مرگ ومیر نوزادی به صفر رسیده است

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: امروزه حتی یک مورد مرگ ناشي از کزاز نوزادي نداريم و مرگ و مير کودكان به دليل اسهال تقريباً به صفر رسيده است.
افزایش امیدبه زندگی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی/مرگ ومیر نوزادی به صفر رسیده است
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آئین تکریم و معارفه روساي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با برشمردن برخي دستاوردهاي انقلاب شکوهمند جمهوري اسلامي ايران در حوزه سلامت به افزايش چشميگر تعداد دانش آموختگان مراكز آموزش عالي در روستا ها اشاره داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم  با برداشتن گام هاي نو شاهد ايجاد تغييرات مثبت و موثر در پيشبرد اهداف حوزه سلامت باشيم، تصریح کرد:مشکلات مربوط به حوزه سلامت بسیار زیاد است و حل این مشکلات با وحدت و همدلی هم کار سختی است و نباید اجازه دهیم که مانع‌تراشی‌ها جلوی پیشرفت را بگیرد.

وی اظهار داشت: مشکلات مردم در حوزه سلامت و کارهای پیش رو به حدی است که حتی با همدلي ومشارکت نیز پيشبرد اهداف مشکل است، لذا براي انجام فعاليت هاي منسجم و غلبه بر مشكلات نيازمند عزمي جدي و همدلي همه دست اندركاران هستيم.

حریرچی با بیان اینکه  قبل از پیروزی انقلاب آمار بسیار بالایی در زمینه مرگ و میر کودکان زیر ۱۰ سال وجود داشت، تصریح کرد: در سال های پیش از انقلاب با جمعیت حدود ۳۵ ميليون نفري کشور، سالانه شاهدمرگ ۳۰ هزار نوزاد به دليل اسهال ساده و ۱۱ هزار نوزاد به دليل ابتلا به کزار نوزادي بوديم.

وی بااشاره به اینکه امروزه حتی یک مورد مرگ ناشي از کزاز نوزادي نداريم و مرگ و مير کودكان به دليل اسهال تقريباً به صفر رسيده است؛ تصریح کرد: می توان گفت بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر کودکان زير ۵ سال در کشور کاهش يافته است.

قائم مقام وزارت بهداشت امید به زندگی را از دیگر شاخص های ارتقاء يافته در کشور دانست و افزود: امیدبه زندگی از ۵۰ سال در ۵ سال اول دهه ۵۰ به ۷۹.۴ براي خانم ها و ۷۵.۵ براي آقايان در سال جاري رسيده است.

حریرچی بااشاره به افزایش طول عمر ایرنیان پس از انقلاب اسلایم،خاطرنشان کرد: طول عمر ایرانیان ۵۰ درصد افزايش داشته و بيش از ۲۵ سال به طول عمر آنها اضافه شده است به گونه اي که ايران پس از کره جنوبي بيشترين افزايش طول عمر را دارد.

وی با بیان اینکه نباید تنها نیمه خالي ليوان را ديد و علي رغم همه مشکلات و نارضايتي ها بايد اقدامات صورت گرفته را هم در نظر داشت افزود: پيش از انقلاب براي آموزش بهورز با مشکل شديد کمبود نيرو، حتي با تحصيلات مقدماتي مواجه بوديم حال آنکه امروز شاهد تحصيلات ۷۰ درصدي دختران در مناطق روستايي هستيم.

وی با بیان اینکه امروزه ایران رتبه  ۱۵تولید علم را دارد، ادامه داد: پس از انقلاب، دستاوردهای عظیمی داشته ایم که بايد ضمن حفظ آنها براي رفع نواقص و کمبودها و رفع محروميت ها تلاش کرد.

حریرچی، عدالت و فراهم نمودن دسترسی به امکانات را از مشکلات موجود در حوزه سلامت برشمرد و بر ضرورت تلاش مسئولین برای رفع آن تاکيد کرد.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به راه اندازی رشته های تخصصی جدید در دانشگاه علوم پزشکي اظهار اميدواري کرد: با پيگيري هاي صورت گرفته به زودي رشته قلب و عروق در اين دانشگاه راه اندازي و از تجارب و مهارت بالاي دکتر خالدي فر در اين زمينه نيز بهره گيري شود.

دکتر حریرچی یکی از راه های توسعه را تقويت دانشگاه ها و جذب نخبان دانست و ابراز اميدواري کرد: با همدلي و همکاري و مشارکت شاهد توسعه و پيشرفت همه جانبه كشور باشيم.

به گزارش جهانبین نیوز، آئین تکریم و معرفه روسای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد روز چهارشنبه مورخ ۵ديماه ۹۷ با حضور معاون استاندار، مقامات استاني، روسا شبکه هاي شهرستان هاي ۹ گانه و جمع کثيري از كاركنان در سالن همايش هاي مجتمع رحميته دانشگاه برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۹:۲۴

29 Dec 2019