۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۷۱۶۸
قاضی‌زاده در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

احتمال رد پیشنهاد حذف یارانه ۱۵ میلیون نفر در مجلس/ بلاتکلیفی دولت در شناسایی و حذف پردرآمد‌ها

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد دولت ۲ سال قبل با این ادبیات که امکان شناسایی ثروتمندان را ندارد، وارد میدان شد ولی اکنون با نمایندگان خود در مجلس به دنبال حذف ۱۵ میلیون نفر است که این تغییر ادبیات جای سؤال دارد.
احتمال رد پیشنهاد حذف یارانه ۱۵ میلیون نفر در مجلس/ بلاتکلیفی دولت در شناسایی و حذف پردرآمد‌ها
به گزارش جهانبین نیوز سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در واکنش به پیشنهاد دولت مبنی بر حذف ۱۵ میلیون نفر از ثروتمندان یارانه‌بگیر، اظهار داشت: واقعاً از سیاست‌های دولت نسبت به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اطمینان‌خاطر نداریم؛ چراکه یک نوع سردرگمی و تغییر ادبیات نسبت به دو سال گذشته مشاهده می‌شود.

وی افزود: دولت پس از روی کار آمدن در صدد کاهش رقم یارانه پرداختی به مردم بود تا از بار مالی آن بکاهد؛ چراکه دولت نسبت به اینکه توان حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه را ندارد، موضع‌گیری سختی داشت، اما این تغییر ادبیات و اعلام حذف ۱۵ میلیون نفر بسیار جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: دولتی که توان حذف ۶ میلیون نفر را نداشت، اکنون سخن از خروج ۱۵ میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران به میان می‌آورد و این در حالی بود که حذف این تعداد ثروتمند نیز با اصرار مجلس انجام شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت با رفتار زیگزاکی خود به دذنبال انتقال بار اجتماعی حذف یارانه‌ها به مجلس است، گفت: دولت به دنبال این است تا با ایجاد شرایط جدید مجلس را در جریان حذف یارانه‌ها مقصر بداند، در حالی‌که پیشنهاد دولت حذف ۱۵ میلیون نفر دیگر است.

وی با اشاره به اینکه احتمالاً دولت در تبصره ۲۱ هدفمندسازی یارانه‌ها جزئیات را به مجلس ارائه کرد، گفت: از طرفی هم دولت به دنبال این است تا از طریق پیشنهاد طرحی در مجلس، اهداف مدنظر خود را دنبال کند تا بعدها مجلس را در این زمینه مقصر اشتباهات خود بداند.

قاضی‌زاده هاشمی با ابراز تأسف از اینکه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از ابتدا ناقص اجرا شد، گفت: دولت‌ها قائل به نظر جمع و کار جمعی نیستند، به همین دلیل قانون هدفمندی از مسیر اصلی خود منحرف شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد دولت مبنی بر حذف ۱۵ میلیون نفر در مجلس رأی خواهد آورد یا خیر، گفت: بعید می‌دانم نمایندگان به این موضوع رأی مثبت بدهند؛ چراکه دولت هنوز بانک‌اطلاعاتی و ملاک‌های حذف یارانه بر اساس داده‌های جامعه را در اختیار ندارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۱:۴۱

4 Jan 2020