:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> افزايش آمار طلاق و مواد مخدر در بروجن / 80 هزار و 73 پرونده از سال 89 تاکنون وارد دادگستري شده است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۰۶۸۸
رئيس دادگستري بروجن:

افزايش آمار طلاق و مواد مخدر در بروجن / 80 هزار و 73 پرونده از سال 89 تاکنون وارد دادگستري شده است

رئيس دادگستري شهرستان بروجن تعداد پرونده هاي وارده به دادگستري بروجن از سال 89 تا کنون را 80 هزار و 73 پرونده عنوان کرد و گفت: در طي 10 ماه گذشته 15 هزار و 600 پرونده وارد داد سرا و دادگستري شده که امسال در مدت مشابه با افزايش 100 پرونده به 15 هزار و 700 پرونده رسيده است.
افزايش آمار طلاق و مواد مخدر در بروجن / 80 هزار و 73 پرونده از سال 89 تاکنون وارد دادگستري شده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، علي رئيسي صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن عرض تبريک به مناسبت ايام دهه فجر اظهار کرد: عدالت يک مفهوم اخلاقي است و در فطرت همه انسانها حس عدالتخواهي قرار داده شده که در مواجه با هر چيزي که نماد بيروني داشته باشد مي خواهند که عدالت در مورد آنها رعايت شود.

وي ضمن بيان اين که عدالت يک مفهوم نسبي است که خردمندان در مورد آن قضاوت مي کنند گفت: رسانه ها يکي از ارکان دموکراسي هستند که بر رفتار مسئولين نظارت مي کنند.

وي تعداد پرونده هاي وارده به دادگستري بروجن از سال ۸۹ تا کنون را ۸۰ هزار و ۷۳ پرونده عنوان کرد و گفت: در طي ۱۰ ماه گذشته ۱۵ هزار و ۶۰۰ پرونده وارد داد سرا و دادگستري شده که امسال در مدت مشابه با افزايش ۱۰۰ پرونده به ۱۵ هزار و ۷۰۰ پرونده رسيده است.

رئيسي آمار خانورهاي شهرستان بروجن(فرادنبه، سفيد دشت، دهنو، نقنه ) را بر اساس تحقيقاتي در مدتي قبل ۲۵ هزار خانوار برشمرد و گفت: نزديک به ۵۰ هزار خانوار درطي اين ۱۰ ماه درگير اين پرونده ها هستند که آمار خوشايندي نيست.

وي با بيان اين که در زمينه مسائل حقوقي جاري در ادارات، بسيار ضعيف هستيم تصريح کرد: در بحث ضعف نمايندگان حقوقي در ادارات، دو چندان آن در اجتماع وجود دارد؛ اگر مردم به سمت رسمي کردن تعهداتشان پيش بروند هيچ مشکلي نخواهيم داشت.

رئيس دادگستري شهرستان بروجن با بيان اين که در بحث نزاع دسته جمعي، تصرفات غير قانوني و ضرب و جرح کاهش آمار داشته ايم، خاطر نشان کرد: در حوزه آسيب هاي اجتماعي مواد مخدر و طلاق افزايش بسيار بدي داشته ايم.

وي با بيان اين که رسانه ها نقش تعيين کننده اي در جامعه دارند گفت: در اين که افکار عمومي از طريق رسانه ها بر ما نظارت دارند در بحث برداشت درست از مفهوم عدالت به ما کمک مي کند.

رئيسي با اشاره به فرار متهمي که اخيرا در دادسراي بروجن اتفاق افتاد تصريح کرد: اگر رسانه روشنگري نمي کرد ما هم در پرداختن به موضوع و گرفتن متهم شدت و جدیت لازم را به خرج نمي داديم.(در اينجا بخوانيد).

رئيسي با بيان اين که در دادگستري شش شعبه حقوق و جزايي فعال (سه شعبه حقوقي، دوشعبه جزايي و يک شعبه دادگاه انقلاب) وجود دارد، افزود:۱۱ شعبه شوراي حل اختلاف در شهرها و روستا هاي بروجن مستقر هستند.

رئيس دادگستري شهرستان بروجن گفت: به علت افزايش طلاق، کلينيک مشاوره را تحت نظر معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي در سال جاري راه اندازي کرديم که همه روزه در خصوص خانواده هايي که مشکل دارند مشاوره ارائه مي کند و نسبت به سال گذشته که اين دفتر وجود نداشت بسياري از خانواده ها توانسته اند به صلح و سازش برسند و به دامان خانواده بازگردند.

انتهاي پيام/1024ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۱:۰۶

27 Dec 2019