۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۸۶۹۸
در آستانه سال نو/

هر آنچه بايد يک دانشجو در خصوص اکرام ايتام و طرح محسنين بداند

نشست سه جانبه بازآموزي عملياتي جشن نيکوکاري با رويکرد افزايش تعامل با حضور دانشجويان و معرفي نحوه خدمت رساني به محرومين با حضور نمايندگان دانشگاه ها برگزار شد.
هر آنچه بايد يک دانشجو در خصوص اکرام ايتام و طرح محسنين بداند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ نشست سه جانبه بازآموزي عملياتي جشن نيکوکاري با رويکرد افزايش تعامل برگزار شد. در اين نشست مهرداد شريف پور، مسئول اجرايي طرح اکرام و محسنين به شعار مي سازيم تا ساخته شويم جهادگران دانشجو در مناطق محروم اشاره کرد و مباني نظري و رويکردهاي طرح را بدين شرح برشمرد:
۱- ديني و اعتقادي (ريشه در آموزهاي قرآني(۲۳آيه) و سيره وسنت پيامبران، ائمه اطهار، علما ء و بزرگان ديني و اسلامي)
۲- کاملا مردمي مدار وعرصه اي براي مشارکت اجتماعي ملت نوع دوست و نيک انديش کشور عزيزمان ايران اسلامي
۳- کاملا احساسي، عاطفي اما با نظارت و کنترل
۴- کاملا موفق با جلب اعتماد حاميان و امانتداري و انتقال مستقيم مراحم حاميان در کمترين زمان ممکن به دست ايتام و محسنين
۵- کاملاً با متدهاي علمي و فرآيند محور(نياز سنجي فرزندان، گروه بندي حاميان)، فني و بهرمند شده از تکنولوژي روز و مدرن (درگاه ها و اپلکيشن هاي پرداختي)


شريف پور اذعان داشت: خداوند در قرآن مجيد مي‌فرمايد: يتيم اينقدر ارزش دارد كه اگر دو پيغمبر مجاني كارگري كنند، ارزش دارد تا اينكه مال يتيم حفظ بماند. حضرت موسي و خضر دو پيغمبر بزرگوار بودند. اين دو نفر وارد يك منطقه‌اي شدند و نياز به غذا داشتند. به مردم گفتند: به ما كمي غذا بدهيد. اين مردم به اين دو پيغمبر غذا ندادند. اين‌ها همينطور كه داشتند در روستا راه مي‌رفتند، ديدند كه يك ديواري در حال كج شدن است. حضرت خضر گفت: موسي لباس هايت را در بياور تا بنايي كنيم. گفت: براي اين مردم نامرد كه يك تكه نان به ما ندادند، مجاني كارگري كنيم؟ موسي و خضر لباس هايشان را درآوردند و اين ديوار را ساختند. موسي در آخر گفت: دليلت از اين كار چه بود؟ گفت: دليلش اين است كه يك مرد خوب از دنيا مي‌رود. اين مرد دو بچه دارد. او مقداري گنج و پول براي بچه‌هاي خود در زير اين ديوار پنهان كرده بود. اگر اين ديوار مي‌افتاد، پول‌ها پيدا مي‌شد و بيگانه‌ها پول را مي‌بردند و به اين بچه‌هاي يتيم چيزي نمي‌رسيد. اين ارزش دارد كه ما براي حفظ مال يتيمان بنايي كنيم. اين قصه در سوره كهف آمده است. يعني حفظ مال يتيم به قدري ارزش دارد كه دو پيغمبر گرسنه مجاني كارگري كنند. حفظ مال يتيم تا اين اندازه لازم است.



