۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۳۴۴۵۸

انتخاب اصلح، ولايتمداري

ولایتمداری یعنی التزام عقلی، عملی و لسانی نامزد ها و کاندیداها به پیروی و اطاعت و دفاع از رهبری در همه ی عرصه ها و در هر شرایطی
انتخابات يکي از عرصه هاي مهم حضور مردم در صحنه ي سياسي است که اگر از روي آگاهي و بصيرت و منتج به انتخاب اصلح انجام شود منجر به نتايج بسيار مناسبي در کشور مي شود که لازم است براي انتخاب اصلح بسياري از معيارهاي انتخاب اصلح را بدانيم. يکي از مهمترين معيارهاي نامزد اصلح ولايت پذيري است.
انتخاب اصلح، ولايتمداري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار، در جمهوري اسلامي ايران سياست گذاري ها به گونه اي قرار گرفته است که مردم مي توانند در همه عرصه هاي مديريتي کشور اعمال نظر نمايند به طوريکه از انتخاب رهبر که بالاترين مقام کشور است تا رئيس جمهور و نمايندگان مجلس و شوراهاي اسلامي شهر و روستا و حتي شهرداران و دهياران با نظر مردم انجام مي شود.

انتخابات کانال حضور سياسي مردم در صحنه است و اگر مردم از اين کانال بهره مناسب را ببرند نتيجه مورد نظر آنان حاصل مي شود و در صورتي که مردم نسبت به اين مهم بي تفاوت شوند نه تنها در عرصه ي سياسي که در ديگر زمينه ها نيز متحمل شکست هاي جبران ناپذير مي شوند.

انتخابات عرصه اي است که در يک سو مردم و در سوي ديگر نامزدها و کانديداها قرار گرفته اند که با توجه به زيرساخت هاي به وجود آمده زمينه انتخاب کردن مردم و انتخاب شدن کانديداها را دستگاه هاي ذي ربط ايجاد نموده اند اما فارغ از هر گونه جناح بندي ها و جبهه بندي ها نبايد در انتخابات دو اصل بسيار مهم و حياتي را فراموش کرد.

اصل اول آن است که بايد زمينه را طوري فراهم کرد که امکان حضور حداکثري مردم و انتخاب کنندگان در انتخابات فراهم شود و امکان ريختن آراء همه ي واجدان شرايط راي دادن فراهم گردد چرا که حضور مردم در پاي صندوق هاي راي نه تنها باعث مي شود کانديداهايي انتخاب شوند که به نظر اکثر مردم نزديک تر باشند که اين حضور متحد و يکپارچه باعث ايجاد هراس در دل بدخواهان نظام و انقلاب مي گردد.

اصل دوم پس از حضور حداکثري مردم در انتخابات انتخاب کساني است که به معيارهاي نامزد اصلح نزديک تر باشند تا پس از انتخاب و اعلام نتايج واقعا کساني سرنوشت مردم را به دست گيرند که شايسته اين مسئوليت عظيم باشند.

در شماره پيشين اين يادداشت در خصوص معيار شماره ۱نامزد و کانديداي اصلح تحت عنوان انقلابي گري توضيحاتي اجمالي داده شد و در بخش دوم از سلسله يادداشت هاي انتخاب اصلح به ديگر ويژگي مهم نامزدها و کانديداهاي اصلح با عنوان ولايت پذيري اشاره مي کنيم.

ولايت پذيري

يکي از مهمترين يژگي هاي فرد يا افرادي که قصد زعامت مردم را دارند و لازم است در اين باره دقت فراواني انجام شود مساله ولايت پذيري افراد است.

از آغاز دنيا تاکنون ۱۲۴۰۰۰ پیامبر براي هدايت بشر از طرف خداوند باري تعالي آفريده شدند و امر خطير هدايت و رهبري جوامع بشري را به عهده گرفتند که در پايان و پس از نزول آيات، معجزات و رسالت پيامبران الهي با پيامبري حضرت رسول اکرم محمد مصطفي صلوات الله عليه و آله رسالت پيامبران به پايان رسيد و کاملترين دين الهي که همان دين مقدس اسلام است براي کمال انسان در اختيار انسان ها قرار گرفت.

پس از پيامبر اکرم ائمه اطهار وظيفه خطير تبيين آموزه هاي الهي و هدايت مردم را بر اساس آنچه پيامبر عظيم الشان اسلام در اختيار مردم قرار داد را عهده دار شدند تا اينکه دشمني دشمنان الهي و ائمه با آموزه هاي راستين آن بزرگواران باعث شد براي حفظ سلامتي امام عصر و خالي نشدن زمين از حجت الهي حضرت قائم عج الله تعالي فرجه الشريف دوراني از زندگي شريف خود را در غيبت به سر برند که اين غيبت کماکان ادامه دارد اما آيا با غيبت امام معصوم وظيفه هدايت مردم و مبارزه با دشمنان تعطيل شد؟

بايد گفت که به اعتقاد شيعه در زمان غيبت وظيفه هدايت و راهنمايي مردم در حکومت اسلامي بر عهده ولي فقيه است که اين مهم در حال حاضر بر دوش رهبر فرزانه انقلاب اسلامي قرار دارد که به حق آن بزرگوار با راهنمايي هاي خردمندانه و پدرانه شان کشور را گذرگاه هاي خطرناک بسياري به سلامت گذرانده است.

بي شک رهبري جوامع مختلف به راه هاي مختلف انتخاب يا منصوب مي شود اما در کشور ما رهبر با راي مجلس خبرگان که خود صلاحيتش را از راي مردم گرفته است انتخاب مي شود.

انتخاب رهبر خود محدوديت ها و ويژگي هايي دارد که در اين مقال مجال آن نيست که بدان ها اشاره شود اما سخن کوتاه.....

آن کساني که مي خواهند به عنوان رئيس جمهور، نماينده مجلس، نماينده مردم در شوراي اسلامي يا نماينده مردم در مجلس خبرگان انتخاب شوند خود بايد مدافع ولايت و رهبري و در واقع راي مردم که با انتخاب مجلس خبرگان منجر به انتخاب رهبر شده است باشند و در واقع در خصوص ولايت پذيري از شرايط لازم برخوردار باشند.

اما ولايت پذيري تنها به آن نيست که کسي بگويد من رهبر را قبول دارم و در عمل کاري خلاف اين ادعا انجام دهد، ولايت پذيري يعني التزام عقلي، عملي و لساني نامزدها و کانديداها به پيروي و اطاعت و دفاع از رهبري در همه ي عرصه ها و در هر شرايطي.

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۷:۵۲

6 Jan 2020