۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۳۱۷۱
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

باور توحیدی راه شخصیت سازی و غفلت زدایی است

نکته ای که باید به آن توجه شود تقویت باور و ایمان توحیدی است، نباید بگوییم ما استاد دانشگاه هستیم و دانشجو و کلاس درس و موقعیت اجتماعی خوبی داریم و نیازی به این مسائل نداریم، قطعا اساتید و فرهیختگان بیشتر از دیگران به ایمان توحیدی نیاز دارند.
باور توحیدی راه شخصیت سازی و غفلت زدایی است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتید برتر، حجت الاسلام نکونام در همایش اساتید بسیجی چهارمحال و بختیاری گفت: در سالروز شهادت یک عارف فرزانه و اسطوره ای مقاوم و الگویی ارزشمند دور هم جمع شده این تا هم راه او را به عنوان راه بسیج تداوم بخش باشیم و ادامه راه این مرد خدا را، خدایی شویم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر در فتنه ها نقش خودمان را به خوبی ایفا نمی کنیم به خاطر این است که باور ما به خوبی شکل نگرفته است، کسانی که به هسته ای و قدرت و موشک های خود می نازند در مقابل قدرت خداوند چیزی نیستند، وقتی در باور مومن باور توحیدی شکل گرفت از کوه هم استوارتر می شود.

وی تصریح کرد کرد: همه داعیان قدرت مبهور قدرت خداوند هستند، اگر با تامل و تدبر به دعاها نگاه کنیم در تنگناها و فتنه ها هم درست عمل می کنیم و در دامان و توطئه های حزب ها و گروه ها گرفتار نمی شویم و همچنین در مقابل عربده کشی های اکروز دشمنان کوتاه نمی آییم.

حجت الاسلام نکونام افزود: شهید چمران از نظر علمی ممتاز بود و موفقیت های خوبی کسب کرده بود، در دانشگاه های معتبر جهانی در کنار دانشمندان بزرگ جهان حرف برای گفتن داشت ولی هیچ یک از این خصوصیت هایش او را از باورش باز نداشت و همه عمرش را به مبارزه و جهاد گذراند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: جهاد با نفس، مردم داری و همه کمالات انسانی که شهید چمران داشت، در سایه باور توحیدی بود که در وجود او نهادینه شده بود.

وی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان افزود: ماه رمضان ماه لطافت دل ها، ماهی که همه ما که به مهمانی خدا دعوت شده ایم باید سعی کنیم حق مهمانی این ماه عزیز را ادا کنیم و از دعاهای فراوانی که در این ماه وارد شده است بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت هایی که برای آینده مهم است این است که در ماه رمضان یک عرصه نورانی را دل هایمان و درونمان درست کنی، مشکلی که همه با آن مواجهیم ظلمت هایی است که از طریق گناهان و غفلت ها بر سر راه همه به وجود می آید پس این ماه بهترین فرصت برای غفلت زدایی است.

وی تصریح کرد: اگر گناهان زدوده شوند ظلمت همه دل ما را می گیرد و نهایتا شیطان وجود انسان را احاطه می کن که در آن موقع دیگر انسان دیگر خودش نیست و شیطان برای او تصمیم گیری می کند.

نکونام اضافه کرد: خداوند ماه رمضان را ایجاد کرد تا ظلمت های درونمان را از بین ببریم و اگر کسی در این ماه آمرزیده نشود، شقی و بدبخت است پس از ضرورت های مهم این ماه این است که ظلمت زدایی کنیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: انسان معمولا خودش برای خودش شخصیت ساز است، ماه رمضان فرصت خوبی برای شخصیت سازی است و نکته ای که باید به آن توجه شود تقویت باور و ایمان توحیدی است، نباید بگوییم ما استاد دانشگاه هستیم و دانشجو و کلاس درس و موقعیت اجتماعی خوبی داریم و نیازی به این مسائل نداریم، قطعا اساتید و فرهیختگان بیشتر از دیگران به ایمان توحیدی نیاز دارند.

وی اظهار داشت: دعا کلید و مغز عبودیت استف دعا فقط زمزمه کردن محتوای آن نیست بلکه باید در محتوای ان تدبر و فکر کرد و از طریق دعا راه درست را برای خود انتخاب کرد.

انتهای خبر:// 550 الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۸:۴۵

29 Dec 2019