۰
plusresetminus
يکي از پرستاران در انتقاد از نبود امنيت در محيط کار اورژانس بيمارستان سيدالشهدا فارسان گفت: متأسفانه بيمارستان مذکور فاقد هر مأمور انتظامي است معمولاً مأموران انتظامي در سطح شهر، چهارراه‌ها، پارک‌ها و ميدان‌ها مستقر هستند اين در حالي است که بيمارستان‌ هم از مراکز حساس بشمار مي‌آيد.
گلايه پرسنل بيمارستان سيدالشهدا فارسان از نبود امنيت در بيمارستان/ رئيس بيمارستان: کانکس نيروهاي انتظامي در بيمارستان مستقرشده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بخش اورژانس به عنوان قلب بيمارستان و يکي از نخستين نقاط تماس بيماران با سيستم ارائه خدمات درماني، با مسائل و مشکلات گوناگوني روبرو است.
 
در  پي درگيري که شب هاي گذشته بين اقوام يک فاميل پيش آمد، يکي از پرستاران گفت: در برخي مواقع انواع فحش هاي رکيک و بي ادبانه و انواع درگيري‌ها رخ مي‌دهد که جا دارد مسئولان دانشگاه علوم پزشکي استان از نيروي انتظامي و يا ديگر ارگان‌هاي نظامي براي برقراري نظم و امنيت در اين خصوص کمک گيرند.
 
پرستاران اورژانس سيدالشهدا شهرستان فارسان به خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفتند: متأسفانه ما بايد در طول 24 ساعت آماده شنيدن توهين و ناسزاهاي همراهان بيمار و بيماران بايشم.

يکي از پرستاران در انتقاد از نبود امنيت در محيط کار اورژانس بيمارستان سيدالشهدا فارسان گفت: متأسفانه بيمارستان مذکور فاقد هر مأمور انتظامي است معمولاً مأموران انتظامي در سطح شهر در چهارراه‌ها، پارک‌ها و ميدان‌ها مستقر هستند اين در حالي است که بيمارستان‌ هم از مراکز حساس بشمار مي‌آيد.
 
وي گفت: اما در اين ميان وظيفه تأمين امنيت پرسنل بر عهده مديريت بيمارستان است. ولي متأسفانه در اين زمينه کم‌توجهي مي‌کنند و همين ضعف مديريتي باعث مي‌شود که پرستاران همواره در معرض خشونت‌هاي فيزيکي و کلامي قرار گيرند.
 
وي گفت: بيشترين عامل خشونت عليه پرستاران، خشونت کلامي و بيشترين علت و عامل محرک بروز خشونت شلوغي و ازدحام در ايستگاه پرستاري بوده است.
 
اين پرستار گفت: اين درگيري‌ها در مقابل مسئولان بيمارستان هم رخ مي‌دهد اما متأسفانه اقدامي براي تأمين امنيت پرسنل نمي‌شود. اين موضوع هم تنها شامل حال ما نمي‌شود، در بسياري از بيمارستان‌ها اين اتفاق مي‌افتد و نياز است تا امنيت آن‌ها تأمين شود.
 
واژه مقدس پرستار که همواره در کنار نام مقدس حضرت زينب (س)
 
 واژه مقدس پرستار  که همواره در کنار نام مقدس حضرت زينب (س) مي‌آيد همواره نامش  را به نيکي ياد مي‌کنيم و هميشه  نام آن‌ها در کنار نام مقدس حضرت زينب (س) آورده و مي‌آوريم و نامشان با واژه مقدس ايشان به ذهن متبادر مي‌شود. همچنين  مديران ارشد و دولتي کشور نيز هرساله روز  پرستار را ارج مي‌نهند.
 
برخي از همراهان بيماران به دليل شرايط خاص روحي و با اين تصور که مأموران اورژانس و کادر بيمارستاني در امدادرساني به بيمارانشان تعلل مي‌کنند، متوسل به برخوردهاي خشونت‌آميز شده و همان‌طور که بارها در خبرها اعلام‌شده است، مأموران اورژانس و کادر درمان را موردحمله و ضرب و شتم قرار مي‌دهند که حتي منجر به جراحت آنان نيز شده است.
 
 اما با شنيدن چنين اخباري اين فکر به ذهن مخاطبان تداعي مي‌شود که متأسفانه اين لفظ و جايگاه در کشورها براي پرستاران تنها يک تعارف است. زيرا اين قشر از اعضاي جامعه با توجه به‌سختي کارشان  همواره از سوي جامعه پزشکان و همراهان بيماران مورد بي‌احترامي و عتاب و بازخواست قرار مي‌گيرند و در موارد مشابه اي از سوي بيمارستانشان نيز حمايت نمي‌شود.
 
   البته بخشي از اين مشکل به دليل نبود فرهنگ درست ارتباط اجتماعي و ناتواني در کنترل احساس از سوي  همراهان بيمار ،و بيمار بازمي‌گردد.
 
 پرستاران همواره در صف اول پاسخگويي به بيماران و همراهان قرار دارند.
 
 ازاين‌رو ضعف عملکردي در مراکز درماني را بايد پرستار جواب دهد. به‌طوري‌که اگر پزشک دير بيايد، پرستار پاسخگوست. اگر غذا بيمارستان بد باشد، اگر ملحفه تخت بيمارستاني کثيف باشد و اگر اتاق بيمار گرم يا سرد باشد، همه اين مشکلات را بايد پرستار پاسخگو باشد. اما در اين ميان وظيفه تأمين امنيت پرسنل بر عهده مديريت بيمارستان است. ولي متأسفانه در اين زمينه کم‌توجهي مي‌کنند و همين ضعف مديريتي باعث مي‌شود که پرستاران همواره در معرض خشونت‌هاي فيزيکي و کلامي قرار گيرند.
 
ماجراي پرستار ياسوجي که با ضربه پنجه‌بوکس بيماري، نابينا شد يا پرستار مشهدي که با مشت بيمار بيني‌اش شکست، به اين زودي‌ها از ياد پرستاران شاغل در بيمارستان‌ها نمي‌رود؛ کساني که روزانه با انواع خشونت‌هاي کلامي مواجه مي‌شوند.
 
اورژانس بيمارستان سيدالشهدا شامل دو قسمت پذيرش و بستري مي‌باشد که با داشتن کادر مجرب پزشک و پرستار، به‌صورت ٢٤ ساعته آماده خدمت‌رساني به بيماران اورژانسي مي‌باشد.
 
جوابيه رئيس بيمارستان سيدالشهدا شهرستان فارسان

دكتر هادي تقوي نژاد رئيس بيمارستان سيدالشهدا شهرستان فارسان درخصوص نبود امنيت در محيط کار اورژانس اين بيمارستان در گفت و گو با پیرغار گفت: اين موضوع از مدت‌ها قبل پيگيري شده است.

وی ادامه داد: از همین رو به لطف خداوند منان و با پيگيري‌هاي مسئولين بيمارستان و  نيروی انتظامي شهرستان فارسان قراردادي منعقد شد و در حال حاضر کانکس مربوط به جايگاه نيروهاي انتظامي در بيمارستان مستقرشده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۵:۴۳

27 Dec 2019