۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۹۰۵۸
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

پیشرفت هر استان در اقتصاد و صنعت در گرو توجه به توسعه علم و فناوری است

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: پیشرفت هر استان در زمینه اقتصادی و صنعتی در گروی توجه مناسب به توسعه علم و فناوری است و بنابراین لازم است علم و فناوري به عنوان يك مسأله حياتي و نيروي محركه پيشرفت و توسعه پايدار و رسيدن به رفاه و استقلال واقعي جامعه در اولويت قرار گيرد.
پیشرفت هر استان در اقتصاد و صنعت در گرو توجه به توسعه علم و فناوری است
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و رئیس کارگروه تدوین سند برنامه راهبردی علم و فناوری استان در برنامه ششم توسعه با تبیین برنامه‌های راهبردی این سند اظهار داشت: پژوهش و توليد علم و فناوري از مهمترين عناصر رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، صنعتي و سياسي استان ها به حساب مي‌آيد که توفيق در اين زمينه‌ها در صورتي محقق مي‌شود كه در برنامه‌ريزي‌هاي هدفمند و كلان استان، توجه مناسبي به امر علم و فناوري صورت پذيرد.

پیرعلی تاکید کرد: پیشرفت هر استان در زمینه اقتصادی و صنعتی در گروی توجه مناسب به توسعه علم و فناوری است و بنابراین لازم است علم و فناوري به عنوان يك مسأله حياتي و نيروي محركه پيشرفت و توسعه پايدار و رسيدن به رفاه و استقلال واقعي جامعه در اولويت قرار گيرد.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته در اسناد بالا دستی از جمله سند چشم ‌انداز کشور، برنامه ششم توسعه کشور و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، سند علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک نقشه راه، سیاست‌گذاری‌های استان و چشم‌انداز سازمان ها جهت تبدیل شدن استان به قطب علم و فناوري در منطقه با تكيه بر قابليت‌هاي اقليمي و اقتصادي منطقه را مشخص می کند.

رئیس کارگروه تدوین سند علم و فناوری استان خاطر نشان کرد: بر مبنای سند توسعه علم و فناوری استان، در سال ۹۳ تعداد پژوهشگران استان ۷۷۱ نفر بوده است که بر اساس پیش بینی صورت گرفته این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از ۱۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی ارتقاء، پارک علم و فناوری استان از سطح ۳ به سطح ۱، اشتغال زایی ۸۵۰ نفری مراکز علمی، افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان به ۴۰ شرکت تا پایان برنامه ششم توسعه از دیگر ویژگی این سند برشمرد.

وی در پایان از دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز علمی و تحقیقاتی استان جهت همکاری در تهیه و تدوین این سند تشکر و قدردانی نمود.

گفتنی است برای تهیه و تدوین این سند بیش از ۳۰۰ نفر ساعت نیروی کار صرف شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۸:۵۵

29 Dec 2019