۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۲۵۶۳۸
استاندار چهارمحال و بختیاری:

چاپ کتاب برای معرفی شهدای انقلاب و دفاع مقدس گامی مهم در الگوسازی برای جوانان است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات فرهنگی مانند چاپ کتاب و کارهای تحقیقی و پژوهشی در راستای معرفی شهدای دفاع مقدس و انقلاب‌اسلامی می‌تواند گام مهمی در الگوسازی شایسته برای جوانان و نوجوانان باشد.
چاپ کتاب برای معرفی شهدای انقلاب و دفاع مقدس گامی مهم در الگوسازی برای جوانان است
به گزارش جهانبین نیوز این کتاب حاوی مطالب ارزشمندی از حضور اقشار مختلف در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی و شهادت‌نامه شهيداني است كه با خون خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کردند.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری در آئین رونمایی از این کتاب که صبح امروز در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت: «راست‌قامتان انقلاب اسلامی» کتاب ارزشمند و مفیدی است.

وی با اشاره به گستردگی حضور اقشار مختلف در دفاع مقدس و عرصه‌های انقلاب اسلامی افزود: ایثار و شهادت مردم همواره مانند سدی در مقابل دشمنان ایستاده است و مکتوب کردن این فداکاری‌ها باعث انتقال آن به نسل‌های بعدی می‌شود.

سلیمانی تأکید کرد: اقدامات فرهنگی مانند چاپ کتاب و کارهای تحقیقی و پژوهشی در راستای معرفی شهدای دفاع مقدس و انقلاب‌اسلامی می‌تواند گام مهمی در الگوسازی شایسته برای جوانان و نوجوانان باشد.

در ادامه علی گرجی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، گردآورنده این کتاب، با بیان اینکه عزت امروز کشور مدیون جان‌فشانی‌های جوانان باغیرت در جبهه‌های حق علیه باطل است گفت: این کتاب در ۱۰ فصل با مطالبی کوتاه و خواندنی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه راست قامتان روايت کسانی است كه به زیبایی‌های دنيا دل نباختند و به عالم لايتناهي آخرت رهسپار شدند افزود: شهدا با گذر از همه تعلقات مادی و دنیوی خود و عبور از حجاب‌های ظلمانی، کرامت انسانی و الهی را به بشریت هـدیه کردند.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که در آن، فرهنگ ایثار و شهادت وجود نداشته باشد، بقا، استقلال، آزادی، پیشرفت و رشد و تعالی آن تضمینی ندارد هیچگاه نمی‌تواند با آرامش افراد خود را به سعادت برساند.

گرجی گفت: کلام نورانی ولی‌امر مسلمین که فرمودند «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست» چراغ راه و مشوقی برای جمع‌آوری راست‌قامتان بود که تلاش شد مطالبی متنوع در خصوص شهيد و شهادت و دفاع مقدس در ده فصل گردآوري و به مشتاقان تقديم شود.

گفتنی است عناوین فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:
فصل اول: بررسي جايگاه رفيع شهيد و شهادت در آيات قرآن، از منظر پيامبر اكرم (ص) و امام علي (ع)
فصل دوم: درمكتب سيد و سالارشهيدان ( درس‌هايي كه شهدا از قيام عاشورا آموختند-وجوه مشترك فرهنگ عاشورا و دفاع مقدّس)
فصل سوم: انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت
فصل چهارم: شهدا در كلام ولايت
فصل پنجم: لزوم ترويج فرهنگ ايثاروشهادت (امام خميني (ره) و فرهنگ شهادت‌طلبی - سیاست‌های کلی نظام در امور ایثارگران - مطالبات اصلي شهيدان از ما- فرصت‌ها و تهديدات)
فصل ششم: دفاع مقدس شامل (بركات و پیامدها، درس‌ها، دستاوردها، نقش ارتش، سپاه پاسداران، حوزه علمیه، جامعه فرهنگي، دانش‌آموزان، دانشگاهیان، بازاریان، پزشكان، پرستاران، امدادگران و دانستنی‌های دفاع مقدس)
فصل هفتم: درس‌هایی از شهدا (قيام ۱۵ خرداد، حماسه شهداي هفدهم شهريور، راز و رمز جاودانگی شهیدان رجایی و باهنر، توصیه‌های شهید رجايي و باهنر، پاي درس شهداء(صیاد شیرازی، چمران، همت، آوینی، تهرانی مقدم، شیرودی، کاظمی، اندرزگو و شهدای هسته‌ای)
فصل هشتم: سبک و سیره‌ی شهدا( سبك زندگي را از شهداء بياموزيم - ازدواج به سبک شهداء - بیت‌المال در سیره شهداء)
فصل نهم: فاطميون (انقلاب اسلامی و منزلت زن، انتظارشهدا از زنان جامعه اسلامي و حجاب دروصیت نامه شهدا)
فصل دهم: خون‌نگار شهدا(فرازهايي از وصيت‌نامه‌ ۶۵ شهید)

علاقمندان برای تهیه این کتاب که در ۲۲۰ صفحه بصورت دو رنگ چاپ شده و با تخفیف۵۰% به قیمت  ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود می‌توانند در وقت اداری به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه کنند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۶:۲۵

29 Dec 2019