۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۱۸۹۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

30 میلیون نفر در کشور مستحق دریافت یارانه هستند

۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مستحق دریافت یارانه هستند.
30 میلیون نفر در کشور مستحق دریافت یارانه هستند
سعید زمانیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: دهک‌های اول تا پنجم تنها استحقاق دریافت این یارانه‌ها را داشته و بقیه جمعیت نیز هیچ‌گونه احتیاجی به این یارانه ناچیز ندارند چرا که درآمدها و پول‌های کلانی در دست آن‌ها وجود دارد.

وی، رشد نقدینگی با پرداخت یارانه را خطر و تهدیدی جدی برای اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر
پرداخت یارانه‌ها در فاز دوم همچون فاز اول موجب رشد نقدینگی شود به یقیین تورم کشور، تورمی غیرقابل کنترل خواهد بود، بنابراین یارانه‌ها باید به جامعه هدف که همان اقشار ضعیف هستند، پرداخت شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد، توجه به ظرفیت‌ها، توان داخلی و زیرساخت‌ها، ترمیم و حل مشکلات درمانی و بهداشتی، ایجاد تولید و اشتغال سودآور و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های اصلی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برشمرد.

زمانیان با تاکید بر این که هدفمند کردن یارانه‌ها باید از منفعت‌طلبی و سوءاستفاده‌های اشراف‌زادگان جلوگیری کند، تصریح کرد: طرح هدفمند کردن یارانه در مرحله دوم باید در راستای کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر اجرا شود و از ورود و سوءاستفاده سودجویان جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: درآمد کسب شده ناشی از افزایش نرخ حامل‌های انرژی در فاز دوم و مبلغ دریافتی از محل افزایش نرخ قبوض آب، برق، گاز صرف پرداخت یارانه‌های نقدی می‌شود و مابقی درآمدها باید در جای دیگر هزینه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۹:۲۱

3 Jan 2020