۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۲۴۰۵
کارشناس مسائل سياسي:

9 دي روز بصيرت عوام و برملاشدن چهره نفاق خواص/ فتنه ۸۸ حاصل خيانت منافقين خائن

کارشناس سياسي شهرستان سامان گفت: اصل تحريم هايي که مردم با آنها دست و پنجه نرم مي کنند ريشه در قطعنامه 1929 شوراي امنيت دارد که جالب است در 25 خرداد 1389 و سالروز شروع فتنه 88 و همزمان با فتنه گري هاي انحصار طلبان و تلاشهاي چندين ماهه آمريکا و متحدانش به تصويب رسيده است.
9 دي روز بصيرت عوام و برملاشدن چهره نفاق خواص/ فتنه ۸۸ حاصل خيانت منافقين خائن
به گزارش جهانبین نیوز؛ کارشناس مسائل سياسي شهرستان سامان محمد حسين عشقي در گفت و گو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه روزهاي سال معمولاً با هم تفاوتي ندارند و همه شبيه هم هستند، اما اين انسان ها و اراده هاي ايشان است که باعث مي شود يک روز يا هفته برجسته شده و در تقويم ثبت شود، اظهار داشت: فتنه سال ۸۸ و لگد عده اي به قانون و ناديده گرفتن رأي ده ها ميليوني ملت، موجب شد تا اين جشن بزرگ به کام مردم عزيز ايران تلخ شود و انحصار طلباني که زماني کباده دموکراسي و آزادي بيان و مردم سالاري مي کشيدند، زماني که با "نه" مردم در انتخابات مواجه شدند، تلاش کردند انتقام سختي از ملت بگيرند.

محمد حسين عشقي افزود: اين انتقام سبب شد علاوه بر هزينه ميلياردي که فتنه بر کشور تحميل کرد، از نظر سياسي اجتماعي هم اين اقدام ضربه بزرگي به مردم و کشور وارد شود و وجهه ي ايرانيان را خدشه دار نمود.

عشقي با بيان اينکه يکي از مهمترين پيامدهاي فتنه سال ۸۸، اعمال تحريم هاي فلج کننده و ظالمانه غرب عليه کشور بوه است، ابراز داشت: اگر بخواهيم بطور دقيق موضوع تحريم ها را ريشه يابي کنيم، اصل تحريم هايي که مردم با آنها دست و پنجه نرم مي کنند ريشه در قطعنامه ۱۹۲۹ شوراي امنيت دارد که جالب است در ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ و سالروز شروع فتنه ۸۸ و همزمان با فتنه گري هاي انحصار طلبان و تلاشهاي چندين ماهه آمريکا و متحدانش به تصويب رسيد ه است.

وي بيان داشت: نکته جالب اينکه برخي اسناد و اعتراف ها از گرا دادن فعالين فتنه به دشمنان براي تشديد تحريم ها عليه ايران حکايت دارد.

عشقي با اشاره بر اينکه مذاکرات هسته اي پيشرفت هاي نسبتاً خوبي داشت و مسير روبه جلو در حرکت بود تا زماني که فتنه ۸۸ رخ داد، اذعان داشت: طرف مقابل با هدايت آمريکا، مذاکرات را يک جانبه ترک کرد که بعد ها با توجه به اعترافات و افشاگري ها مشخص شد فتنه گران داخلي تا چه حد نقش مؤثري در ايجاد تحريم عليه ايران داشتند.

کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه بعضي از فتنه گران در راستاي تشديد تحريم ها موثر بودند به عنوان نمونه مي توان به تماس مهدي هاشمي با نيک آهنگ کوثر اشاره کرد که با گرا دادن به دشمن سعي در تحقق تحريم هاي سخت از جمله تحريم "نفت و بانک" داشت که البته اهل بصيرت به خوبي مي توانند معني اين تلاش هاي شبانه روزي جونيور را در فيلم انتخاباتي حاج آقا نيز دريابند، بيان داشت: نمونه ديگر صحبت هاي صادق خرازي از چهره هاي سرشناس اصلاح طلب است که گفته بود "من ليست اصلاح طلباني که به دشمن گرا دادند را دارم"، يا مي توان به سفر محسن مخملباف (به عنوان نماينده سران فتنه) و پيام وي به اوباما با مضمون "جنبش سبز در ايران از اعمال تحريم هاي اقتصادي هدفمند حمايت مي کند و شما با فشارهاي اقتصادي بر ايران از نيروهاي دموکراتيک در ايران حمايت علني کنيد" اشاره نمود.

