۰
plusresetminus
امام جمعه شهرکرد گفت: تصميمات دولت بايد قاطعانه باشد و تصميماتي درست و نادرست دولت به طور مستقيم در جامعه مؤثر است و دولت موظف است به‌عنوان مجري در انجام تصميمات و در راستاي رشد و بالندگي جامعه حرکت کند.
دولت مردان مراقب باشند تصميمات نادرست اتخاذ نکنند/تصميم نادرست به طور مستقيم بر جامعه تاثير مي گزارد
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام امام جمعه شهرکرد ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اينکه در آستانه تشکيل دولت دوازدهم و همچنين نزديک شدن به چهل سالگي انقلاب‌اسلامي هستيم، اظهار کرد: دولت رسالت سنگيني دارد و بايد اين مسئله را در عمل و در تمامي عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي نشان دهد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه تمامي قوا در اميدبخشي به مردم نقش تاثيرگذاري دارند، افزود: نقش دولتمردان در اين بين بيشتر از ساير قوا است و بايد در عمل ثابت کنند که انقلاب زنده و بالنده است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه از ضرورت اميدبخشي در جامعه سخن گفت و خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه‌، دستگاه قضايي سالم و نظارت جدي با نگاه سالم بر دستگاه‌هاي اجرايي تاثير بسزائي در ايجاد اميد در بين مردم جامعه دارد.

نکونام تصميمات دولت را در جامعه تاثيرگذار عنوان کرد و گفت: وي با اشاره به ۲۱ مرداد، سالروز حمايت از صنايع کوچک و نقش اين صنايع در توليد، خاطرنشان کرد: با توجه به رکودي که اکنون در کشور شاهد آن هستيم، اما برخي از آقايان بر اين مسئله باور ندارند، اما واقعيت برخلاف تفکر برخي از آقايان است و بايد تلاش کنيم به کمک صنعت و صنايع کوچک اقتصاد کشور را پويا کنيم.

خطيب نماز جمعه شهرکرد ۲۶ مرداد سالروز بازگشت اولين گروه از آزادگان هشت‌سال دفاع مقدس را نشان‌دهنده استحکام پايه‌هاي نظام جمهوري‌اسلامي و جشن پيروزي دوباره انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: پس از بازگشت اسرا به کشور مردم و آزادگان با يک دنيا شادي و اميد جشن پيروزي گرفتند، زيرا به لطف خداوند و مقاومت آزادگان و رزمندگان دشمن نتوانست به اهداف و مقاصد خود برسد.

نکونام با انتقاد از رفتار برخي از دولتمردان در برخورد با نيروهاي انقلابي، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستيم در برخي از ارگان‌ها و ادارات نيروهاي انقلابي به صرف اينکه به دولت راي نداده‌اند، تضعيف مي‌شوند و مورد بي‌مهري قرار مي‌گيرند و اين مسئله به دور از شئون انقلاب‌اسلامي است و ما بايد در همه حال تفکر انقلابي حاکم بر جامعه را مورد توجه جدي قرار دهيم.

وي با بيان اينکه حزب‌الله و نيروهاي مقاومت با افتخار در جنگ۳۳ روزه با رژيم‌صهيونيستي و هم‌پيمانانشان در منطقه به پيروزي رسيدند، گفت: ۲۳ مرداد به نام روز مقاومت نامگذاري شده است و با تمام تلاشي که آمريکا، رژيم صهيونيستي و آل‌سعود براي کم‌رنگ کردن مقاومت در منطقه داشتند به لطف خداوند حزب‌الله در سايه انقلاب‌اسلامي و رهبر انقلاب به آن‌ها تو دهني محکمي زد و تا زمانيکه اين پيوند وجود دارد دشمن به جايي نخواهد رسيد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با بيان اينکه خداوند در قرآن کريم، جامعه ايماني را از دل بستن به بيگانه نهي مي‌کند، تصريح کرد: اگر دشمن بر ما مسلط شود از تمامي توان خود براي تضعيف و نابودي ما استفاده مي‌کند و اين تلاش را تا جايي ادامه مي‌دهد تا ما به طور کامل دست از عقايد و فرهنگ خود برداريم و صرف اينکه ما بگوييم اگر با دشمن تعامل کنيم، ديگر بر عليه ما دشمني نمي‌کنند يک امر محال است و آنان تا زمانيکه ما کافر نشويم دست از دشمني برنمي‌دارند.
نکونام با تاکيد بر اينکه بايد عزت جامعه ايماني را در عمل حفظ کنيم، افزود: اگر مي‌خواهيم از ارزش‌هاي جامعه ايماني خود دفاع کنيم و به اين ارزش‌ها پايبند باشيم بايد در عمل اين کار را نشان دهيم و همچنين نبايد دل در گرو دشمنان داشته باشيم و با ايستادگي در مقابل دشمنان از آرمان‌هاي خود دفاع کنيم.

وي در پايان با اشاره به اينکه رضايت خداوند از همه چيز در دنيا با ارزش‌تر است‌، اضافه کرد: نبايد به خاطر خانواده و بستگان رضايت خداوند را ناديده بگيريم، زيرا اجراي فرمان خداوند جزو وظايف اصلي همه مؤمنان است و بايد به اين نکته توجه کنيم که در اين راه نبايد از تحريم و آسيب‌هاي دشمن بترسيم.
انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۶:۵۶

29 Feb 2020