۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۳۴۳۶۸
امام جمعه سامان:

مردم در انتخابات شوراي و رياست جمهوري آگاهانه راي بدهند

امام جمعه سامان گفت: مسئولين از ظرفيت جوانان و نخبگان بهره بگيرند و در مسئوليت هاي مهم و اساسي استفاده کنند و اميدواريم مردم با انتخاب صحيح اين راه را هم براي جوانان باز کنند.
مردم در انتخابات شوراي و رياست جمهوري آگاهانه راي بدهند
به گزاش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه دوشنبه ۱۱ شعبان ولادت با سعادت حضرت علي اکبر  (ع) و روز جوان است، اظهار داشت: معمولا بحث جوانان که مطرح مي‌شود ما هميشه مطالبات خودمان از جوانان را مي‌گوييم در حالي که بايد هميشه به مطالبات جوانان بپردازيم.

ملک پور با بيان اينکه ما نسبت به جوانان مديون هستيم، بيان داشت: در حال حاضر صحبت هايی در مورد بيکاري و ازدواج جوان تحصيل کرده در جامعه مطرح است و اين‌ها فاجعه و مصيبت است اين‌ها را بايد گفت براي اين‌ها بايد يک فکري اساسي در اين زمينه صورت گيرد.

وي با اشاره بر اينکه دغدغه اصلي مسولين بايد جوان و کار و ازدواج جوان باشد، دغدغه به این معنا که از بيکاري و ازدواج نکردن جوانان جامعه مسئولين کشوري و به تبع مابقي و خودمان خوابمان نبرد، اذعان داشت: بخشي از بيکاري و ازدواج جوانان بايد فرهنگ سازي صورت گيرد و سنت ها و فرهنگ هاي غلط بايد از بين برود.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با اشاره بر اينکه در برنامه ها تلوزيون و مابقي برنامه و سرگرمي ها بايد به گونه اي باشد که جوانان جذب برنامه شوند ، بيان داشت: جوانان که نمي توانند ازدواج کنند بايد حکومت هزينه اش را بپردازد نه براي اعطاي وام دردسر هاي زيايد براي جوانان ايجاد کنيم
ملک پور بيان داشت: کاري بايد در راستاي جوانان انجام داد تکريم جوانان است و بايد به جوان ارزش قائل شد و مجلس بايد تصويب بکند براي آن‌ها ارزش قائل شويم.

وي با اشاره بر اينکه ما در برخورد با جوان‌ها اجازه‌ي آزمون و خطا به او بدهيم، بيان داشت: بايد به جوان اجازه تجربه را بدهيم به او اعتماد کنيم اما از دور مواظبت کنيم.

امام جمعه شهر سامان با اشاره بر اينکه انسان با عمل خود حٌسنِ عاقبت يا بد عاقبتي را رقم مي زند و فرصت هاي که در اختيار ما است را بايد قدرشان را بدانيم، اذعان داشت: عمل پاک بهترين توشه تقواست براي خود توشه بگيريد زيرا بهترين توشه (براي آخرت) پرهيزکاري است اي اهل خرد تقوا داشته باشيد و خودم وهمه شما عزيزان را توصيه به رعايت تقواي الهي مي نمايم.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه ۱۷ ارديبهشت سالروز تشکيل بسيج سازندگي است عمده کار بسيج سازندگي محروميت زدايي و فقرزدايي است امروزه فقر و محروميت از مشکلات مهم کشور است، تصريح کرد: مقام معظم رهبري ديداري که با کارگران داشتند، حضرت آقا تاکيد کردند مسئولان کشور بايد اولويت هاي کار کشور را حفظ کنند.

محسن ملک پور با بيان اينکه يکي از اعتراضات جدي مقام معظم رهبري به مسئوولان کشور رعايت نکردن اولويت هاي همچون محروميت و فقر زدايي بيکاري جوانان و... در دولت هاي مختلف و عرصه هاي مختلف است بيان داشت: مقام معظم رهبري در اين ديدار (خطاب به کانديداها) فرمودند «شعارها را جوري انتخاب کنيد که همه بدانند شما مي خواهيد از قشرهاي ضعيف کشور و طبقات ضعيف کشور حمايت کنيد» اين خيلي مهم است.

وي با اشاره بر اين که مقام معظم رهبري فرمودند «اصلاح يک اظهار نظر وتفکر غلط دربارهء عامل ايجاد امنيت کشور است»، تصريح کرد: مسئله اي که بايد مورد دقت نظر جدي قرار بگيرد، نبايد به بهانه انتخابات با امنيت کشور بازي شود نبايد برخي براي کسب رأي بيشتر يا به بهانه هاي ديگر مساله امنيت ملي کشور، امنيت مردم را بازيچه قرار دهند.

