۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۵۶۵۵
کارشناس مسائل سياسي:

همه طرف‌های برجام موظفند، به تعهدات خود عمل کنند

کارشناس مسائل سياسي گفت: جمهوري اسلامي ايران تاکنون دقيقا به تعهدات خود عمل کرده و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز بارها به آن اذعان داشته است، همه طرف‌هاي برجام موظف و متعهداند به‌طور کامل به تعهدات خود عمل نمايند.
همه طرف‌های برجام موظفند، به تعهدات خود عمل کنند
به گزارش جهانبین نیوز، سجاد شهراني در گفت‌وگو با خبرنگار پيرغار افزود: سياست اعمال فشار و تشديد تحريم هاي آمريکا عليه ايران را پاياني نيست و هر روز کار جديدي در اين زمينه از سوي سياستمداران آمريکايي انجام مي گيرد، اين بار، شماري از سناتورهاي آمريکايي، پيش‌نويس طرحي را آماده کرده اند که در صورت تصويب، محدوديت هاي جديدي را در مقابل اقتصاد ايران قرار خواهد داد و دسترسي کشور به منابع مالي بين المللي را محدودتر خواهد کرد.

وي اقدام سناي آمريکا در تصويب قانون جديد مربوط به تحريم‌هاي غيرهسته‌اي ايران، اظهار داشت: تصويب قانون جديد مربوط به تحريم‌هاي غيرهسته‌اي عليه ايران در سناي آمريکا با توجه به عملکرد و سوابق اين‌ مجلس در ضديت و دشمني با ملت شريف ايران غيرقابل پيش بيني نبود و در ادامه خصومت‌هاي ذاتي آمريکا با جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود.

دولت آمريکا تعهداتي دارد که بايد آنها را انجام دهد

شهرانی تصريح کرد: دولت آمريکا براساس برجام که يک سند بين‌المللي است، تعهداتي دارد که بايد آنها را بطور کامل و با حسن نيت انجام دهد. در اين زمينه مقررات داخلي کشورها ملاک عمل نيست و دولت‌ها نمي توانند با توسل به چنين مقرراتي از زير بار تعهدات قانوني خود شانه خالي کنند.‌

وي خاطرنشان کرد: همانگونه که جمهوري اسلامي ايران تاکنون دقيقا به تعهدات خود عمل کرده و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز بارها به آن اذعان داشته است، همه طرف‌هاي برجام موظفند به‌طور کامل به تعهدات خود عمل نمايند.
 
رويه افزايش فشارها بر ايران از سوی آمریکا امری طبیعی است

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: پيش‌نويس اين تحريم از خيلي قبل‌تر در کميته روابط خارجي مجلس سنا آماده شده بود منتها به خاطر انتخابات به تعويق افتاد. سفر آقاي ترامپ به عربستان و ايجاد يک مثلثي عربستان، اسرائيل، امريکا عليه ايران و استقبال بي نظيري که از ترامپ به عمل آمد، در حقيقت او را وادار کردند سياست هاي خود را در برابر ايران تغيير دهد تا جايي که وزارت خارجه و برخي از اعضاي کميته خارجي سنا اعلام کنندما به دنبال براندازي حکومت ايران هستيم.

وي در پايان گفت: به هر حال، تصويب اين تحريم هاي جديد، نشان مي دهد که رويه افزايش فشارها بر ايران، در ميان سياستمداران آمريکايي به امري روتين تبديل شده و در حالي که دولت اين کشور همواره ايران را به گفت و گو درباره برنامه هسته اي فرامي خواند، لحظه اي از تشديد فشارها عليه ايران غفلت نمي کند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۵:۲۰

27 Dec 2019