۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۶۴۲۱

مردم غزه نماد مقاومت در برابر باطل/ ضرورت حمایت عملی و علنی از این محور مقاومت

امروز مردم غزه نمادی از مقاومت در برابر باطل هستند و شایسته است برای دلگرمی آن ها با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت علنی و عملی خود را از این محور مقاومت اعلام کنیم.
مردم غزه نماد مقاومت در برابر باطل/ ضرورت حمایت عملی و علنی از این محور مقاومت
مسئله فلسطین از دغدغه های اصلی امام خمینی(ره) درباره جهان اسلام بود که این دغدغه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خیلی زود برجسته و متجلی شد و رسمیت یافت.

امام خمینی(ره) در سال ۵۸ با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس موضع علنی و عملی جمهوری اسلامی ایران را در قبال رژیم سفاک صهیونیستی اعلام کرد، این نامگذاری تغییرات راهبردی در موقعیت سران حکومت ها و ملت های سراسر جهان ایجاد کرد و از نتایج آن به ذلت و خواری و انزوای رژیم صهیونیستی و آشکار شدن مظلومیت ملت فلسطین می‌توان اشاره کرد.

اگر چه در زمان قبل از انقلاب رژیم فاسد و وابسته پهلوی در قضیه فلسطین در بین دو نقطه متناقض قرار داشت و صلاح و بقای خود را در راضی نگه داشتن دو سوی این نقطه می دید زیرا از یک طرف بنا به دستور امریکا و نیازهایی که به رژیم صهیونیستی داشت خود را متعهد به کمک به این رژیم می دانست و از طرف دیگر هم با احساسات مذهبی و انسانی ملت ایران روبرو بود زیرا می دانست که روح جامعه ایرانی متاثر از دلبستگی های دینی می باشد و اکثر ملت ایران در کنار ملت فلسطین می باشند.

ولی رژیم شاه در کنار توجه به این خصلت مردم ایران به دلیل وابستگی اش به استعمار هرگز اجازه نداد که جانبداری مردم ایران از فلسطین بازتاب عملی و یکپارچه پیدا کند ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس نه تنها ملت ایران از آزادی خواهی ملت فلسطین حمایت یکپارچه می کنند بلکه امروزه شاهد این هستیم که در سراسر جهان اسلام روز قدس بروز و ظهور پیدا کرده است.

و ملت جهان اسلام در آخرین جمعه ماه رمضان به دفاع از ملت مظلوم فلسطین اقدام عملی انجام می دهند و با حضور در راهپیمایی شعار حمایت از فلسطین سر می دهند و اینها باعث این گردیده است که رژیم سفاک صهیونیستی روز به روز در انزوای بیشتری قرار گیرد تا جایی که در کشورهای غربی و اروپایی و دیگر کشورها که شاید مردم آن مسلمان هم نباشند ولی به دادخواهی از ملت فلسطین حکومت های خود را مورد سرزنش قرار می دهند و شعار آزادی فلسطین اشغالی را سر می دهند و اینها همه از برکت اسلام و امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران است.

چرا که در زمان قبل از انقلاب هیچ عامل معتبر و تعیین کننده‌ای به نفع ملت فلسطین وجود نداشت ولی امروز تششع اندیشه ناب و الهی امام خمینی(ره) سرتا سر جهان را فرا گرفته است و این تششع به نام روز قدس همچون طوفانی عظیم و بنیان کن رخ نمود و تمامی معادلات را به نفع فلسطین تغییر داد و به کابوسی پایان ناپذیر برای صهیونیست ها تبدیل شد و هر روزی که می گذرد دستاوردهای جدیدی برای فلسطین دارد.

از جمله این دستاوردها می توان به مقاومت تحسین برانگیز امروز مردم غزه در مقابل جانی های صهیونیستی اشاره کرد که نشان دادند از آرمان ها و حقوق خود ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهند کرد.

لذا با توجه به اینکه روز قدس امسال از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اتفاقات قابل توجهی هم در منطقه در جریان است شایسته است که ملت های آزادی‌خواه سراسر جهان با هوشیاری و بیداری در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و نقش خود را در حمایت از محور مقاومت چه در فلسطین و چه در سوریه و عراق و لبنان علنی کنند.

ملت ایران به عنوان پیشقدم و ام‌القرای اسلام باید با شور و هیجان بیشتری نسبت به سال های گذشته این روز را گرامی بدارد و رسانه ها نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند امروزه ما شاهدیم که ملت های اروپایی و غربی برای دفاع از مظلومیت غزه راهپیمایی و اعتراض می کنند و این به ما می‌آموزد که با استفاده از رسانه‌ها و افکار عمومی فریاد مظلومیت و آزادی خواهی ملت فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و با یک قیام همه جانبه انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنیم و روز قدس را که از یادگاری های امام(ره) برای یادآوری مظلومیت مردم فلسطین و وحدت امت اسلامی می باشد باشکوه هر چه بیشتر و بهتر گرامی بداریم.

همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار خود با کارگزاران نظام بیان فرمودند امروز به دلیل شرایط منطقه و جهان در یک پیچ تاریخی هستیم و عبور از این پیچ مستلزم هوشیاری و توجه مسئولان و ملت نسبت به مسائل است.

یکی از این مسائل روز، جنگ امروز غزه می باشد امروز مردم غزه نمادی از مقاومت در برابر باطل می باشند و لذا شایسته است به جهت دلگرمی آن ها با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت علنی و عملی خود را از این محور مقاومات اعلام کنیم به امید آزادی کامل بیت المقدس.

در پایان توجه همگان را به جمله ای از مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برگزاری باشکوه روز قدس جلب می کنیم: روز قدس در پیش است، روز قدس یک روز به معنای حقیقی کلمه بین‌المللی اسلامی است، روزی است که ملت ایران می تواند با کمک ملت های مشتاق دیگر یک حرف حقی را فریاد کند که برای پنهان آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذاری می کند.

احمد قائدامینی- کارشناس ارشد علوم سیاسی
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۲:۲۷

2 Jan 2020