ملک پور با بيان اينکه حضرت آقا انتقاد کردند از کساني که حضور خود را موجب دور شدن سايه جنگ از کشور مي دانند و در شرايط کنوني رهبري عزيز براي چندمين بار اين مطلب را مي فرمايند ربطي به مسائل جزئي انتخاباتي کشور و يا تقويت وتضعيف يک کانديداي خاصي ندارد اين مساله از اساس با انتخابات کاري ندارد، تصريح کرد: که هيچ يک از کانديداها حق ندارد که به بهانه انتخابات با امنيت ملي کشور بازي کند ويا اين خطاي محاسباتي را ايجاد کند که امنيت مردم وحمله دشمن و يا عدم حمله او به آن ها ربط دارد ودر صورت نبود آن ها امنيت کشور به خطر مي افتد.

وي با اشاره بر اينکه امنيت ايران و حفظ جان و مال و آبروي مردم از مسائلي نيست که بتوان به عنوان يک بازيچه انتخاباتي از آن بهره برد و با بازي کردن با امنيت رواني مردم از آن ها رأي گرفت اذعان داشت: براي همين رهبر معظم انقلاب که هميشه اصرار داشته و دارندکه به مردم نگويند که به چه کسي رأي بدهيد يا به چه کسي رأي ندهيد و حال هم بر همين مساله تأکيد دارند مي فرمايند که با امنيت کشور بازي نشود و اظهارات نادرستي که خطاي محاسباتي ايجاد مي کند صورت نگيرد.

ملک پور با بيان اينکه امنيت کشور بخاطر حضور مردم و تلاش مردم در صحنه ها به خصوص انتخابات است، بيان داشت: کسي نبايد با امنيت مردم بازي کند مردم هم با بي توجهي به انتخابات نگاه نکنند در انتخاب خود نهايت دقت را به کار بگيرند و بر اساس رعايت ملاک ها و شناخت جدي و حق و وظيفه خود در انتخابات مسئولان کشور را به کار ببرند.

وي با اشاره بر اينکه رأي مردم امانت است، امانت مردم بايد حفظ شود عنوان کرد: انتظار مردم از مسئولين برگزاري انتخابات اين است دقت در حفظ امانت شود، وزارت کشور واستانداري ها و فرمانداري و بخشداري ها و چه شوراي نگهبان و چه در تبليغات و به خصوص در صدا و سيما دقت شود امانت داري شود اين حق الناس است.

ملک پور با بيان اينکه در مورد انتخابات شوراها که در همان روز ۲۹ ارديبهشت، برگزار مي شود وآن اينکه در انتخابات شوراها ملاک را کار آمدي و نشاط ومتدين بودن را لحاظ کنيد و اين مهم است بيان داشت: اگر شوراها کارآمد وچابک و کار بلد نباشند کار روز مرهء مردم به مشکل بر مي خورد و تأکيد مي کنم در انتخابات شوراها فاميلي عمل نکنيد چرا که شهر و روستا ضربه مي خورد.

وي عنوان کرد: شوراها چه شوراهاي روستاها چه شوراي شهر نقاط قوت و ضعف وجود داشته اين نقاط قوت وضعف را بررسي کنيد تحليل کنيد آگاهانه رأي بدهيد و رأي خودتان را به ميدان بياوريد انتظار داريم يک شوراي کارآمد و انقلابي و مؤمن انتخاب شوند.

امام جمعه سامان با بيان اينکه دوشنبه ۱۱ شعبان روز ولادت با سعادت حضرت علي اکبر (ع) و روز جوان است وسالروز آزادي سازي هويزه و روز جهاني صليب سرخ وهلا احمر که اين ايام را هم روز جوان و هم سالروز آزاد سازي هويزه را محضر همه شما نمازگزاران تبريک عرض مي کنمبيان داشت: جوانان ايران اسلامي شايسته بهترين ها هستند ومسئولان مي بايست در حمايت از جوانان همه تلاش خود را به کار گيرند و نبايد فقط در همايش ها و رسانه ها و انتخابات ازآن ها ياد بکنند و يا آنها را مشغول امور جزئي بکنند.

حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با بيان اينکه نگاه مسئوولان به جوانان مي بايست نگاه واقع گرايانه و آينده محور باشد نه نگاه فردي و سليقه اي، تصريح کرد: نگاه واقع گرايانه يعني اينکه توجيه نکنيم بدون تعارف الان مشکلات و مراجعات اکثر مردم بخاطر بي کاري جوانان است و هيچ مسئولي نمي تواند آنرا کتمان کند بلکه مسئول بايد جواب گوي خواسته هاي به حق آنها باشد.

ملک پور با اشاره بر اينکه خواهش و درخواست ما از کانديداهاي انتخاباب رياست جمهوري اين است صراحتأ اعلام کنند براي جوانان چه کار مي خواهند بکنند مردم از شعار خسته شده اند نيايند فقط در ايام انتخابات از جوانان به نفع خود بهره برداري سياسي انتخاباتي کنند، بيان داشت: مسئولين از ظرفيت جوانان ونخبگان بهره بگيرند ودر مسئوليت هاي مهم و اساسي استفاده کنند و اميدواريم مردم با انتخاب صحيح اين راه را هم براي جوانان باز کنند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۸:۱۲

1 Jan 2020