۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۷۳۶۵
کارشناس مسائل سیاسی:

سخنان مولوي عبدالحميد معقولانه نيست/عوامل طبيعي را نمي توان به گناه منتسب کرد

يک کارشناس مسائل مذهبي ضمن بيان اين که حوادث طبيعي مانند زلزله مي تواند کشوري را دچار تحول عاطفي کند، تصريح کرد: اگر بخواهيم قومي را صراحتا گناه کار بدانيم معقولانه نيست و اثر رواني منفي دارد.
سخنان مولوي عبدالحميد معقولانه نيست/عوامل طبيعي را نمي توان به گناه منتسب کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام ابوالفضل صالحي در واکنش به اظهارات اخير مولوي عبدالحميد امام جمعه اهل تسنن زاهدان که علت زلزله کرمانشاه را گناه مردم آن منطقه خوانده بود، گفت: گناه مي تواند در تغيير سرنوشت انسانها موثر باشد اما چنين سخناني معقولانه نيست و نمي توان به صراحت گفت منشا حادثه کرمانشاه گناه مردم آن منطقه بوده است.

عوامل طبيعي را نمي توان به گناه اهل منتسب کرد

وي ضمن بيان اين که عوامل طبيعي و قهري را نمي شود به گناه اهل منتسب کرد، افزود: ممکن است در اين حوادث مصلحتي در کار باشد همان طور که در حادثه پلاسکو تهران موجب ايجاد همبستگي و اتحاد مردم شد.

صالحي با اشاره به اين که حوادث طبيعي مانند زلزله مي تواند کشوري را دچار تحول عاطفي کند، افزود: گاهي اوقات در حوادث حکمت هايي وجود دارد که ما نمي توانيم آنها را ببينيم.

حجت الاسلام صالحي با بيان اين که مردم ايران در تمام حوادث و بحران هايي که اتفاق مي افتد احساس همدردي مي کنند، تصريح کرد: گاهي ممکن است در حوادث عادي چنين اتفاقاتي رخ ندهد.

احساس مسئوليت مردم ايران در دنيا زبانزد است

رئيس اداره تبليغات اسلامي بروجن گفت: مردم ايران در حوادث بحراني که اتفاق مي افتد احساس مسئوليت مي کنند و از اين نظر در بين کشورهاي دنيا زبانزد هستند.

حجت الاسلام صالحي گفت: همان طور که در دوران دفاع مقدس چنين همبستگي و اتحادهايي را شاهد بوديم امروز هم در حادثه کرمانشاه بسياري از جوانان به صورت جهادي مشغول خدمت رساني هستند.

گناهکار دانستن يک قوم اثر منفي دارد

وي، احساس همدري و حفظ نوع دوستي را منشا ديني و اعتقادي دانست و گفت: اگر چه بسياري از مردم و مسئولين به منطقه حادثه ديده کرمانشاه دسترسي ندارند اما همه متاثر و ناراحت شدند که در واقع اين احساسات در خون و ذات مردم ايران نهفته است.

اين فعال مذهبي با بيان اين که هيچ چيزي در عالم بي تاثير و بي حکمت نيست، تصريح کرد: اگر بخواهيم قومي را صراحتا گناه کار بدانيم تبعات و اثر رواني منفي دارد.

انتهای پیام1026ج /540ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۱:۱۰

28 Dec 2019