۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۴۴۲۱
يادداشت :

دنيا دارالمجانين نيست بلکه دارالعمل است

دنيا دارالمجانين نيست بلکه دارالعمل است آن هم به حکم عقل و مجنون کسي است که در اين فرصت و اين همه امکانات خودش رامحروم کند و ديگران را هم محروم بخواند.
دنيا دارالمجانين نيست بلکه دارالعمل است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام محمد ادريسي در ياداشتي نوشت:
 
عطش نتيجه داريم نه مقدمه، خواب بي تعبير خلق يك زندگي خالي از درد، خالي از ولَه و ولَع و فرود و فرازهاي دوران، خالي از دستان لرزان و دلهرۀ پايان است.
 
سرکار مي رويم و در حلقه بازي ها و تذبذب ها و ترديدها و نقش و نقشه هاي غيرخودي ها قرار مي گيريم اگر طرح و برنامه اي و نقشه اي نداشته باشيم.
 
آري! کشورمان يک قلعه بزرگ و مستحکم است و استراتژي و طرح جامع دشمن براي ما فتح قلعه از درون است پس طرح و برنامه جامع ما اين مي شود که اين قلعه را از درون حفظ کنيم نه از بيرون پس بنابراين وظيفه و کار مي شود حفظ قلعه از درون که برتر از اين هيچ نيست.
 
 ماندن در اين وضع کم تر از عقب گرد نيست، زندگاني هركس سر تا سرش پر از چالش است که بايد آنها را مزه مزه کند و سپس آنها را بگذارد و بگذرد نه اينکه در باتلاقشان فرو رود.   
 
دنيا دارالمجانين نيست بلکه دارالعمل است آن هم به حکم عقل و مجنون کسي است که در اين فرصت و اين همه امکانات خودش را محروم کند و ديگران را هم محروم بخواند.
 
وقتي به زندگاني پرفراز و نشيب حق باوران و ياوران باز مي‌گرديم، مي‌بينيم، که آنها براي يک هدف و مقصد گام بر مي‌داشتند که گروهي ازمردم زمانشان با جان و دل پيغام الهي آنان را دريافتند و همراه و مدافع شدند و بعضي ديگر در بن بست خودفريبي و دگرفريبي گرفتار شدند و عده اي ديگر بي تفاوت از کنار آنها گذشتند.
 
به منابع دين اسلام اگر نگاهي داشته باشيم مي بينيم آنان که خارج از قلعه بودند آنهايي را که در قلعه نبوت و امامت و ولايت ايستادند را با انواع فحش‌ها پذيرايي مي کردند و مي خواستند بال آن خوبان را بچينند و يا بدرند و حتي به هٌدهٌدهاي بلندپرواز يعني رهروان آنها هم رحم نمي کردند.
 
فحش ندهيم و کاري کنيم که فحش محبت نکنند البته هميشه فحش ها به لايق آنها نمي رسد و هرکاري کني سراغت مي آيند و چه بسا در تنهاترين و بهترين مسير باشي باز هم فحش ها را حواله ات دهند.
 
قرآن را بخوانيم مي بينيم که پيروان بدي ها  از انبيا و پيام آوران حق با اين چنين فحش‌ها و سخنان متعصبانه و روشي هايي عجيب و غريب پذيرايي مي کردند که:
 
احمق و سبک مغزي، جادوگر و بي‌عقلي، حيله گري، مفسد، متکبر، برتري جو هستي، دروغگو و گستاخي، منحرف و گمراهي، ديوانه، شاعري، فال بد زدن به آنها و سبب بدبختي دانستن آنان، ارعاب و اخراج و تبعيد آنها، تهديد به شکنجه، تهديد به سنگسار مي شدند، مخالفت صريح و لج بازي با آنها مي شد و  گونه هاي مختلف بي اعتنايي و تمسخر و...
 
پي نوشت:
 
1- (إِنَّا لَنَراكَ فِي سَفاهَةٍ) اعراف، 66.
2- ( َّقالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُون )ذاريات، 52.
3 - (إِنَّ هذا لَمَكْرٌ مَكَرْتُمُوه)اعراف، 123.
4 - ( بَلْ هُوَ كَذَّابٌ أَشِر)قمر، 25.
5- ( فَقالَ الْمَلَأُ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ ما هذا إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُريدُ أَنْ يَتَفَضَّلَ عَلَيْكُم)مؤمنون، 24.
6- (قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَراكَ في‏ ضَلالٍ مُبينٍ)اعراف، 60.
7- (وَ يَقُولُونَ أَ إِنَّا لَتارِكُوا آلِهَتِنا لِشاعِرٍ مَجْنُون)صافات، 36.
8- (إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسى‏ وَ مَنْ مَعَه)اعراف، 131.
9- (ْ إِنَّهُمْ أُناسٌ يَتَطَهَّرُون )اعراف، 82.
10- ( إِنَّا لَنَراكَ فينا ضَعيفاً وَ لَوْ لا رَهْطُكَ لَرَجَمْناك)هود، 91.  
11- ( قالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يا نُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومينَ) شعرا، 116.
12- ( لَنُخرِجَنَّكَ يا شُعَيبُ وَالَّذينَ آمَنوا مَعَكَ مِن قَريَتِنا أَو لَتَعودُنَّ في مِلَّتِنا قالَ أَوَلَو كُنّا كارِهينَ)اعراف، 88.
31-(اعراف، 8)؛ (هود، 26)؛ (هود، 23)؛ (شعرا، 11)؛ (نوح، 7)؛ (هود، 38)؛ (هود، 62)؛ (هود، 87)؛ (هود، 91)؛ (شعرا، 136)...
 

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۳:۳۰

2 Jan 2020