۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۳۶۴۶۵
حجت الاسلام سلطانزاده:

اصل و اساس قیام عاشورا باید ملاک برگزاری مجالس عزای حسینی باشد

امام جمعه شلمزار در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی از عزعداران حسینی خواست در مراسم عزای حسینی اصل و اساس قیام امام حسین علیه السلام را ملاک برگزاری مراسم عزاداری قرار دهند نه پرداختن به حواشی و شاخ و برگ دادن های اضاقی.
اصل و اساس قیام عاشورا باید ملاک برگزاری مجالس عزای حسینی باشد
به گزارش جهانبین به نقل از کیار بیدار حجت الاسلام سلطانزاده در جمع نماز گزاران جمعه این هفته شلمزار گفـت:متاسفانه در زندگی امروزی اصل را رها کرده ایم و به فروع می پردازیم، اصل هدف قیام امام حسین را رها کرده ایم و به شاخ و برگ های اضافی آن پرداخته ایم که متاسفانه این از آسیب های عزاداری محرم است.
وی در ادامه به تشریح برخی از احکام دین پرداخت و به مساله مرگ اشاره نمود و گفت: اولین کسی که پس از مرگ به سراغمان می آید عزرائیل است و اولین هدیه اش به فرد درگذشته سوالی است که در مورد حقوق برگردن مانده است. خوشا بحال کسی که در این دنیای بی ارزش هیچ حقی از کسی بر گردنش نباشد و با خیالی آسوده راهی دیار باقی شود.
وی در ادامه افزود: انسان باید قبل از مرگ هدایایی آماده نماید که قبر یکی از مواردی است که لازم است بدان توجه ویژه شود.
امام جمعه شلمزار گفت: نمام و سخن چین در قبر مورد فشار قبر قرار می گیرد و خوشا بحال کسی که سخن چینی نکند، غیبت نکند، اختلاف انگیزی نکند تا هنگام قرار گرفتن در قبر مورد عذاب قبر و فشار قبر قرار نگیرد.

حجت الاسلام سلطانزاده در بیان نکته ی بعدی که لازم است رعایت شود تا فشار قبر از انسان برداشته شود به رعایت طهارت در هر حالتی خصوصا پس از ادرار اشاره نمود و گفت: رعایت طهارت، دوری از نجاسات ضمن اینکه هیچ شبه های در لباس و نماز انسان ایجاد نمی کند باعث می شود هنگام وفات از فشار قبر آسوده شویم.

خطیب جمعه شلمزار در تشریح سومین نکته که لازم است پیش از وفات برای قبر هدیه بفرستیم به قرائت قرآن اشاره کرد و بیان داشت قرائت قرآن باعث می شود مرگ راحت و رفع عذاب قبر نصیب انسان شود.

حجت الاسلام سلطانزاده در خطبه دوم نماز جمعه  شلمزار گفت: امیدواریم خداوند بزرگ در زمانی اراده به بردنمان کند که بهترین حالات را به ما هدیه نموده باشد. حالاتی که روح انسان در آرامش است و انسان از تعلقات مادی و دنیوی دل نهاده باشد.

وی در ادامه به مناسبت های پیش رو اشاره نمود وگفت: ۷مهر مصادف است با سقوط هواپیمای c-۱۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهادت جمعی از فرماندهان بزرگ ۸سال دفاع مقدس همچون شهیدان جهان آرا، نامجو، فلاحی و کلاهدوز است که این روز به احترام و به یاد این شهدا عزیز روز بزرگداشت فرماندهان شهید ۸سال دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حجت الاسلام سلطانزاده به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی اشاره و ضمن تبریک فرارسیدن این مناسبت به جانفشانی آتش نشانان در حادثه پلاسکو اشاره و از ایثار آن شهدا تقدیر کرد.

امام جمعه شلمزار به مناسبت های تاسوعا و عاشورای حسینی هم اشاره کرد وگفت: یادمان باشد در تاسوعا و عاشورای حسینی هدف و آرمان قیام امام حسین علیه السلام را زینب گونه تبیین کنیم و بدور از اسراف، تبذیر، خودنمایی و ....یاد و نام امام حسین علیه السلام و یارانش را زنده نگه داریم.

وی در ادامه در خصوص  پنج شنبه ۱۳مهر روز نیروی انتظامی هم صحبت نمود و گفت: ارزش کار سبز پوشان نیروی انتظامی را باید همه درک کنند و همه پشتیبان این عزیزان باشند. ایجاد امنیت، برقراری نظم کار ساده ای نیست اما پرسنل نیروی انتظامی به سادگی از پس آن برآمده اند.

حجت الاسلام سلطانزاده در پایان با انتقاد از کسانی که در مجالس عروسی ترانه خوانی می کنند و در مجالس عزای حسینی نوحه خوانی گفت: نباید اجازه دهیم آنکسی که در مجلس لهو و لعب شعر خوانی و ترانه سرایی می کند در مجلس روضه امام حسین علیه السلام هم نوحه سرایی کند مگر اینکه آن فرد توبه کند.
انتهای پیام/580ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۴:۳۵

27 Dec 2019