۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۳۲۲۱۶
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي چهارمحال و بختياري:

لزوم آمادگي جاده هاي کوهستاني و برفگير استان براي استقبال از زمستان

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان با بيان اينکه بخش عمده محورهاي ارتباطي استان چهارمحال و بختياري کوهستاني و برفگير است بر ضرورت آمادگي براي روزهاي زمستان تاکيد کرد.
لزوم آمادگي جاده هاي کوهستاني و برفگير استان براي استقبال از زمستان
به گزارش جهانبین نیوز؛ منوچهر سلمان زاده در گفتگو با مشکات برين اظهار کرد: ۲۹۷ راهدار در قالب ۳۸ اکيپ ثابت و سيار همراه با ۲۳۵ دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين شامل بلدوزر، لودر، گريدر، کاميون، برف خور، نمک پاش و ۵۲ دستگاه تراکتور از نيمه آذرماه جاري در طرح زمستاني اين استان فعال مي باشند.

سلمان زاده افزود: شرايط جوي استان چهارمحال و بختياري و قرارگرفتن در منطقه کوهستاني ضرورت اين آمادگي را دوچندان کرده است.

وي در ادامه گفت: محورهاي ارتباطي استان چهارمحال و بختياري که بخش عمده آن کوهستاني و برفگير است شامل ۲۱۵ کيلومتر بزرگراه، يک هزار و ۱۳۶ کيلومتر راه اصلي و فرعي و ۲ هزار و ۳۸۱ کيلومتر راه روستايي است که با برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته نيروهاي راهداري استان آمادگي کامل براي خدمات‌رساني به مسافران در کنار ساير دستگاه‌هاي امدادي مانند پليس راه، هلال‌احمر، مديريت بحران و اورژانس را دارند.

وي اظهار داشت: نصب و راه اندازي دوربين هاي کنترل سرعت در راستاي افزايش ضريب ايمني تردد، اول آذرماه در کميسيون ايمني راهها با حضور وزير راه و شهرسازي تصويب شد.

به گفته وي، مکان يابي اوليه نصب دوربين هاي کنترل سرعت براساس ميزان تصادف و تخلف غيرمجاز در شهريورماه امسال و براساس ميزان تصادف و تخلف غيرمجاز در محدوده هاي مسير بررسي شد.

سلمان زاده تصريح کرد: از اين تعداد دوربين، ۳۰ دوربين با تامين و تخصيص اعتبارات ملي و ۱۰ دوربين با اعتبارات استاني تا پايان سال نصب مي شود.

وي افزود: هم اينک چهار سامانه کنترل سرعت و ثبت تخلف در مسيرهاي شهرکرد-سامان، شهرکرد-فارسان، بروجن-لردگان و شهرکرد-اصفهان فعال است.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان هدف از نصب و راه اندازي اين دوربين ها را اطلاع از وضعيت ترافيک يكپارچه جهت رفع گره‌هاي ترافيكي نگهداري و ايمني محورهاي استان دانست که توسط مركز مديريت راه‌هاي استان تصاوير دريافتي به‌صورت برخط دريافت و براي دستگاه‌هاي ذي‌ربط نظير پليس‌ راه، اداره کل راه و شهرسازي و ساير ادارات ارسال مي شود.

به گفته وي ۵۰ دستگاه تردد شمار نيز اطلاعات تردد وسايل نقليه عبوري را در ۲۵ محور ارتباطي استان در مسيرهاي رفت و برگشت به صورت برخط به مرکز مديريت راه هاي استان ارسال مي کند.

انتهاي پيام1026ج /۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۴:۱۶

29 Dec 2019