۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۶۴۰۱
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری:

روز جهانی کودک فرصتی مغتنم برای توجه مسئولان به این قشر است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: هفته‌ ملی و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای معطوف‌ کردن توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه است و بدون تردید تاثیر به‌سزایی در پویایی و بالندگی فکر و اندیشه‌ ایشان دارد.
روز جهانی کودک فرصتی مغتنم برای توجه مسئولان به این قشر است
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در هفته ملی کودک توسط کمیته کودک و نوجوان استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کودکان ارزشمندترین سرمایه‌ ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم افزود: هفته‌ ملی و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای معطوف‌ کردن توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه است و بدون تردید تاثیر به‌سزایی در پویایی و بالندگی فکر و اندیشه‌ ایشان دارد.

رحیمی توجه به حقوق شهروندی و اجتماعی، بازاندیشی در قوانین حوزه‌ی کودکان و زمینه‌سازیِ مناسب برای برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی، را ازجمله دستاوردهای اجرای این برنامه عنوان کرد و افزود: اجرای بهتر این برنامه‌ها می‌تواند گام موثری در ترسیم افق‌های روشن و امیدبخش برای کودکان این سرزمین باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در این باره افزود: تقارن زمانی ایام ماه محرم و هفته‌ ملی کودک و به منظور نهادینه‌ کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، ما را بر آن داشته تا ویژه‌برنامه‌های گرامی‌ داشت این هفته با رویکردِ آموزه‌های عاشورا، پیش‌بینی و اجرا شود.

رحیمی انتخاب شعار «هر کودک نشانیِ خداست» به منظور ایجاد وحدت‌ رویه در پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها، از سوی شورای سیاست‌گذاری هفته‌ ملی کودک را شعاری متحد در این هفته نام برد.

مدیرکل کانون جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز را از اهداف کلی اجرای برنامه در این هفته و هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور، نهادینه‌ کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز واقعه‌ عاشورا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه به ویژه «خانواده‌ها و اولیای تربیتی» و ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه‌ کودک به ویژه «کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» را ازجمله اهداف جزیی این برنامه عنوان کرد.

وی در انتها گفت: بر این اساس هفته ملی کودک از ۱۵ آغاز و تا ۲۱ مهرماه ادامه دارد و کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان، اولیای تربیتی و خانواده‌ها مخاطبان این برنامه‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۴:۳۱

28 Dec 2019