۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۴۶۳۸
قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم تحقيقات و فنآوري:

تغيير نام "خوابگاه هاي دانشجويي" به "سراي دانشجويي" از بار منفي و کسل کننده خوابگاه ها کم مي کند

قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم تحقيقات و فنآوري از عزم عمومي براي تغيير نام خوابگاه هاي دانشجويي به سراي دانشجويي جهت تغيير در روحيه دانشجويان و ساز کار خوابگاه ها خبر داد.
تغيير نام "خوابگاه هاي دانشجويي" به "سراي دانشجويي" از بار منفي و کسل کننده خوابگاه ها کم مي کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ اولين نشست روساي اداره امور خوابگاههاي دانشگاههاي منطقه شش کشور با حضور دکترعباس قنبري قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم تحقيقات و فنآوري، دکتر تقي زاده معاون تسهيلات صندوق رفاه دانشجويان، دکتر علي اکبر کجباف دبير منطقه ۶ معاونين دانشجويي، دکتر شايان شامحمدي رييس دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمين دکتر سعيد صفي مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد، دکتر سعيد کريمي معاون دانشجويي دانشگاه شهرکرد و جمعي از معاونين و مديران خوابگاه هاي دانشگاه هاي منطقه شش کشور در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.


دکتر شايان شامحمدي در آغاز اين نشست، ضمن خوش آمد گويي به ميهمانان گفت: يکي از وظايف ما تحقق اقتصاد دانش بنيان جهت رفاه حال کارکنان و دانشجويان است که در اين جهت اولين اقدام مهم افزايش اعتبارات دانشگاه بود که در زمينه مختلف پژوهشي، تکميل ساختمان هاي نيمه تمام و بخش رفاهي مورد استفاده قرار گرفته است.


رييس دانشگاه شهرکرد گفت: در بخش رفاهي اهميت ويژه اي به خوابگاهها شده است که از مهمترين آن جلب حمايت خيرين در زمينه ساخت خوابگاه هايي دانشجوئي شده است در حال حاضر خيرين در حال ساخت خوابگاه ۵۰۰۰ متري حاج الياس رييسي ،خوابگاه۳۲۰۰متري بنياد ۱۵ خرداد که در حال اجراست و خوابگاه دخترانه فارسان که پيشرفت ۵۰ در صدي داشته است و تمام تلاش ما تکميل و بهره برداري هر چه سريعتر اين خوابگاه هاست.


دکتر عباس قنبري نيز دراين نشست گفت: دانشگاه ها علاوه بر خدمات رساني و استعداد يابي بايد تلاش کنند تا دانشجويان به خاطر رفاهي از ادامه تحصيل باز نمانند.


وي در ادامه از عزم عمومي براي تغيير نام خوابگاه هاي دانشجويي به سراي دانشجويي جهت تغيير در روحيه دانشجويان و ساز کار خوابگاه ها گفت تغيير اين نام به سراي دانشجويي از بار منفي و کسل کننده خوابگاه ها کم مي کند.


ايشان زندگي دانشجوي را تمرين زندگي در فعاليت هاي کلان جامعه دانست و گفت دانشجويان درسراي دانشجوي بهداشت عمومي و فردي زندگي مسالمت آميز حفظ حريم خصوصي را ياد مي گيرند.



قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم تحقيقات و فنآوري گفت: در صندوق رفاه کار گروهي، تشکيل مي شود که درآن دانشگاه ها با مديريت صندوق رفاه و بانک ها علاقه مند، روي بخش کمک و حمايت توسعه و اشتغال جهت تبديل علم به کار و توليد تعامل و همکاري خواهند داشت تا دانشجويان در دوران دانشجويي تبديل علم به ثروت را آموزش ببينند تا بعد از فراغت از تحصيل هيچ فارغ التحصيلي به دنبال کار نباشد.


گفتني است اين نشست يک روزه با دو موضوع «هم انديشي پيرامون وضعيت خوابگاههاي منطقه شش کشور» و «هم انديشي پيرامون خدمات رفاهي »در حال برگزاري است.


انتهاي پيام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۰:۵۰

29 Jan 2020