۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۹۶۲۵
حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی:

والدین با مدگرایی فرزندان برخورد خشونت‌آمیز نداشته باشند/خانواده بدون امنيت و آرامش هيچ استحكام و ثباتی ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی گفت: عمر مد و ماندگاری آن در جامعه از عمر یک پشه هم کمتر است بنابراین عکس العمل والدین در برابر این مدگرایی‌ها نباید قهری وسلبی و تمسخرگونه باشد بلکه باید با نرم سخنی، مهربانی، ظرافت و درک شرایط او و مدارایی همراه باشد.
والدین با مدگرایی فرزندان برخورد خشونت‌آمیز نداشته باشند/خانواده بدون امنيت و آرامش هيچ استحكام و ثباتی ندارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی در افتتاحیه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی انسان و شخصیت او را حاصل و فرآورده صلب پدر، رحم و دامن مادر، محیط خانه و جامعه و اماکن آموزشی و تربیتی دانست و تصریح کرد: این شش مکان در شکل‌گیری اخلاق و منش انسان از جایگاه بالایی برخوردار هستند و در این میان جایگاه مادر در تربیت فرزند اهمیت بیش‌تری دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه خانواده را يك نهاد مقدس و پاك عنوان و اظهار كرد: خداوند متعال خانواده را يك نهاد پاك و مقدس قرار داده تا در آن انسان‌ها و فرزندان صالح در راستای تشكيل يك جامعه سالم تربيت شوند و اين يك نعمت الهی به‌شمار می‌آيد.

وی به تشريح اماكن و كانون‌های مقدس در زندگی اسلامی پرداخت و تصريح كرد: منزل، مسكن، مأمن و مأوا چهار كانون اصلی زندگی در راستای دوام و استحكام خانواده به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام راشد يزدی منزل را محل نزول بركات الهی دانست و خاطرنشان كرد: مسكن و منزل جزو نيازهای اصلی تشكيل خانواده است؛ بنابراين خدای متعال به‌واسطه تشكيل يك خانواده اسلامی، در آن منزل رحمت و بركات خود را نازل خواهد كرد.

وی آرامش و امنيت در محيط خانواده را يك امر ضروری و مهم عنوان و تصريح كرد: مأمن به معنای وجود يك محل امن و مأوا به‌عنوان يك پناهگاه از ضرورت‌های يك خانواده محسوب می‌شود؛ چرا كه خانواده بدون امنيت و آرامش هيچ استحكام و ثباتی نخواهد داشت.

این استاد حوزه با بيان اينكه انسان نيازمند ترميم و بازسازی روحی و جسمانی است، اظهار كرد: روح و جسم خسته انسان در زير سايه خانواده و حاكميت آرامش در محيط منزل ترميم می‌شود.

حجت‌الاسلام راشد يزدی با بيان اينكه پنج اصل مهم بايد در خانواده رعايت شود، اظهار كرد: عشق و علاقه واقعی، اعتماد و اطمينان میان همديگر، احترام متقابل میان اعضای خانواده، گذشت و بخشش يكديگر و رعايت انصاف و عدالت از اصول اصلی و ضروری برای استحكام بنيان خانواده به‌شمار می‌رود.

وی درک مخاطب را اولین فرمول اساسی در تربیت دانست و افزود: اگر می‌خواهی کسی را ارشاد کنی، مرحله درک شرایط او را داشته باشید و پدر و مادر اگر شرایط کودک را درک نکند در تربیت موفق نخواهند بود؛ باید بلد باشند با کودک چگونه برخورد کنند بنابراین فن برخورد با نوجوان و جوان باید مورد توجه ویژه باشد.


حجت‌الاسلام راشد يزدی مدگرایی در جامعه امروز را یک امر محسوس و ملموس دانست و گفت: عمر مد و ماندگاری آن در جامعه از عمر یک پشه هم کمتر است بنابراین عکس العمل والدین در برابر این مدگرایی‌ها نباید قهری وسلبی و تمسخرگونه باشد بلکه باید با نرم سخنی، مهربانی، ظرافت و درک شرایط او و مدارایی همراه باشد.


وی در پایان سرمایه اصلی نظام و انقلاب را جوانان دانست و گفت: باید به این درخت به عشق آب بدهیم که به بار بنشیند تا بتواند آینده این کشور را آباد کند.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۵:۱۲

29 Dec 2019