۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۲۵۴۲۱
خطر شبکه های اجتماعی؛ موج گرایش به فردگرایی؛

شکستن حریم خصوصی، خیانت و ابتذال، ارمغان فضای مجازی/ آیا می ارزد؟

یک استاد دانشگاه و جامعه شناس با اشاره به شاخص های جنگ نرم، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی مجازی، مروج فردگرایی و انزوای اجتماعی هستند.
شکستن حریم خصوصی، خیانت و ابتذال، ارمغان فضای مجازی/ آیا می ارزد؟
به گزارش جهانبین نیـوز، دکتر کمال جوانمرد، استاد دانشگاه و جامعه شناس با اشاره به شاخص های جنگ نرم و عملیات روانی علیه مقدسات اسلام گفت: شبکه های اجتماعی مجازی علی رغم کارکرد مثبت، مروج فردگرایی و انزوای اجتماعی شده اند.



دکتر جوانمرد در خصوص اهداف و راهکارهای مقابله با جنگ نرم اذعان داشت: جنگ نرم، جنگ ارزش ها و معنویت و جنگ اذهان و قلب هاست.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر خاطرنشان کرد: دشمن در قالب جنگ نرم و با استفاده از تمام ابزارهای روانی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تبلیغاتی و رسانه ای برای تغییر نظام ارزشی، رفتاری و معنویت خانواده ها به ویژه نسل جوان برنامه ریزی کرده است.



این جامعه شناس با اشاره به رشادت های جوانان در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: پس از اتمام جنگ تحمیلی، دشمن در مقابله با ایران اسلامی تغییر تاکتیک داد و از شیوه نظامی به جنگ نرم روی آورد.



این استاد دانشگاه، تبعیت از ولایت فقیه، شناخت و شناساندن جنگ نرم، پیش بینی و برآورد جنگ نرم، طراحی الگو و مدل مقابله در جنگ نرم و مدیریت، هدایت و کنترل جنگ نرم را از راهکارهای برون رفت از هجمه دشمن عنوان کرد.



دکتر جوانمرد خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی و تقویت باورهای دینی از دیگر ابزارهای مقابله با توطئه دشمن در جنگ نرم است.



وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی های جدید باید پیوست فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی مجازی از قبیل واتس آپ، تلگرام، تانگو، اینستاگرام و ... علی رغم کاربرد مثبت در زمینه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های جامعه، متاسفانه موجب شکستن حریم های خصوصی نیز شده است.



این استاد دانشگاه به آسیب شناسی شبکه های اجتماعی مجازی پرداخت و تاکید کرد: خیانت، فروپاشی کانون گرم خانواده، خشونت، افسردگی، ارتباطات خارج از عرف و ابتذال از جمله کارکردهای منفی شبکه های اجتماعی است./ شبستان


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۸:۱۵

31 Dec 2019