۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۹۶۱۵
توصيه برترين‌هاي کنکور ۹۶ فارساني به کنکورهاي 97

داوطلبان فقط به‌مرور خلاصه‌ها و مطالب جمع‌بندي شده بپردازند

رتبه برتر کنکور شهرستان فارسان گفت:توصيه مي‌کنم داوطلبان در اين چند روز مانده به کنکور تنها به‌مرور و جمع‌بندي خلاصه مطالب از قبل تهيه‌شده بپردازند و سعي کنند بيشتر به مطالب درسي تمرکز داشته باشند تا منابع کمک‌درسي.
داوطلبان فقط به‌مرور خلاصه‌ها و مطالب جمع‌بندي شده بپردازند
به گزارش جهانبین نیوز، موعد برگزاري کنکور سراسري، آزموني که بزرگ‌ترين ماراتن زندگي هر فردي محسوب مي‌شود به‌روزهاي پاياني نزديک مي‌شود و داوطلبان اين روزها حال و هواي خاصي را تجربه مي‌کنند. شايد احوال اين روزهاي آن‌ها که ممکن است برايشان دشوار و طاقت‌فرسا نيز باشد، سال‌هاي بعد به بهترين خاطراتشان تبديل شود؛ اما قطعاً تجربه‌هاي اين روزهاي زندگي بعد از موفقيت در کنکور به خاطره‌اي شيرين براي آن‌ها تبديل خواهد شد و در تمام طول زندگي از ذهنشان پاک نمي‌شود.

متأسفانه يا خوشبختانه قبولي در دانشگاه به اولين و مهم‌ترين دغدغه اکثر خانواده‌ها تبديل‌شده است. خانواده‌هايي که موفقيت فرزند خود را تنها منوط به قبولي در دانشگاه مي‌بينند. خانواده‌هايي که از همان سال‌هاي اول تحصيل، القاب دکتر، مهندس و وکيل به فرزندانشان مي‌دهند، القابي که فقط استرس و فشار بيشتري را براي کنکوري‌ها و خانواده‌ها ايجاد مي‌کند.


 

اميررضا دياني فارساني دانشجوي پزشکي, دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد، بابيان اينکه داوطلبان در اين چند روز باقي‌مانده به آزمون سراسري به‌مرور خلاصه مطالب جمع‌بندي شده از کتب درسي مشغول باشند و از مطالعه پراکنده دروس جدا خودداري کنند، اظهار کرد: بهتر است داوطلبان در چند روز باقي‌مانده تا آزمون از برنامه‌ريزي حجيم و سنگين براي خودتنظيم کنند و ضمن حفظ آرامش و توکل بر خدا سعي کنند فقط به‌مرور خلاصه‌ها و مطالب جمع‌بندي شده بپردازند.
 
داوطلبان در چند روز باقي‌مانده فقط به‌مرور خلاصه‌ها تمرکز کنند

اين دانشجوي رشته پزشکي خاطرنشان کرد: توصيه مي‌کنم داوطلبان در اين چند روز مانده به کنکور تنها به‌مرور و جمع‌بندي خلاصه مطالب از قبل تهيه‌شده بپردازند و سعي کنند بيشتر به مطالب درسي تمرکز داشته باشند تا منابع کمک‌درسي.
 
وي در مورد مدت‌زمان و برنامه مطالعه خود براي آمادگي هر چه بيشتر در کنکور سراسري، خاطرنشان کرد: تلاش فراوان و پشتکار بالا عامل اصلي موفقيت من بود. بطوريکه در روزهايي که به مدرسه مي‌رفتيم روزانه ۷-۶ ساعت براي مطالعه وقت مي‌گذاشتم. در روزهايي هم که مدارس تعطيل بود، هفته‌اي ۶۰ ساعت و به‌طور ميانگين روزانه ۹ ساعت در طول يک سال مطالعه کردم.
 
وي بابيان اينکه نداشتن استرس نقش اصلي و کليدي در موفقيت کنکور ايفا مي‌کند، گفت: به داوطلبان آزمون سراسري توصيه مي‌کنم در چند روز باقي‌مانده به بزرگ‌ترين آزمون زندگي‌شان، آرامش خود را حفظ کنند و استرس امتحان را نداشته باشند چراکه استرس مي‌تواند تمامي نتايج يک‌ساله داوطلبان را تباه کند.