وي جامعه هدف را ايتام يعني فرزنداني که پدر يا هردو والدين فوت نموداند، محسنين، يعني فرزنداني که پدر به دليل کهولت، بيماري، از کار افتادگي، بد سرپرستي يا علل ديگر، نمي تواند نقش اصلي خود را ايفا نمايد معرفي کرد و اهداف طرح را بدين شرح توصيف نمود:
۱- ترويج فرهنگ انقاق، احسان، نيکوکاري و يتيم نوازي
۲- ترويج فرهنگ نوع دوستي، حفظ عزت نفس و رشد و تعالي فرزندان اين مرز و بوم
۳- بهره مندي از قلوب پاك و نيات آسماني خيرن گرانقدر
۴-تامين نيازهاي معنوي ومادي فرزندان از قبيل (فرهنگي و اعتقادي، تحصيلي، معيشتي، مسکن، درمان، حقوقي، اشتغال و ...



مسئول طرح اکرام و محسنين کميته امداد امام خميني(ره) روشهاي ثبت نام و انتخاب فرزند معنوي را ثبت نام اينترنتي از طريق سايت محسنين يا پورتال اکرام؛ ثبت نام از طريق تماس با واحد اکرام ايتام شعب کميته امداد امام خميني(ره) استان و ثبت نام حضوري از طريق مراجعه به ادارات کميته امداد امام خميني(ره) معرفي کرد و تصريح کرد: ثبت نام در اين طرح در طول سال از سه طريق فوق امکانپذير بوده و در اسرع وقت فرزندان منتخب حاميان ارجمند معرفي خواهد گرديد. تعداد فرزندان منتخب از ۱ تا هر آنچه که در توان شماست خواهد بود.


شريف پور در خصوص شماره‌ي شناسه ابراز داشت: شماره‌ي شناسه‌ي حامي، عددي دوازده رقمي و منحصر به فرد است كه با متابعت از الگوريتم معيني توليد و در اختيار حامي قرارمي‌گيرد. وارد نمودن شماره‌ي شناسه در فرآيند انتقال وجه به حساب جاري ستاد طرح اكرام ايتام استان جهارمحال وبختياري، اجباري است. اين شماره‌ها در صورتحسابي كه از طريق سامانه‌ي اينترنتي بانك ملت در اختيار ستاد قرار مي‌گيرد، ثبت و به اين ترتيب مشخص مي‌شود كه در هر تراكنش، مبلغ واريزشده، توسط كدام حامي مرحمت گرديده و بايد به حسابهاي بانكي كدام يك از ايتام منتقل گردد. روشهاي مساعدت نقدي به صورت انتقال وجه است که خيرين مي‌توانيد مَراحِم نقدي خود را هر ماه، از طُرُق مشروحه‌ي ذيل به حساب جاري ستاد طرح اكرام ايتام استان (حساب متمركز جاري شماره‌ي ۴۰۴۲۴۲۴۲۹۴نزد بانك ملت، شعبه‌ي دروازه ساما ن شهرکرد) واريز نمايند. با بهره‌گيري از جديدترين خدمات بانكداري الكترونيكي نيز، مساعدت نقدي در سريعترين زمان ممكن به حساب بانكي يتيم يا ايتام تحت حمايت شما منتقل خواهدشد:

