۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۹۴۰۸

​افزايش قيمت نهاده ها علت گراني گوشت

رئيس سازمان دامپزشکي کشور گفت: گراني گوشت ممکن است ناشي از افزايش قيمت نهاده‌ها و عدم فروش دام توسط دامدار باشد که بخشي از گوشت مورد نياز مردم از طريق واردات تامين مي‌شود.
​افزايش قيمت نهاده ها علت گراني گوشت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ عليرضا رفيعي‌پور رئيس سازمان دامپزشکي کشور در حاشيه مراسم توديع و معارفه مديرکل دامپزشکي استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه شيوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در کشور از ۲ سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه طي روزهاي گذشته هيچ کانوني ار اين بيماري گزارش نشده اگرچه ممکن است به صورت تکي و انفرادي کانوني گزارش شود.

وي با بيان اينکه، دامپزشکي تا حدودي توانسته جلوي طغيان بيماري را بگيرد، افزود: امسال تمام دستگاه‌ها بايد تلاش کنند جلوي طغيان و اپيدمي آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان را بگيرند که در اين ميان اطلاع‌رساني از سوي رسانه‌ها نقش مهمي در کنترل آن دارد.

رئيس سازمان دامپزشکي کشور بيان کرد: در صورتي که بتوان شرايط صادرات را مهيا کرد صادرات انواع گوشت تا بيش از ۱۰ هزار تن افزايش مي‌يابد که اگر آنفلوآنزا در کشور وجود داشته باشد امکان صادرات وجود ندارد.

رفيعي‌پور با اشاره به تعطيلي ۶۰ مرکز غيرمجاز تکثير پرورش ماهي در کشور گفت: امسال تاکنون ۶۰ مورد از مرغداري‌ها، مراکز تکثير پرورش ماهي و ديگر مراکز غيرمجاز با حکم قضايي تعطيل يا پلمب شده است.

وي با بيان اينکه حوزه بهداشتي و کنترل بيماري‌هاي دامي و نظارت بر فرآورده‌ها و محصولات دامي از وظايف سازمان دامپزشکي است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بيماري‌هاي خطرناک دام از جمله تب برفکي، تب مالت، هاري و شاربن حوزه دامي بيش از ۳۸ درصد کاهش يافته است.

رئيس سازمان دامپزشکي کشور تصريح کرد: سالانه بيش از ۱۰ ميليون تن شير خام، بيش از ۲ ميليون تن گوشت مرغ و حدود ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور با نظارت دامپزشکي، کاملا سالم و بهداشتي توليد مي‌شود و در اختيار مصرف‌کنندگان قرار مي‌گيرد.

رفيعي‌پور با بيان اينکه بسياري از محصولات توليدي صادر مي‌شوند، ادامه داد: به طور متوسط بيش از ۲ ميليون تن مرغ، تخم‌مرغ، عسل و لبنيات صادر مي‌شود که خوشبختانه چهارمحال و بختياري جزء استان‌هايي است که در حوزه آبزيان و شير خام از موقعيت خوبي برخوردار است.

وي با اشاره به وجود ۶۲۰ آبگير و تالاب در کشور بيان کرد: با همکاري محيط زيست کشور نيروهاي دامپزشکي به صورت منظم از پرندگان بومي، صنعتي و مهاجر تالاب‌ها، آبگيرها و سدهايي که محل فرود پرندگان مهاجر هستند نمونه‌برداري مي‌کنند تا چرخش ويروس کنترل شود.

رئيس سازمان دامپزشکي کشور با اشاره به بيماري تب کريمه کنگو گفت: متاسفانه امسال در اوايل ارديبهشت‌ماه يک خانم در استان کرمان بر اثر اين بيماري فوت کرده است.

رفيعي‌پور ادامه داد: امکان تشخيص، درمان و واکسيناسيون در اين بيماري خطرناک و مهلک وجود ندارد و تنها راه کنترل آن تبليغ، ترويج و اطلاع‌رساني صحيح به مردم است

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۱:۴۲

5 Jan 2020