۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۳۷۹۰۵
امام جمعه شهر فارسان

اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود

امام جمعه فارسان گفت:اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود در 19 دي اقشار مختلف به صحنه آمده و سينه‌هاي خود را آماج گلوله‌ها قرار دارند. آن روز مردم ما نمي‌دانستند که پايان کار 19 دي به کجا مي‌انجامد اما اين قيام سرانجام به پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) منجر شد.
اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته شهر فارسان گفت: شما را به رعايت تقواي الهي دعوت مي‌کنم امام هادي عليه‌السلام فرمودند: « مَنِ اتَّقَي اللهُ يُتَّقي» اگر کسي تقوا پيشه کند ديگران از او مي‌ترسند وَ مَنْ اَطاعَ اللهُ يُطاعُ؛ هر که خدا را اطاعت کند ديگران از او اطاعت مي‌کنند: «مَنْ أَطَاعَ الْخَالِقَ لَمْ يُبَالِ سَخَطَ المخلوقين» کسي که خدا را اطاعت کند ديگر از عصبانيت و ناراحتي و خشم مردم به دولت‌ها و خشم مردم نمي‌ترسد.

وي تصريح کرد: چنانچه انسان خداي متعال را با معصيت به خشم بيارد، بايد بداند که مورد خشم و دشمني انسان‌ها قرار خواهد گرفت بنابراين انسان متقي در همه عرصه‌ها بخصوص در عرصه‌هاي سياسي و نظامي جز از خدا از هيچ‌کسي نمي‌ترسد و قاطعانه مي‌ايستد و حرف خودش را مي‌زند و از هيچ‌کسي هم باکي ندارد.

امام‌جمعه فارسان به حوادث اين چند روز اشاره داشت افزود: ببينيد غفلت به‏عنوان مهم‏ترين مانع رشد و پيشرفت است، و دامنه‏اى گسترده دارد که يکي از مصاديق آن غفلت از دشمن و تاکتيک‌هاي جديد آن است.

وي اظهار داشت: اهميت و ضرورت توجه به‌غفلت همين بس كه به لحاظ فراوانى، بيشترين چيزى كه در كلام امام خمينى (ره) و خلف صالح ايشان امام خامنه‏اى (مدظله‏العالى) از ابتدا انقلاب تاكنون مطرح بوده و نسبت به آن هشدار داده‌شده است، همين موضوع است.

غفلت براى همه اقشار و آحاد مردم خطرناك است

وي تصريح کرد: اصلى‏ترين خروجى و محصول پليد غفلت‏ها، فتنه‏هايى است كه ممكن است قوام و انسجام يك امت و يا جامعه را با چالش جدى مواجه سازد. غفلت براى همه اقشار و آحاد مردم خطرناك و آسيب و آفتى است جدى اما اين بزرگان و خواص و نخبگان جامعه به‏ويژه مسئولان و مديران بخش‌هاي مختلف هستند كه بيشتر در معرض چنين آسيبى قرار دارند و در صورت آلودگى به آن ممكن است زمينه چالش‌ها و آفت‌هاي غيرقابل جبرانى را فراهم کنند.
 
عوامل زمينه‏ ساز و مولّد غفلت چيه؟ و چه آثار سوء دارد

حجت‌الاسلام ملک پور گفت: كافى است نيم‏نگاهى به فرمايشات حضرت امير (عليه‏السلام) در اين خصوص داشته باشيم كه البته از فحواى كلام حضرت اين‏گونه مى‏توان فهميد كه مخاطب اصلى اين است هشدارها، كارگزاران حكومتى و مديران جامعه هستند كه البته با غفلت زدگي اينان، جامعه و مردم دچار چالش و مشكل مي‏شود و چه‏بسا فتنه زده و ناامن مي‌شود.

جامعه اي رو به رشد است که مديرانش دلسوز مردم باشند

وي افزود: جامعه‏اى پويا و امن و رو به رشد و پيشرفت خواهد بود كه مديرانش با داشتن تعهد و تخصص لازم خود را همواره خادم دلسوز و بى‏منت مردم بدانند و در مقام عمل هم از غفلت پرهيز کنند و توطئه‏هاى دشمنان را رصد کنند و مجارى نفوذ بدخواهان ببندند و با اين کار سرمايه‏هاى اجتماعى به‏ويژه اعتماد و اطمينان مردم را جلب کنند.