وي انتقال وجه با استفاده از دستگاه‌هاي خودپرداز (ATM) بانك ملت را با توضيحي در خصوص نحوه واريز بدين ترتيب توضيح داد که: به يكي از دستگاه‌هاي خودپرداز بانك ملت مراجعه كنيد. فرقي نمي‌كند كه كارت شما متعلق به كدام‌ يك از بانكهاي عضو شبكه‌ي شتاب است. با استفاده از شماره‌ي كارت مجازي ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۹۹۱۳ مي‌توانيد وجه مورد نظرتان را از حساب خود كسر و به حساب فوق‌الاشاره منتقل نمائيد. اگر كارت شما متعلق به بانك ملت باشد، با استفاده از شماره‌ي حساب مقصد، مي‌توانيد اقدام به انتقال وجه كنيد ( انتقال وجه از حساب اصلي كارت يا ساير حسابهاي متصل به كارت به ساير حسابهاي متمركز). همچنين انتقال وجه با استفاده از گوشي تلفن همراه (Mobile payment)(اپ سکه يا همراه صندوق) بدين شکل است که اگر نزد يكي از شعب بانك ملت داراي حساب بانكي هستيد، مي‌توانيد به شعبه‌ي افتتاح‌كننده‌ي حساب خود مراجعه و در خصوص نحوه‌ي استفاده از خدمات همراه بانك ملت، اطلاعات لازم را كسب نمائيد. با استفاده از گوشي تلفن همراه مي‌توان در هر مكان، در هر ساعتي از شبانه‌روز و در سريعترين زمان ممكن، نسبت به انتقال وجه مبادرت نمود. از طريق اينترنت هم مي توان انتقال وجه از را انجام داد به اين صورت که به شعبه‌ي افتتاح‌كننده‌ي حساب خود مراجعه و در خصوص نحوه‌ي استفاده از خدمات اينترنتي آن بانك اطلاعات لازم را كسب نمائيد. انتقال وجه با استفاده از شبكه‌ي جهاني اينترنت، يكي از خدمات نويني است كه همه‌ي بانكها در قالب بانكداري الكترونيكي ارائه مي‌كنند.


مسئول طرح اکرام و محسنين در خصوص انتقال وجه با استفاده از پايانه‌هاي فروش (دستگاه‌هاي POS) اظهار کرد: در حال حاضر فقط با استفاده از دستگاه‌هاي POS موجود در داخل شعب بانك ملت مي‌توانيد وجهي را از حساب بانكي خود كسر و به حساب جاري ستاد طرح اكرام ايتام استان منتقل نمائيد اما با مراجعه به شعب بانكها و استفاده از فيش بانكي مي توانيد به شعبه‌اي دلخواه از يك بانك دلخواه مراجعه كنيد و با ارائه‌ي شناسه‌ي كاربري مربوط به حساب بانكي طرح اكرام ايتام استان (شماره‌ي شبا:۷۴۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۴۰۴۲۴۲۴۲۹۴IR ) مساعدت نقدي خود را به حساب مذكور واريز نمائيد؛ البته شعب بانك ملت هنگام انتقال وجه، به جاي شماره‌ي شبا، شماره‌ي حساب مقصد را از شما مطالبه خواهند كرد. لازم به ذکر مي دانم که بسياري از حاميان بزرگوار ايتام، علاوه بر پرداخت مساعدت نقدي مستمر و كمك‌هاي نقدي فوق‌العاده، با تخصيص مساعدتهاي غيرنقدي، بخشي از ملزومات و مايحتاج ضروري ايتام تحت حمايت خود را تأمين مي‌كنند كه اقلام مشروحه‌ي ذيل از آن جمله‌اند:
لوازم‌التحرير، كيف و كفش نو، البسه‌ي نو، لوازم ضروري منزل، اسباب بازي متناسب با سن يتيم، مواد خوراكي و ...



شريف پور در پايان گفت: بنده در خواست هاي خود را مختصراً خدمت دانشجويان ارائه خواهم کرد:
توجه به اين امر که دانشگاه، بسيج، گروههاي جهادي به عنوان هسته ها و مراکز علمي و عملي چه نقشي در طرح اکرام ميتوانند داشته باشند، بسيار حائز اهميت است. شرکت و دعوت به شرکت خويشاوندان، همکاران و افراد جامعه هدف به منظور بهره مندي از آثار و برکات اين سنت حسنه بسيار مهم است. معرفي يکي نفر رابط از سوي دانشگاه، بسيج و گروههاي جهادي به کميته امداد به منظور استمرار و تداوم بخشي و تبديل فرهنگ نيکوکاري به يک جريان پايدار اجتماعي يک امر انکارناپذير است.



انتهاي پيام/۹۲۰م




ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۴:۲۴

27 Dec 2019