۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۵۴۱۱
کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري:

ايران در برجام داده ها را نقد داد و تعهدات را نسيه گرفت

کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري گفت: اولين ايرادي که بر برجام وارد است اين بود که داده ها را نقد داديم و تعهدات آن ها را به صورت نسيه و زمان بر دريافت کرديم.
ايران در برجام داده ها را نقد داد و تعهدات را نسيه گرفت
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد شيراني کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: انتقادي که به دولت يازدهم وارد بوده اين است که اين دولت تمام تخم مرغ ها را در سبد مذاکرات هسته اي و برجام قرار داد.

وي با اشاره به اينکه دولت يازدهم تمام مشکلات کشور و مباحث فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را به برجام گره زد تصريح کرد: اين مسئله باعث شد که هدف‌گذاري اين باشد که به هر قيمتي در کوتاه ترين زمان مذاکرات هسته اي را با داده ها و مذاکرات به نتيجه برساند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بيان اينکه مقام معظم رهبري يک سري خطوط قرمز را در رابطه به برجام تعيين کرده بودند اذعان داشت: دولت تاکيد داشت که اين مذاکرات را در همين دولت به سرانجام برساند که بتواند در واقع از پيامدها و بعد تبليغاتي آن استفاده کند.

وي افزود: ما تمامي تعهدات را روز بعد از توافق اجرايي کرديم امام تعهدات ۱+۵ که بخشي از آن لغو تحريم ها بود، اما همه آن ها لغو نشده بلکه تعليق شده است.

ممکن است در کوتاه ترين زمان تحريم ها به حالت اوليه برگردد

این کارشناس مسائل سياسي در چهار محال و بختياري بيان داشت: نقض برجام مسئله بعدي است که خود دولت نيز به آن اذعان دارد.

شيراني با بيان اينکه چند ايراد اصلي بر برجام وارد است اذعان داشت: اولين ايراد اين بود که داده ها را نقد داديم و تعهدات آن را به صورت نسيه و زمان بر دريافت کرديم.

وي خاطر نشان کرد: مکانيزم شکايت از ۱+۵ در مذاکرات، در برجام تعبيه شده و براي اينکه احتمالا ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکرده باشد چه مسئوليت هايي را پيش بيني کرده اند.

شيراني با بيان اينکه ما هيچ گونه نتيجه روشنی از برجام نتوانسته ايم تبيين کنيم اظهار کرد: اين مسيري که در برجام تعريف شده در واقع نتیجه‌ایی برای برجام تعيين نمي کند کما اينکه در دو سال اخير در دوره پسابرجام خود دولت مردان اذعان کردند که آمريکا چندین مرتبه برجام را نقض کرده است.

وي ادامه داد: به هر حال بحث دوم برجام هم بحث عمل به تعهدات و تحقيقاتي که قرار بود جزء هدف هاي ما باشد که برجام به نتيجه برسد.

در برجام حق و توسعه را به صورت نيم بند انجام داديم

وي بيان داشت: يک ايراد ديگري که بر برجام وارد است اين بود که ما حق و توسعه را به صورت نيم بند انجام داديم.

شيراني تاکيد کرد: نبايد بگذاريم حقوق بشر به اسم آن ها برگردانده شود که الان دارند همين کار را انجام مي دهند و بعد از دو سال از اجراي برجام در آن مشاهده شده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: برجام کشور ما را به واردکننده اصلي محصولات و کالاهاي اروپايي مبدل و درهاي اقتصادي را براي ما باز کرده، اما درهاي اقتصادي که صرفا براي واردات کالاهاي ۱+۵ است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۳:۲۴

2 Jan 2020