وي اظهار داشت: اگر مديران و خواص با درك واقعيت‌هاي جامعه به‏ويژه مشكلات و گرفتاري‌هاي مردم، صادقانه و دلسوزانه و با نگاهى ملى نه شخصى و جناحى، عرصه خدمت به مردم به‏ويژه طبقات ضعيف را عبادتى براى خويش باور داشته باشند، قطعاً دشمنان با هر حربه و يا تاكتيك و نقشه‏اى بخواهند به گلوگاه‏هاى تصميم‏ساز و تصميم گير، نفوذ و يا جامعه را با ناامني‌هاي مختلف و فتنه‏هاى مرموز مواجه سازند، هرگز موفق نخواهند شد.

وي بيان داشت: حوادث اخير اگرچه تلخ بوده و هست و خساراتى را به دنبال داشته است اما از حيثى اين اميد را مي‌دهد كه برخى غفلت زدگان و آلودگان به شهوت قدرت و ثروت و بازى‏خوردگان عالم سياست كه با عملكرد و مواضع نامطلوب خودشان که باعث اميدوارى دشمنان داخلى و خارجى ملت ايران شدند و از طرفى با سياه‌بازي و خودباختگى، دلسردى و يأس و نااميدى مردم را دامن مى‏زنند، به فضل الهى به خود بيايند و با اصلاح نوع نگاه و رويكردهاى خويش، به منافع و مصالح ملى و استحكام وحدت و انسجام عمومى پيرامون منويات ولايت و رهبرى در برابر توطئه‏ها و فتنه‌ها فکر بکنند.

امام‌جمعه شهر فارسان گفت: پشت‌صحنه اغتشاشات آمريكا، انگليس، رژيم صهيونيستى و عوامل منطقه‏اى آن‏ها همچون رژيم وهابى آل‏سعود مى‏باشند و لذا هوشيارى تمامى آحاد مردم را مى‏طلبد كه با درايت و بصيرت لازم، دست‌هاي مرموز پشت‌صحنه فتنه‏ها را ببينند و همچون گذشته دشمنان قسم‏خورده ايران اسلامى را ناكام و مأيوس بگذارند.

برخورد قاطع با عوامل و عناصر فتنه

وي افزود: از نيروهاى امنيتى و انتظامى انتظار مى‏رود حالا كه چهره واقعى عوامل و عناصر فتنه و آشوب براى همه شده، با شدت و قاطعيت با آن‏ها برخورد بشود.

از كليه نيروهاى صبور و مقاوم انتظامى و امنيتي و نظامي كه در كنترل اوضاع خويشتن‌داري و مدارا کردند و باتحمل صدمات و رنج‌ها، تلاش و مجاهدت قابل‌تقدير داشته و دارند، از صميم قلب تشكر مي‌کنيم و آرزوى سربلندى و موفقيت برايشان داريم.

اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود

وي به 19 دي قيام خونين مردم قم اشاره داشت و گفت: عزيزان اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود در 19 دي اقشار مختلف به صحنه آمده و سينه‌هاي خود را آماج گلوله‌ها قرار دارند. آن روز مردم ما نمي‌دانستند که پايان کار 19 دي به کجا مي‌انجامد اما اين قيام سرانجام به پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) منجر شد.

وي افزود: بين 19 دي و 9 دي نقاط مشترکي وجود دارد: وقتي دشمن به امام و باورهاي مردم توهين کرد مردم قيام 19 دي را خلق کردند و در ايام فتنه به قرآن، مسجد، اهل‌بيت و امام حسين (ع) توهين شد و مردم در برابر اين توهين عکس‌العمل نشان دادند و حماسه قهرمانانه 9 دي را رقم زدند. که جا دارد از حضور همه شما عزيزان به‌خصوص شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان و مجموعه اداري در گرامي داشت 9 دي تقدير و تشکر کنم.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۸:۲۹

29 Dec 2019