۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۳۴۶۰۱

امضای قرارداهای تسلیحاتی هنگفت میان آمریکا و عربستان صدای اسرائیل را هم درآورد

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی از امضای قراردادهای تسلیحانی هنگفت میان آمریکا و عربستان شدیدا انتقاد کرد.
امضای قرارداهای تسلیحاتی هنگفت میان آمریکا و عربستان صدای اسرائیل را هم درآورد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سی بی اس، یک وزیر کابینه اسرائیل از قراردادهای تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا با عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد.

دونالد ترامپ که روز یک شنبه به ریاض سفر کرده بود این قرارداهای هنگفت برای فروش تسلیحات مدرن به آل سعود را امضا کرد.

یووال اشتاینیتز از مقامات ارشد کابینه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی را یک کشور متخاصم خواند و گفت که این قراردادها مشخصا ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

این اظهارات درحال مطرح می‌شود که ترامپ پس از عربستان و مصر قرار است به سرزمینهای اشغالی سفر کند.

ترامپ روز یک شنبه در عربستان سعودی در گفتگو با خبرنگاران حضورش در ریاض را یک روز بزرگ خواند و از این قراردادها به عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ در آمریکا یاد کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی اگرچه از پیروزی ترامپ در انتخابات بسیار خوشحال هستند اما مواضع وی درباره شهرک سازیها که ترامپ خواستار متوقف شدن آن شده است باعث نگرانی تل آویو شده است. ترامپ همچنین وعده داده بود که سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند اما اخیرا به بهانه آنچه که پیشبرد روند سازش میان اعراب و اسرائیل خوانده است، این وعده خود را فعلا به تاخیر انداخته و ممکن است آن را عملی نکند.

ترامپ روز شنبه در نخستین روز سفر خود به عربستان شاهد امضای قراردادهای کلان به ارزش بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار بود که ۱۱۰ میلیارد دلار آن مربوط به قراردادهای تسلیحاتی است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا که امروز از سرمایه‌گذاری کلان عربستان در کشورش تمجید کرد، در توییتر نوشت: «ایرانی که تازه انتخاباتی واقعی برگزار کرده، از سوی رئیس‌جمهور آمریکا از آن پایگاه دموکراسی و میانه‌روی (عربستان) مورد حمله قرار گرفت.»

وی افزود: «این سیاست خارجی است یا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟»

آمریکا و نمایندگان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست امروز خود در ریاض که با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی برگزار شد، همچنین یادداشت تفاهمی در خصوص تأسیس مرکز مبارزه با حمایت مالی از تروریسم امضا کردند.

امضای این یادداشت تفاهم در حالی است که عربستان و قطر از جمله حامیان بزرگ تروریست‌ها در عراق و سوریه هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۶:۲۵

26 Dec 2019