۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۸۵۱۸
در روز پاسداشت مقام شهيد مطهري؛

دانشگاه از نگاه استاندار در بازی برجام غرق شده است

کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه مسئولين دولتي ما گوش خود را به نجواي موسيقي مي‌سپارند و با فرار از پاسخگويي مرتب دولت قبل را محاکمه مي‌کنند.
دانشگاه از نگاه استاندار در بازی برجام غرق شده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستينه، کارشناس مسائل سياسي و بين‌الملل در مصاحبه اختصاصی با منطقه آزاد ضمن تبريک روز معلم به شخصيت والاي شهيد مطهري اشاره کرد و گفت: استاد مطهري يکي از شخصيت‌هاي بي‌نظير انقلاب ماست به گونه‌اي که بسياري از پايه‌هاي فکري انقلاب ما بر اساس مباني انديشه اين استاد فرزانه طرح‌ريزي شد. امام خميني (ره) در تبيين جايگاه شهيد مطهري مي‌فرمايد: "همه کتاب‌هاي اين استاد فرزانه بي‌استثنا خوب است و تشويق مي‌کنند جوامع دانشگاهي و جوامع نخبه را که نسبت به شناخت اين مباني و تفکرات و ترويج آنها اهتمام لازم را داشته باشند. از طرف ديگر مقام معظم رهبري نسبت به اين استاد شهيد نگاه ويژه‌اي دارد. جوانان ما امروز اگر بخواهند انقلاب را بهتر بشناسند بايد نسبت به مطالعه کتاب‌هاي شهيد مطهري اهتمام ويژه داشته باشند. به همين جهت هم هست که دوازدهم ارديبهشت که سالروز شهادت استاد مطهريست به نام روز معلم نام‌گذاري شده؛ چراکه شهيد مطهري همچون معلمي دلسوز در زمان حياتشون با حضور در مجامع دانشگاهي و حوزه‌هاي علميه نسبت به پاسخ به شبهاتي که در ابتداي انقلاب توسط جريان نفاق و حزب توده طرح موضوع مي‌شد و همچنين انديشه‌هاي وارداتي غربي که توسط انديشه‌پردازان غربي مطرح مي‌شد حضور پيدا مي‌کردند.

راستينه در خصوص حفظ جايگاه و مقام شهيد مطهري در دانشگاه و خصوصا در سالروز شهادت اين استاد گرانقدر اذعان کرد: وقتي که متأسفانه بخش زيادي از بدنه دانشگاهي ما از مجموعه روساي بعضاً دانشگاه‌ها تا برخي از اساتيد نسبت به انديشه شهيد مطهري بيگانه هستند و اين انديشه را نمي‌شناسند و از طرف ديگر نسبت به مقام شامخ شهدا شناخت و آگاهي کافي ندارند، برنامه‌هاي دانشگاهي به جاي آنکه متناسب با اين روز باشد به سمت و سوهاي ديگري سوق داده مي‌شود. بايد از روساي دانشگاه‌ها پرسيد که شما براي ترويج مباني فکري استاد فرزانه شهيد مطهري چه اقداماتي در دانشگاه هايتان انجام داديد؟ معاونت فرهنگي دانشگاه‌ها بايد پاسخگو باشند که براي ترويج انديشه ناب استاد شهيد مرتضي مطهري چه برنامه‌اي دارند؟ از اساس وقتي نسبت به اين انديشه شناخت کافي ندارند لذا انگيزه‌اي هم براي تبيين و ترويج اين انگيزه وجود ندارند.

راستينه ادامه داد: از طرف ديگر شاهديم که جلسه بزرگداشت مقام شهيد به حضور گروه‌هاي موسيقي و جشن و پايکوبي تبديل مي‌شود. همه مسئولين بايد در برابر اين اقدام خود پاسخگو باشند و متأسفانه مي‌بينيم در بالاترين مقام اجرايي سياسي استان به جاي طرح انديشه استاد شهيد مطهري و نقش اساتيد و معلمان در تربيت نسلي انقلابي براي پاسداشت مباني انقلاب اسلامي، هجمه‌هاي سنگين سياسي بر عليه جريان منتقد دولت طرح مي‌شود. از اساس امروز دولتمردان مي‌بايست پاسخگوي مشکلات عديده اقتصادي کشور باشند؛ اما با فرافکني به جاي آنکه بگويند براي رفع بيکاري، براي عبور از رکود، براي ايجاد رونق در ساخت و ساز مسکن، به جاي رشد وتوسعه علمي در فضاهاي دانشگاهي و برنامه‌ريزي جهت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي چه اقداماتي کرده‌اند و به مردم پاسخگو باشند، مرتب کم کاري خود را به گردن دولت قبل مي‌اندازند.

