۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۳۴۰۱۶
معاون فرماندار شهرستان فارسان:

اماکن طبخ و توزيع نان خانگي در فارسان نیاز به شناسايي دارند/ مأموران بهداشتي توان نظارت و کنترل بر اين اماکن را ندارند

معاون فرماندار شهرستان فارسان گفت: اماکني که اقدام به طبخ و توزيع نان خانگي مي‌کنند بايد توسط اتاق اصناف شهرستان شناسايي تا بعد از صدور مجوز مقام قضايي امکان بازرسي از آنها ممکن شود.
اماکن طبخ و توزيع نان خانگي در فارسان نیاز به شناسايي دارند/ مأموران بهداشتي توان نظارت و کنترل بر اين اماکن را ندارند
به گزارش جهانبین نیوز، ايرج محسني معاون فرماندار شهرستان فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار، از توزيع روزانه 16 هزار و 500 قرص نان در اين شهرستان خبر داد و گفت: محل پخت و شرايط طبخ نان در بسياري از منازلي که اقدام به طبخ نان خانگي مي‌کنند مشخص نيست و مأموران بهداشتي توان نظارت و کنترل بر اين اماکن را ندارند.

وي اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين نيازهاي شهرستان در زمينه اجراي اصول سند ملي تغذيه و همچنين ارتقاء سطح تهيه و عرضه مواد غذايي، ساماندهي عرضه نان در شهرستان است که در اين شهرستان روزانه 16 هزار و 500 قرص نان توسط نانوايي‌ها توزيع مي‌شود.

معاون فرماندار شهرستان فارسان با تأکيد بر لزوم ساماندهي عرضه نان خانگي در فارسان، بيان داشت: در حال حاضر نوعي بي‌نظمي در پخت نان خانگي در شهرستان وجود دارد و لازم است اين وضعيت ساماندهي شود.

محسنی بيان کرد: محل پخت و شرايط طبخ نان در بسياري از منازلي که اقدام به طبخ نان خانگي مي‌کنند مشخص نيست و مأموران بهداشتي توان نظارت و کنترل بر اين اماکن را ندارند.

وي تصريح کرد: اماکني که اقدام به طبخ و توزيع نان خانگي مي‌کنند بايد توسط اتاق اصناف شهرستان شناسايي تا بعد از صدور مجوز مقام قضايي امکان بازرسي از آنها ممکن شود.

شکايت از واحد طبخ نان خانگي قابل پيگيري و رسيدگي نيست

معاون فرماندار شهرستان فارسان اظهار داشت: اگر شهروندي از يک واحد صنفي نانوايي شکايتي داشته باشد اين مسئله قابل پيگيري است اما اگر از يک واحد طبخ نان خانگي فاقد مجوز شکايتي وجود داشته باشد، قابل پيگيري و رسيدگي نيست.

محسني با بيان اينکه نظارت بر فعاليت نانوايان مي‌تواند در ارتقاي سطح کيفي و کمي نان کمک جدي کند، گفت: تمام دست‌اندرکاران بايد در اين مسير براي رضايت‌مندي مردم حرکت کنند.

نانواياني که نتواند نان با کيفيت پخت کند از چرخه حذف خواهند شد

وي با تاکيد بر اهميت پخت نان با کيفيت در اين شهرستان تصريح کرد: نانواياني که نتوانند نسبت به اين مهم اقدام کنند از چرخه رقابت حذف خواهند شد

معاون فرماندار شهرستان فارسان ايجاد فضاي رقابتي را از ديگر علل افزايش کيفيت نان برشمرد و افزود: هر نانوايي که بتواند نان را با رعايت کيفيت توليد کند و مشتري‌مداري را مدنظر قرار دهد نه تنها توليدش کاهش نمي‌يابد بلکه سطح رفاه او نيز افزايش مي‌يابد.
 
وي بيان داشت: مردم مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه افزايش قيمت غيرقانوني با شماره تلفن 124 سازمان بازرگاني تماس و شکايات خود را اعلام تا در اسرع وقت به اين شکايات رسيدگي شود.
 
محسنی با اشاره به اينکه بايد هدف اصلي از بازرسي مشاغل و اصناف مختلف قانونمند کردن آنها و ساماندهي آنها بر اساس قانون در عين حفظ آن رشته شغلي باشد، افزود: مسئولان بايد هم قانون را رعايت کنند و هم به افراد کمک کنند تا به شغل خود ادامه دهند.
 
معاون فرماندار شهرستان فارسان با بيان اينکه بايد از زيرساخت‌هاي موجود در شهرستان براي رونق همه بخش‌ها استفاده شود، گفت:در شهرستان فارسان زيرساخت‌ها و امکانات مناسبي وجود دارد که با برنامه‌ريزي دقيق مي‌توان از آن به عنوان زيربناي رونق و توسعه استفاده شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۵:۱۲

29 Dec 2019