۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۳۷۵۱۸
رئيس دانشکده­ کشاوزي دانشگاه شهرکرد:

رفتار با خاک به­ عنوان جزء فراموش شده­ ي سيستم اقليمي بايد مورد توجه باشد

رئيس دانشکده­ کشاوزي دانشگاه شهرکرد در ویژه برنامه ای با موضوع خاک این نعمت الهی را جزء فراموش شده­ ي سيستم اقليمي دانست.
رفتار با خاک به­ عنوان جزء فراموش شده­ ي سيستم اقليمي بايد مورد توجه باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، ويژه­ برنامه­ اي به همت گروه علوم و مهندسي خاک دانشگاه شهرکرد با شعار "حفاظت از کره زمين با مراقبت از خاک آغاز مي شود." ، با حضور حجت­ الاسلام­ دکتر سعيد صفي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد، جمعي از مسئولين مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي استان­ هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان، سازمان جهاد کشاورزي استان و جمعي از اساتيد و دانشجويان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.


مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد در اين مراسم گفت: خاک به ­عنوان يکي از اجزاي کرهِ­ ي زمين متعلق به تمامي انسان­ها در تمامي نسل­ها است و اين امانت الهي بايد مورد توجه قرار گيرد.


حجت­ الاسلام ­ دکتر سعيد صفي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري افزود: مسئله­ ي خاک از مسئله­ ي آب مهم­تر است و خاک يه­ عنوان يکي از مطهرات، سرشت انسان و اساس زندگي بشر است و بايد بيش از پيش مورد حفاظت قرار بگيرد.



در آغاز اين مراسم نيز دکتر محمدحسن صالحي رئيس دانشکده­ کشاوزي دانشگاه شهرکرد، گفت: رفتار با خاک به­ عنوان جزء فراموش شده­ ي سيستم اقليمي بايد مورد توجه باشد.


شايان ذکر است، در اين ويژه­ برنامه، ­ تأثير خاک بر تغيير جهاني اقليم، پسخوردها و ترسيب کربن خاک توسط دکتر فايز رئيسي و امنيت خاک توسط دکتر جهانگرد محمدي، اساتيد گروه علوم و مهندسي خاک دانشگاه شهرکرد و فرصت­ها و چالش­ها در توسعه­ ي باغات در اراضي شيب­دار توسط دکتر عبدالمحمد محنت­کش معاون پژوهش، مرکز تحقيقات، آموزش کشاورزي و منابع طبيعي استان­ چهارمحال و بختياري ، نيز مورد بحث و سخنراني قرار گرفتند.

انتهاي پيام1022ج /920م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۵:۰۲

7 Feb 2020