۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۷۸۸۸
حوادث تلخ در کمین مدارس فرسوده چهارمحال و بختیاری

ترس دانش آموزان روستای چم چنگ از مدرسه!/ایمنی الفبای گمشده کلاس‌های درس دبستان شهید رجایی!

چهار روز متوالي دانش آموزان دبستان شهيد رجايي چم چنگ در شهرستان سامان از رفتن به سر کلاس هاي درس خوداري کردند و دليل نرفتن بر سر کلاس را تخريبي بودن مدرسه عنوان می‌کنند.
ترس دانش آموزان روستای چم چنگ از مدرسه!/ایمنی الفبای گمشده کلاس‌های درس دبستان شهید رجایی!
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از خبرنگار سامان ما، چهار روز متوالي دانش آموزان دبستان شهيد رجايي چم چنگ در شهرستان سامان از رفتن به سر کلاس هاي درس خوداري کردند، و دليل نرفتن بر سر کلاس را تخريبي بودن مدرسه عنوان می‌کنند.

مدرسه شهيد رجايي چم چنگ از نظر فضاي آموزشي، بهداشتي، ايمني و... با کمبودهاي مواجه است چراکه از ابتداي سال تاکنون پايه پنجم اين مدرسه در مدرسه راهنمايي ۱۵ خرداد روستاي چم چنگ تشکيل شده است.

نصب کنتر برق در کلاس ها، شرايط بد سرويس هاي بهداشتي، نبود آب گرم در سرويس هاي بهداشتي، نبود آب خوري بهداشتي براي دانش آموزان و از همه مهم تر نداشتن ديوار مدارسه و وجود ديوار تخريبي همسايه و... مواردي است که از جانب اولياء بسيار مهم است و همه اين عوامل موجب شده است که اولياء از رفتن دانش آموزان به مدرسه خودداري کنند تا مدرسه جديد براي ۱۱۵ دانش آموزان پسر شهيد رجايي در نظر گرفته شود.

والدین از آمدن داشن آموزان بر سر کلاس درس در مدرسه شهید رجایی به دلیل ناایمن و تخریبی بودن مدرسه جلوگیری کرده اند و در خواست والدین ساخت مدرسه برای داشن آموزان این روستا توسط ارگان های مربوطه است.

اختصاص زمين از سوي اهالي روستاي چم چنگ براي ساخت مدرسه جديد از سه سال پيش است

خانم نادري اولياء يکي از دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه دبستان موردنظر تخريبي است و بايد مسئولان، دبستان جديدي براي اين روستا در نظر بگيرند، بيان داشت: سه سال گذشته زميني از سوي اهالي روستا براي ساخت مدرسه جديد در نظر گرفته شده و گچ ريزي زمين براي ساخت نيز صورت گرفته اما طي اين چند سال هيچ گونه اقدامي صورت نگرفته است و مشکل در اين مسير است که اعتبار شهرستان سامان براي ساخت فضاي آموزشي صفر است.

اعتبار ساخت فضاي آموزشي در شهرستان سامان صفر است

وي با بيان اينکه مدرسه شهيد رجايي از نظر فضاي آموزشي کمبودهايی را دارا است و کلاس ها بسيار کوچک هستند، بيان داشت: از نظر ايمني اين مدرسه ايمني آنچناني ندارد چراکه کنترل برق در يکي از کلاس ها نصب شده، خود مدرسه که ديواري ندارد و ديوار همسايه نيز به شدت در حال تخريب است.

نادري با بيان اينکه ازنظر بهداشتي نيز آبخوري ها شرايط خوبي ندارند و آب گرم در سرويس هاي بهداشتي وجود ندارد، بيان داشت: آيا با اين شرايط بچه ها مي توانند در يک مدرسه تخريبي مشغول به تحصيل باشند؟

انتقال دانش آموزان از شنبه به مدرسه راهنمایی ۱۵ خرداد روستای چم چنگ

وي با اشاره بر اينکه در حال حاضر تصميم گيري در اين جهت صورت گرفته که دانش آموزان شهيد رجايي در مدرسه راهنمايي ۱۵ خرداد به صورت دو شيفت صبح و بعد از ظهر تحصيل کنند شيفت صبح دانش آموزان ابتدايي و شيفت بعد از ظهر دانش آموزان راهنمايي، بيان داشت: انتقال دانش آموزان اين مدرسه به مدرسه ۱۵ خرداد با همکاري مدير مدرسه ۱۵ خرداد سيد نادر موسوي صورت گرفته و اگر اقاي موسوی همکاري نداشت وضعيت تحصيلي فرزندان ما مشخص نبود چه خواهد شد.

نیامدن بر سر کلاس درس موجب آسیب علمی دانش آموزان می شود

مرداني مدير مدرسه شهيد رجايي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در طي اين چند روز نيامدن دانش آموزان بر سر کلاس ها معلم هم چون قبل در مدرسه حاضر شده اند، بيان داشت: در طي اين چند روز جلساتي با اوليا دانش آموزان اين مدرسه داشته ايم که با تعطيلي مدرسه کاري به پيش نخواهد رفت چرا که دانش آموزان از نظر علمي دچار آسيب خواهند شد.

وي با بيان اينکه کمک هاي اولياء مدرسه از اول سال تا کنون 4 ميليون تومان بوده استو  حدود 6 ميليون از اول سال تاکنون در اين مدرسه هزينه شده است، بيان داشت: اقداماتي از قبيل لوله کشي، تعميرات در آب خوري و سرويس‌های بهداشتي، پارتريشن بندي دفتر، کلاس، آبدار خانه و... صورت گرفته است.

دلیل اصلی نیامدن دانش آموزان بر سر کلاس درس تخریبی بودن مدرسه بوده است

مرداني با بيان اينکه اين مدرسه ديوار ندارد و ديوار همسايه نيز در حال تخريب بوده و با حفره بزرگی که در آن ايجاد شده، به مکاني خطرناک تبديل شده و هر لحظه احتمال تخريب کامل وجود دارد، بيان داشت: دليل اصلي خودداري دانش آموزان از آمدن به مدرسه تخريبي بودن آن است و همه والدين درخواست ساخت مدرسه جديد براي دبستان شهيد رجايي را دارند.

دبستان شهيد رجايي چم چنگ با ۱۱۵دانش آموز ابتدايي داراي هفت کلاس درس است.

انتهاي پيام1026ج/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۴:۴۱

27 Dec 2019