وي با بيان اينکه مهمترين تأثير فتنه بر ايجاد و افزايش تحريم ها عليه ايران را بتوان از يکي از ايميل هاي هيلاري کلينتون (وزير خارجه سابق و نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا) درک کرد که در تاريخ ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ توسط سيدني بلومنثال براي وي ارسال نموده است، گفت: مشاور کلينتون در بخشي از اين ايميل به تعبير مقام معظم رهبري درباره راهبرد آمريکا در قبال ايران با عنوان "مشت آهنين در دستکش مخملي" اشاره و گفته است: واشنگتن براي تقويت مخالفان داخلي ايران بايد از اين روش استفاده کند.

وي با بيان اينکه درباره ايران، تحريم هاي شديد هدفمند کاملاً ضروري است اما به لحاظ ديپلماتيک هميشه هنگامي که با پيشنهاد مذاکره همراه شود، بيشترين اثربخشي را دارد، عنوان کرد: همواره پيش بردن مذاکرات در کنار تحريم، فشارهاي بيشتري بر روي اختلافات داخلي، در هر جايي که باشد وارد مي کند.

محمد حسين عشقي با بيان اينکه در اين ايميل آمده دراز کردن دست انعطاف و در همان حال تکان دادن چماق، فضاي مانور ديپلماتيک و سياسي را به روي ايران مي بندد... وقتي که دست هاي حکومت بسته شود، ممکن است مجاب به سرکوبگري شود که ممکن است کشتار سياسي هزاران نفر را در بر داشته باشد.

وي تاکيد کرد: يکي ديگر از جنبه هاي منفي فتنه ۸۸ در ايران، اغتشاش و جنجال بود که باعث شد شرايط امنيتي در ايران وضع شود و همين موضوع دست مايه اي شد تا به بهانه نقض حقوق بشر در ايران، تحريم هاي جديدي عليه ايران وضع شود و به معيشت و اقتصاد مردم فشار وارد شد که البته فتنه گران نقش اساسي در تشديد تحريم ها ايفا کردند.

وي افزود: اگر فتنه گران به جاي دست درازي به سوي غرب و ايجاد اغتشاش و آشوب، از مسير قانوني پيگير خواسته هاي خود مي شدند چه بسا کشور با اين مشکلات و تحريم ها به اين شکل روبرو نمي شد و سران فتنه هم شرمنده مردم، شهدا، امام راحل و رهبري نمي شدند.

کارشناس مسائل سياسي با اشاره بر اينکه يکي از اصلي ترين راهبردهاي دشمن در پي ايجاد فتنه در ايران اسلامي، برهم زدن وحدت و همگرايي ملت بود، بيان داشت: ملتي که پس از ۳۰ سال همچنان محکم و استوار پاي انقلاب و آرمانهاي والاي خود ايستاده بودند اين راهبرد دشمن با فعال کردن شکاف سياسي و اجتماعي بين مردم دنبال مي شد که البته دشمنان تا حدودي نيز در ايجاد شکاف موفق عمل کردند و همين امر دليلي بر روشن شدن موتور فتنه بود.

محمدحسين عشقي با بيان اينکه شکل‌گيري حماسه ۹ دي به همه دير باوران داخلي ثابت کرد که ملت فهيم و آگاه ايران قادر هستند با هوشياري مدافعان واقعي، انقلاب را از مدعيان دروغين مصلحت انديشان بازشناسند، بيان داشت: دسيسه هاي دشمنان را خنثي کنند و با در صحنه بودن و گوش به فرمان ولايت، از انقلاب و دستاورد هاي آن تا پاي جان دفاع کنند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۴:۴۳

27 Dec 2019