 



وقتي نتايج کنکور سراسر ۹۲ اعلام شد، شايد کمتر کسي فکر مي‌کرد نفر ۳۷ علوم تجربي باشد که به اميد خدمت به مردم مي‌خواهد پزشک شود. رضا محمدي فرزند سوم خانواده است که پدرش فرهنگي و مادرش خانه‌دار است

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين جوان فارساني دوران متوسطه خود را در دبيرستان تيزهوشان شهرکرد سپري کرد و پس‌ازآن در پيش‌دانشگاهي تيزهوشان ادامه تحصيل داد تحصيل و درد دل‌هاي اين جوان فارساني که توانسته است خيل عظيم حريفان را در ميدان رقابت کنار بزند و عنوان قهرمان ماراتن کنکور در شهرستان فارسان را باتحمل سختي‌ها و مشقات بسياري به دست آورد؛ شنيدني است اين جوان رضا محمدي فارساني است.
 
رتبه ۳۷ برايتان مهم بود؟
 
براي انتخاب رشته که نه تفاوتي نمي‌کرد متنها بايد رتبه زير صد مي‌گرفتم.
 
پس براي کسب رتبه درس مي‌خوانديد؟: بله؛ من کسب رتبه تک‌رقمي (حداقل در سطح منطقه خودمان) را به‌عنوان هدف خودم قرار داده بودم و ازآنجاکه مي‌دانستم کار سختي را پيشرو دارم با برنامه‌ريزي و بررسي نقاط ضعف و قوت خود برنامه مطالعاتي خود را ادامه دادم.
 
خانواده چقدر در کسب اين موفقيت شما نقش داشت؟
حمايت و پشتيباني خانواده و معلمانم باوجود امکانات کم، عامل مهمي در به دست آوردن اين موفقيت بود که معلمان شهرستان شهرکرد نيز باوجود کمبود وقت و امکانات، تلاش‌هاي فراواني بدون هيچ چشمداشتي، نه‌تنها براي من بلکه براي دانش‌آموزان اين شهرستان انجام داده و مي‌دهند.
 
 
درباره نحوه و روش درس خواندنتان براي ما بگوييد؟
 از مهرماه سال گذشته؛ روزي ۵ تا ۶ ساعت مطالعه داشتم. بعد از ايام عيد اين ميزان مطالعه به‌روزي ۹ ساعت رسيد اساس کار را بر سه دوره مطالعه دروس پيش‌دانشگاهي و سال دوم دبيرستان در مرحله اول، دروس پيش‌دانشگاهي و سال سوم دبيرستان در مرحله دوم و جمع‌بندي قراردادم.
 
بيشتر کجا درس مي‌خوانديد؟
 من در يک اتاق که در خانه خودمان بود آنجا در سکوت و آرامش درس مي‌خواندم.
 
از کتاب‌هاي آموزشي خاصي براي کنکور استفاده کرديد؟
تنها از تست آزمون‌هاي سال گذشته، برخي کتاب‌هاي تست‌زني معتبر همراه با برنامه‌ريزي و تکرار و مرور دروس استفاده کردم چرا در ميان انبوه کلاس‌هاي خصوصي، معلم خصوصي، دوپينگ علمي و… در شهرهاي بزرگ، يک ديپلم تجربي از يک شهر کوچک، رتبه ۳۷ را به دست مي‌آورد؟
 
انگيزه و تلاش. اين دو عامل رمز موفقيت دانش‌آموزان شهرهاي کوچک است. آن‌ها اين انگيزه رادارند که به موفقيت برسند و باوجود کمبود يا حتي نبود امکانات مناسب آموزشي و کمک‌آموزشي مي‌توانند به سطحي برسند که قابل‌توجه است.
 
مشوق اصلي شما براي شرکت در کنکور چه کسي بود؟
 خانواده بودند که پس از هر آزمون آزمايشي پيگير بودند و همواره مشوقم بودند؛ که اين‌ها باعث پيشرفت من بودند تشکر مي‌کنم.
 
چه توصيه‌اي به داوطلبان امسال کنکور داريد؟
به دوستان و هم‌سن‌وسالان خودم که قصد شرکت در کنکور را دارند پيشنهاد مي‌کنم که پيش از شرکت در کلاس‌هاي کنکور ابتدا خود و هدفشان را بشناسند و بعد اقدام به اين کار کنند نه اينکه چون دوستشان به کلاس رفته، آنها هم حتماً اين کار را انجام دهند.

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۲:۵۷

27 Dec 2019