۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۵۲۶۸
خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

تبعیت‌کنندگان از ولی فقیه از مسیر ولایت‌مداری منحرف نخواهند شد

امام جمعه شهرکرد گفت: عده‌ای در تلاشند تا صداهای همراه ولی را یا ساکت کنند یا بی‌اعتبار، اما بدانند که تبعیت‌کنندگان از ولی فقیه یک لحظه هم تردید نخواهند کرد و ذره‌ای از مسیر ولایت‌مداری منحرف نخواهند شد.
تبعیت‌کنندگان از ولی فقیه از مسیر ولایت‌مداری منحرف نخواهند شد
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: مرزبندی با استکبار و نظام سلطه ساده است اما هنر مومن آن است که با نفاق درون نظام مرزبندی داشته باشد.دغدغه‌ای که مومنان همواره و مستمر باید داشته باشند و عاقبت به‌خیری آن‌ها بدان گره خورده است، داشتن موضع و آن هم موضع درست در برابر مسائل است.

وی ادامه داد: فردی که ثبات و موضعی مشخص ندارد و هربار تحت تأثیر لفاظی‌ها به سمت و سویی متمایل می‌شود، راه درست را نشناخته و رستگار نخواهد شد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در زمان طاغوت موضع درست شناخت ولی و پیروی از او بود، گفت: امروز و در نظام جمهوری اسلامی ضرورت، مرزبندی با نفاق است، مرزبندی با استکبار، نظام سلطه و دشمن بیرونی ساده است اما هنر مؤمن آن است که در درون نظام، در اردوگاه نفاق قرار نگیرد و ولی خود را به‌خوبی بشناسد.

نکونام با اشاره به اینکه همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست، افزود: مبادا در اردوگاه یزیدیان قرار بگیریم و از ولی زمان خود پیروی نکنیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه در زمان شاه پهلوی، ساواک و طاغوت تلاش بسیاری کردند تا مبارزان و کسانی که امام در تبعید را ولی خود می‌دانستند ساکت کنند اما در نهایت دیدیم که صدای ولایت‌مدارانه پیروز و صدای ظلم خفه شد، همواره این‌گونه است و حق پیروز خواهد شد.

نکونام اضافه کرد: در راه حق تا آخرین نفس ایستاده‌ایم و هر کجا لازم باشد با صدای بلند روشنگری خواهیم کرد، آن‌جا که باید از سند سراسر انحراف ۲۰۳۰ و نقشه دشمن برای از درون تهی کردن کشور بگوییم، می‌گوییم و آن‌جا که باید چهره نفاق را افشا کنیم از هیچ چیز و هیچ کس ابایی نداریم.
وی ادامه داد: همانطور که رهبرمان نفوذ دشمن را مدت‌هاست فریاد می‌زنند ما هم فریاد خواهیم زد، هرچند که مورد هجمه‌های بسیار قرار می‌گیریم اما لحظه‌ای از تکلیف خود کوتاه نمی‌آییم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای به دروغ دم از ولایت و ولایتمداری می‌زنند، اما خلاف مواضع ولی فقیه حرکت می‌کنند، گفت: جامعه ما اهل بصیرت‌اند و صادقان در این راه را می‌شناسند، هرکس صادق نباشد تنها خود را فریب داده است و به گواه تاریخ رسوا خواهد شد.
امام جمعه شهرکرد همچنین با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در کنگره عظیم بزرگداشت آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی که دیروز در شهرکرد برگزار شد، گفت: تلاش می کنیم تا این کنگره سال آینده و به مناسبت هفته فقاهت و مرجعیت در قم برگزار شود تا همه بدانند شهرکرد دارای چهره های متعدد دینی و عالمان ربانی و گمنام است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام همچنین به هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: پس فردا برابر است با سالروز حمله دژخیمان رضاخان به مسجد گوهرشاد و سرکوب کسانی که برای اهمیت حجاب و عفاف تجمع کرده بودند.

وی افزود: آنان در آن زمان برای حفظ حجاب و عفاف در رژیم شاهنشاهی فریاد زدند پس امروز هم ما باید همه با یکصدا حافظ ارزشهای دینی و آرمان های اسلامی و انسانی باشیم.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد حجاب فقط مختص به زنان نیست بلکه حجاب هم بحث پوشش و هم نگاه چشم و حتی اعضا و جوارح را در بر می گیرد.

انتهای خبر/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۰:۲۸

29 Dec 2019