۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۲۹۳۹۱
کارشناس مبارزه با بيماري‌هاي مرکز بهداشت و درمان بن تاکید کرد؛

احتمال افزايش انتقال بيماري‌هاي آب و غذا با شروع فصل گرما

کارشناس مبارزه با بيماري‌هاي مرکز بهداشت و درمان شهرستان بن گفت: باتوجه به شروع فصل گرما و احتمال افزايش انتقال بيماري‌هاي آب و غذا لازم است که همشهريان نکاتي را رعايت کنند.
احتمال افزايش انتقال بيماري‌هاي آب و غذا با شروع فصل گرما
به گزارش جهانبین نیوز؛ ،محسن سليمي کارشناس مبارزه با بيماري‌هاي مرکز بهداشت و درمان شهرستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: باتوجه به شروع فصل گرما و احتمال افزايش انتقال بيماري‌هاي آب و غذا لازم است که همشهريان یکسری نکات را رعايت کنند.

سليمي ضمن بيان اينکه، رعايت بهداشت فردي و اجتماعي يکي از مهمترين عوامل حفظ سلامت در خانواده و جامعه است؛ افزود: فاضلاب‌هاي خانگي را حتما کنترل کنيد که وارده چاه‌هاي فاضلاب شود و در معابر و سطح شهر روان نشود که ممکن است منجربه بيماري‌هاي عفوني براي خودشان و همشهريان شود.

سليمي افزود: ميوه‌هاي تابستاني مانند هندوانه، خربزه، طالبي را به شرط چاقو خريداري نکنند چون در بعضي موارد همان چاقو عامل انتقال بيماري مي‌باشد و ميوه‌هايی مانند موز و خيار را حتما شسته و مصرف کنید و نباید به اينکه میوه داراي پوست و داخل آن تمیز است کرد.

وي خاطرنشان کرد: همشهریان محترم در موادري که از آب لوله کشي استفاده نمی‌کنند حتما از سالم بودن آب اطمينان کامل داشته باشند و اگر اطمينان ندارند حتما آن آب را بجوشانند و بعد استفاده نمايند.

سليمي تصريح کرد: پاک‌سازي و ضدعفوني صحيح سبزيجات راهي مناسب براي پيشگيري است و بايد روش صحيح ضدعفوني به مردم آموزش داده شود.

وي خاطرنشان کرد: افرادي که در طول ۲۴ ساعت بيش از سه بار دفع مدفوع آبکي را داشته به اسهال مبتلا بوده و بايد در اسرع وقت به مراکز بهداشتي مراجعه نمايند.

کارشناس مبارزه با بيماريهاي مرکز بهداشت و درمان بن ادامه داد: با رعايت بهداشت فردي، شستشوي کامل دست‌ها با مايعات ضدعفوني و تميزکننده بعد از هر اجابت مزاج بيماري‌هاي عفوني قابل پيشگيري است.

وی گفت: اين مرکز امکانات لازم را براي درمان بيماري هاي اسهالي داشته و توصيه مي‌شود به محض شروع علايم تب، بي‌قراري، بي‌حالي و ضعف شديد و در کودکان گاهي مواقع همراه با تهوع، به مرکزبهداشتي درماني مراجعه نموده تا اقدامات درماني صورت پذيرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۰:۳۲

29 Dec 2019