۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۲۶۸۰۸
بلومبرگ گزارش داد

سقوط بازار‌های بورس ابوظبی و دبی و صعود بازار بورس ایران پس از لغو تحریم‌ها

بلومبرگ طی گزارشی در مورد تاثیر لغو تحریم‌ها برای بازارهای بورس منطقه نوشت: ارزش بازار بورس ایران در آستانه بالاترین رقم در 5 ماه گذشته در حالی که ارزش بازار بورس اوراق قرضه دبی و ابوظبی سقوط کرد.
سقوط بازار‌های بورس ابوظبی و دبی و صعود بازار بورس ایران پس از لغو تحریم‌ها
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، بلومبرگ طی گزارشی در مورد تاثیر لغو تحریم‌ها برای بازارهای بورس منطقه نوشت: ارزش بازار بورس ایران در آستانه بالاترین رقم در ۵ ماه گذشته پس از لغو تحریم ها قرار گرفت درحالی که ارزش بازار بورس اوراق قرضه دبی و ابوظبی سقوط کرد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ساعت ۹:۴۵ صبح ۱.۶ درصد رشد کرد و به ۶۵۹۲۰.۶ واحد رسید که قوی ترین سطح در زمان بسته شدن بازار از ماه آگوست ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می‌رود. این رقم در روز شنبه به ۲.۱ درصد افزایش یافت.

در عین حال، شاخص کل بازارهای مالی دبی ۳.۸ درصد افت کرد و در آستانه بیشترین افت در ۵ ماه اخیر قرار گرفت. شاخص کل بازار اوراق بهادار ابوظبی نیز در آستانه ورود به بازار سلف فروشی (فروش سهام‌اوراق‌ قرضه‌ در بورس‌به قیمتی‌ ارزان‌تر از قیمت‌ واقعی‌) قرار دارد.

به نوشته این گزارش، بورس دبی بزرگ‌ترین خسارت‌دیده در منطقه بود. شرکت معاملات املاک عمار امارات که تقریبا ۳۰ درصد آن به دولت این کشور تعلق دارد، بیشترین خسارت را داشته است.

ارزش شاخص کل بازار بورس ابوظبی ۳ درصد سقوط کرد که کمترین سطح از نوامبر ۲۰۱۳ است. این بازار در ماه جولای (اعلام توافق هسته‌ای) نیز ۲۰ درصد سقوط کرده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی روز شنبه اعلام کرد، ایران تمامی تعهدات در رابطه با کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود را انجام داده است و این اقدام به این کشور اجازه داد تا از شمول تحریم‌های اقتصادی خارج شود.

به گفته ریاست‌جمهوری ایران، این کشور در تلاش است تا حداقل ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی طی ۵ سال آینده جذب کند. «درآمدهای نفتی به عنوان درآمدهای تکمیلی خواهد بود.»

به گزارش بلومبرگ، روز جمعه ارزش نفت برنت نزدیک به ۶ درصد کاهش یافت و رقم جدیدی در کمترین‌ها در ۱۲ سال گذشته را ثبت کرد. دولت‌های ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس که ۳۰ درصد منابع نفتی جهان را در اختیار دارند تنها به درآمدهای نفتی اتکا دارند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۱:۴۵

29 Dec 2019