این کارشناس مسائل سياسي گفت: دولت قبل هرچه بود خوب يا بد بايد در ترازوي سنجش مردم به واکاوي آن پرداخت نه اينکه امروز در روزي که به نام معلم نامگذاري شده به جاي پرداختن به اصول تربيتي که بايد در فضاي دانشگاه‌ها حاکم باشد، به جاي پرداختن به مولفه‌هاي يک استاد خوب از نگاه شهيد مطهري، به جاي پرداختن به مقوله جهاد و مقام شامخ شهيد، به جاي پرداختن به چرايي مبارزه شهيد مطهري با انديشه‌هاي ليبرالي غرب و به جاي پرداختن به انديشه‌هاي ضدصهيونيستي شهيد مطهري و تاکيد ايشان بر شناخت شمر زمانه؛ متأسفانه مسئولين دولتي ما به جاي پرداختن به اين موضوعات گوش خود را به نجواي موسيقي مي‌سپارند و با فرار از پاسخگويي مرتب دولت قبل را محاکمه مي‌کنند.

احمد راستينه اظهار کرد: برجام تا به امروز نه آفتاب درخشان، بلکه موج سرماي تفکرات الحادي غرب بوده است. برجام امروز نه براي جوانان ما شغلي ايجاد کرده و نه رکود را شکسته است، نه آسيب‌هاي اجتماعي را کم کرده و نه فاصله طبقاتي را کاهش داده. اما بايد بگوييم برجام موفق شد بتن را بر قلب رآکتور اراک تزريق کند.

وی اضافه کرد: برجام موفق شد 90 تن اورانيوم غني شده را از کشور خارج کند، جهش علمي کشور را متوقف کند و بلأخره موفق شد در روز پاسداشت مقام شهيد مطهري دانشگاه ما را ميعادگاه توهين و افترا و جشن و پايکوبي گرداند.

راستينه در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات تمام شده است و بازي سياسي دولت و جريان‌هاي سياسي پايان يافته، ترکيب مجلس مشخص است. چند درصد اصولگرا و چند درصد اصلاح‌طلب و چند درصد حاميان دولت. اگر امروز کسي شعار پيروزي اصلاحات مي‌دهد، بهتر است ترکيب امروز مجلس را به خوبي بررسي کند. آنچه مهم است اينست که مجلس نبايد وکيل‌الدوله باشد، مجلس بايد وکيل مدافع منافع ملت باشد. بهتر است مسئولان دولتي به فکر خود باشند که احتمالا ترکيب جديد نمايندگان جا به جايي‌هاي متعددي را در بدنه مسئولين به همراه خواهد داشت؛ لذا مسئولين دستپاچه در روز معلم سينه‌چاک اصلاحات شده‌اند تا خوش‌عهدي خود را به اصلاحات نشان دهند تا مصون بمانند از جابه جايي. بهتر است مسئولين به جاي اينکه نگران جا به جايي‌هاي خود باشند و زبان به تعريف و تمجيد اصلاحات بچرخانند تا جايگاه خود را حفظ کنند به فکر اين باشند که مردم تنها به ده درصد حاميان دولت رأي داده‌اند.

این کارشناس مسائل سياسي در پايان به تاکيدات مقام معظم رهبري در خصوص شعار اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: بهتر است اقتصاد مقاومتي را در ميدان و روي زمين مشاهده کنيم. اگر اينگونه بود که اقتصاد مقاومتي از سال 92 شروع شده بود امسال قاعدتاً نبايد مقام معظم رهبري سال را به نام اقدام و عمل نامگذاري مي‌کردند. وقتي که رئيس کل بانک مرکزي مي‌گويد دستاورد برجام تقريبا هيچ بوده، انتظار مي‌رود دولتمردان به بازي با برجام پايان دهند.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۰:۰۳

26 Dec 2019