۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۳۲۸۰۱
يادداشت/

مردم به دور از تعصبات قومي و فاميلي شوراي شهر را انتخاب کنند

شورا شهر ، انجمن شهر، پارلمان محلي يا هر عنوان ديگري که بر آنها اطلاق شود، نمايندگان مردم در سطوح محلي هستند که با انتخاب مردم جهت مديريت شهر و روستاها انتخاب مي شوند. شورا را مي توان عينيت بخشيدن به دموکراسي يا همان مردم سالاري دانست.
مردم به دور از تعصبات قومي و فاميلي شوراي شهر را انتخاب کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، علي گنجي زاده کارشناس علوم اجتماعي گرايش پژوهشگري در يادداشتي نوشت:شوراي اسلامي شهر بايستي متشکل از افراد امين، منتخب و مورد اعتماد مردم باشند، افرادي که از دل مردم برخاسته ومشکلات آن ها را فهميده و تجربه کرده اند و آمده اند تا گره مشکلات را در راستاي پيشرفت کيفيت زندگي و به عنوان يک عنصر از مديريت شهري در اداره شهرها بگشايند.شوراها از جمله سازمان هايي مي باشند که براي تحقق مشارکت مردم در فرآيند تصميم گيري، برنامه ريزي، نظارت و اجراي سياست گذاري ها در سطوح محلي و منطقه اي فعاليت مي کنند، بنابراين مي بايست زمينه حضور و مشارکت مردم در امور مربوط به خودشان را فراهم نمايند.

مطابق اصل هفتم قانون جمهوري اسلامي ايران، شوراهاي شهر در کنار مجلس شوراي اسلامي وشوراي استان از ارکان تصميم گيري و اداره کشور هستند که از اهم وظايف آنها مي توان به برنامه ريزي و نظارت در امور اجتماعي و اقتصادي، عمراني، بهداشتي، فرهنگي،آموزشي وساير امور رفاهي، همکاري بامردم، توجه به مقتضيات محلي، انتخاب ونظارت بر شهردار، تهيه طرح ها و پيشنهادهاي اصلاحي، ارائه راه حل هاي کاربردي، برنامه ريزي و نظارت در اداره مراکز تفريحي و فرهنگي و... نام برد.

در ادوار مختلفي که شوراي اسلامي شهر به فعاليت مي پردازند براساس رسالت خود به عنوان قانون گذار در امور شهر ناظر بر برنامه هاي شهرداري مي باشد که نقشي اساسي در جامعه شهري به عنوان يکي از بازوان اصلي سيستم خواهند داشت. لذا مي بايست در امر برنامه ريزي شهر و نوع نيازمندي هاي ساکنين و از طرفي چگونگي توسعه فيزيکي شهر، محله بندي، مسکن، حمل و نقل و ترافيک، فضاي سبز، مسائل بهداشتي، مسائل فرهنگي و فرهنگ شهروندي را بررسي نمايند، که بالطبع تحقق اين اهداف در شهرها نيازمند مديران و افراد علاقمند و صاحب نظر است که بتوانند با نگرش و تفکر سيستمي و سياست گذاري صحيح، با استفاده از تمامي اجزا وعناصر و مشارکت دادن شهروندان گام مهمي براي عمران و آباداني برداشته و موجبات رفاه اهالي را فراهم نمايند.

در کفه ديگر ترازوي اين تحليل علاوه بر موضوعات تخصصي جهت عملي سازي تمامي برنامه ها، تعهد و مسئوليت پذيري وحس خدمتگذاري پاک و صادقانه لازمه اين امر خطير مي باشد؛ به گونه اي که نمايندگان در شوراي شهر ضمن هماهنگي با تمامي اعضا و باملاک قرار دادن قوانين حاکم و اصول فني به جاي سلايق شخصي، داشتن برنامه ريزي به شکل علمي و مطابق با اختيارات و رسيدگي به تمام جوانب و ابعاد نيازهاي شهر، به معناي واقعي واژه خدمتگذاري را معنا نموده و پاسخ اعتماد شهروندان را داده باشند.

البته با توجه به نزديک شدن به برگزاري پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهرو روستا ضرورت دارد مردم با دقت نظر بيشتر به دور از تعصبات قومي و فاميلي و صرفا در راستاي شناسايي و کمک به افراد باسواد ،لايق ، علاقمند و صاحب نظر در حوزه مديريت شهري اقدام نماييد. تا بدينوسيله به پيشرفت و توسعه متوزان شهري و ايجاد زيرساخت و رفاه شهري کمک نمايند.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۹:۴۱

29 Dec 2019