۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۲۴۳۰۵
معرفی شهدا:

برگی از زندگی شهید شاخص فرهنگی خداکرم رجب‌پور

در وصیت‌نامه این شهید آمده است که منافقان و فریب‌خوردگان و کسانی که در خط امام نیستند شرم کنند و راه انقلاب را پیشه سازند.
برگی از زندگی شهید شاخص فرهنگی خداکرم رجب‌پور
به گزارش جهانبین نیوز شهادت واژه‌ای بیکران است که از سوی خداوند به بهترین بندگان عطا می‌شود.

در مقام شهیدان همین بس که خداوند در قرآن کریم در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران می‌فرماید "و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون"، و " گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده‌اند، مرده‌اند، بلكه آنان زنده‌اند و در بارگاه پروردگارشان بهرمندند".

آنچه مهم است و ضرورت آن بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود معرفی این چراغ‌های هدایت‌گر و روشنی‌بخش به نسل امروز است، هنوز هم با گذشت سال‌ها از عمر انقلاب اسلامی دشمنان به انواع و اقسام راه‌ها و روش‌ها متوسل می‌شوند تا پایه‌های آن را سست کنند اما غافل از اینکه تلاش آنان راه به جایی ندارد چرا که پایه و اساس انقلاب ایران، اسلامی بوده و فرهنگ آن ایثار و شهادت است.

زندگینامه شهید رجب‌پور

خداکرم رجب‌پور در سال ۱۳۳۴ در روستای قهفرخ ( فرخ‌شهر کنونی) در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود.

وی دوران تحصیل را تا مقطع دیپلم در زادگاهش سپری نمود وعلاقه عجیبی به علوم اسلامی داشت و از هر فرصتی برای یادگیری آن استفاده می‌کرد.

او در زمان اوج‌گیری‌های مبارزات مردمی بر علیه حکومت پهلوی از فعال‌ترین جوانان فرخ‌شهر بود.

به سبب علاقه به تدریس شغل آموزگاری را انتخاب کرد تا وسیله‌ای باشد برای آگاهی بخشیدن به نسل‌های جوان و در این راه گاه‌های خوبی برداشت.

شهید رجب‌پور در کنار تدریس با برگزاری برنامه‌های کوه‌پیمایی برای دانش‌آموزان موجبات خودسازی و تفریحات سالم را برای آن‌ها فراهم می‌نمود و این‌گونه فعالیت‌ها موجب شده بود که الفت عمیقی بین او و دانش‌آموزانش به وجود آید و نمونه آن زمانی بود که می‌خواست از روستای خراجی به نقطه دیگری منتقل گردد و مردم آن روستا که به او علاقه شدیدی داشتند با تجمع خود خواستار ماندن او در روستا می‌شوند.

یکی از رفتارهایی که او را از همسالانش متمایز می‌کرد شجاعت خارج از تصور بود، در دوران ابتدایی در مسابقات کشتی در استان قهرمان می‌شود.

وقتی در مراسمی با حضور مسئولین استان می‌خواهند مدال و جایزه به او بدهند، شهید بر خلاف مرسوم وقتی اسم شاه آورده می‌شود تنها کسی است که در آن سالن از جایش بلند نمی‌شود و در آن سن کودکی به عظمت و جلال پوشالی حکومت شاه بی‌اعتنایی می‌کند.

آغاز دوران جنگ

جنگ که شروع شد شهید رجب‌پور بیست و پنج ساله بود و برای حضور در جنگ کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نداد و از همان روزهای اول وارد جنگ شد و با نشان دادن رشادت‌های بزرگی مورد توجه فرماندهان قرارگرفت.

او گردان پیاده را که در دفاع مقدس اصلی‌ترین کار جنگ را به عهده داشت انتخاب کرد و در طول حضورش در جنگ آنچنان رشادت‌ها و جانفشانی‌هایی از خود نشان داد که پس از مدتی که از حضورش در جبهه می‌گذشت به فرماندهی گردان امام سجاد(ع) که یکی از گردان‌های عملیاتی و شاخص تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم (ع) بود، رسید.

در هر عملیاتی که گردان امام سجاد(ع) به فرماندهی شهید رجب‌پور حضور داشت، دشمن می‌دانست که چاره‌ایی جز قبول شکست و فرار ندارد.

شهادت شهید رجب‌پور

او در عملیات‌های زیادی حماسه آفرینی‌های فراوانی از خود نشان داد و سرانجام در عملیات کربلای ۵ در شلمچه در تاریخ ۲۱ دی ماه ۶۵ به آرزوی دیرینه‌اش رسید و با پروپال خونین به آسمان رفت تا در کنار سالار شهیدان نظاره‌گر پیشرفت و بالندگی انقلاب خمینی کبیر باشد.

وصیت‌نامه شهید رجب‌پور

شهید خداکرم رجب‌پور در وصیت‌ نامه خود خطاب به براداران و خواهرانی که او را می‌شناسند می‌گوید من خود راه را تشخیص دادم و آن را حق می‌دانم و تا سرحد جان از آن پیروی کردم، از شما می‌خواهم تا این راه را ادامه دهید.

او در وصیت‌نامه‌اش با سفارش تمامی کارمندان به جلب رضای الهی و ترسیدن در فردای قیامت می‌گوید که در آن روز پست و ریاستی در کار نیست و خطاکاران را عذابی سخت در انتظار است.

در ادامه وصیت‌نامه او آمده است که منافقان و فریب‌خوردگان و کسانی که در خط امام نیستند شرم کنند و راه انقلاب را پیشه سازند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج




ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۳:۴۷

27 Dec 2019