۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۲۰۱۸

اتحاد داخلي تنها استراتژي موثر در برابر نقض برجام

آمريکا با گردن کلفتي و قلدري و به شکلي يک طرفه تحريم هاي جمهوري اسلامي ايران را تصويب کرد و عملا نشان داد به هيچ پيمان و عهد نامه اي پايبند نيست.
اتحاد داخلي تنها استراتژي موثر در برابر نقض برجام
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:

برجام؛ توافقي که دولت از آن با تعابيري چون خورشيد تابان، ابر شتابان و هواي پاک ياد کرد و ادامه حيات سياسي و اقتصادي و ....کشور را منوط به آن کرد و پس از مذاکرات مکرر و مداوم سرانجام مورد توافق کشور هاي مذاکره کننده قرا گرفت و کشور جمهوري اسلامي ايران براي نشان دادن حسن نيت خود در اجراي برجام همه ي تعهدات خود را انجام داد اکنون به صورت يک طرفه از طرف آمريکا با وضع قانون تمديد تحريم هاي جمهوري اسلامي ايران نقض شد و اين يعني....

در آغازين روزهاي مذاکرات و هنگامي که عده اي به دلايل مختلف بر طبل مذاکه با آمريکا مي کوبيدند اما رهبر فرزانه کشور در سخناني فرمودند: "من به اين مذاکرات خوشبين نيستم" و با اين جمله تکليف مذاکرات را مشخص کردند نه به خاطر اينکه ايشان با مذاکره مخالف بودند ا اينکه به تيم مذاکره کننده جمهوري اسلامي ايران اطمينان نداشتند که چون سابقه ي کشور ها و دولت ي مقابل مذاکره را مي دانستند اين موضوع را مطرح کردند اما هيچگاه مانع از مذاکره نشدند.

دولت يازدهم به رياست دکتر حسن روحاني با شروع به کار خود فصل تازه اي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران رقم زد و بيشتر سعي در تعامل با ديگر کشور ها داشت اما متاسفانه به دليل تبليغات سوء برخي کشور هاي استعمار گر و مستکبر عليه جمهوري اسلامي ايران تعاملات انجام شده يک سويه بود و اغلب به زيان جمهوري اسلامي ايران تمام شد.

به هر شکل مذاکرات انجام شد، برجام مورد توافق قرار گرفت، جمهوري اسلامي ايران تعهدات خود را انجام داد اما آمريکا اين توافق را به صورت يک طرفه نقض کرد و اکنون کشور جمهوري اسلامي ايران متضرر اين توافق و نقض يک سويه برجام است اما....
دولت هاي حاکم در جمهوري اسلامي ايران همه منتخب مردم اند و برخاسته از راي مردم زمام امور را در دست گرفتند و دولت يازدهم نيز از اين اصل مستثني نيست و اکنون که دولت با وجود انجام تعهداتش با بدعهدي آمريکا روبرو شده است نبايد جناح هاي سياسي کشور ضررها و آسيب هاي ناشي از نقض برجام را بر گردن دولت يازدهم بياندازند و ناجوانمردانه پشت دولت را خالي کنند.

اکنون زماني نيست که دلمان را به توافقي خوش کنيم که حتي امضاء کنندگان آن نيز بدان پايبند نيستند و با نامردي و بدعهدي خود توافقي که ساعتها، روزها و هفته ها وقت و ميلياردها دلار هزينه صرف آن شد را شکستند.

اکنون زمان يافتن مقصر نيست هر چند مقصر اصلي در موضوع برجام ناقض اين تعهد يعني دولت و کشور آمريکاست اما اکنون زمان اتحاد، همدلي، کمک کردن به يکديگر، يافتن راه حل مناسب در راستاي مقابله به مثل و اصولي با ناقض برجام است و اکنون نبايد دولت تنها بماند.

اکنون زماني است که بايد هر شخص، گروه، سازمان، نهاد و جناح سياسي وظيفه خود را بشناسد و به عنوان عضوي از يک بدن در راستاي عملکرد صحيح کشور، رفع مشکلات مردم، مبارزه با دشمنان و .... کار خود را درست انجام دهند نه اينکه با سرزنش دولت و انداختن تقصير بر گردن ديگران اوضاع را از وضع کنوني هم بدتر کنيم.

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۴:۲۴

29 Dec 2019