۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۱۹۳۵۶
امام جمعه بن:

16 آذر نقطه عطفي در تاريخ فعاليت هاي سياسي دانشجويان عليه استبداد است

خروش دانشجويان عليه حضور معاون رئيس جمهور آمريکا در دانشگاه اولين حرکت ضد آمريکايي ملت ايران است.
16 آذر نقطه عطفي در تاريخ فعاليت هاي سياسي دانشجويان عليه استبداد است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، سيد محمد تقي غضنفري خطيب جمعه بن گفت: تقواي الهي همان تقوايي است که امير مومنان علي عليه السلام در خطبه۱۱۱ خود مي فرمايند: کسي که به قدر کفايت ازتقوا در دنيا بردارد و براي سراي ديگر ذخيره سازي کند بداند در آرامش به سرخواهد برد.


وي يکي از راه هاي ملکه شدن تقوا در وجود انسان را انس با قران کريم دانست و افزود: به راستي قران چراغ هدايتي است که به واسطه آن مي توان تقوا پيشه کرد و رستگار شد.


امام جمعه بن در ادامه آيات سوره تغابن خاطر نشان کرد: ايمان در گرو عمل صالح ايماني واقعي است و اگر ايمان خارج از عمل صالح باشد ايماني زباني بيش نيست.


وي عمل صالح را يکي از شافعان روز قيامت عنوان کرد و گفت: اگر عمل صالح انسان در روز قيامت شهادت بدهد، پاداشي عظيم که بخشش گناهان و ورود به بهشت است نصيب انسان خواهد شد.



وي يکي از سوالت روز قيامت را چگونگي گذراندن عمر بيان کرد و تصريح کرد: در قيامت سوال مي شود عمر خود را در چه راهي گذرانده اي و آيا باقي الصالحاتي براي آخرت ذخيره کرده اي؟


امام جمعه بن خدمت گذاري به خلق را يکي از وظايف اصلي مسلمانان دانست و گفت: خدمت به خلق الله شصت برابر ارزش بيشتري از طواف خانه خدا را دارد و همين امتياز ويژه بر اهميت و ارزش اين مساله مي افزايد.



غضنفري گفت: چگونه بدست آوردن مال از ديگر سوالاتي است که در قيامت سوال خواهد شد و اينکه آيا در جمع آوري ثروت مسائل فقهي رعايت شده است يا صرفا مال اندوزي هدف اصلي بوده است؟



وي سومين سوال را خدمت به ائمه اطهار عليه السلام بيان کرد و افزود: بايد ببينيم در شرايط فعلي سبک زندگي ما چگونه است ؟آيا رضايت بخش براي امام زمان (ع) است؟


غضنفري ضمن تبريک روز دانشجو گفت: از مقاطع مهم جنبش دانشجويي، تهاجم به دانشگاه تهران در روز دوشنبه ۱۶آذر ۱۳۳۲ و کشته شدن سه دانشجوي دانشکده فني است که نقطه عطفي در تاريخ فعاليت هاي سياسي دانشجويان عليه استبداد است.


وي نقش جنبش هاي دانشجويي را نقش موثري عنوان کرد و گفت: بعد از کودتاي ۲۸ مرداد و حاکم شدن فضاي خفقان شديد بر کشور ،دانشجويان باخروش انقلابي خود اين فضا را شکستند.


وي خروش دانشجويان عليه حضور معاون رئيس جمهور آمريکا در دانشگاه را اولين حرکت ضد آمريکايي ملت ايران دانست و افزود: افتخار اين حرکت ضد امريکايي براي دانشجويان هميشه ماندگار شد.


غضنفري ويژگي هاي يک دانشجوي نمونه را تحرک،نشاط، آگاه به زمان و بينش عميق سياسي و اجتماعي دانست و افزود: علت بازيچه قرار گرفتن برخي جريانات دانشجويي درجريانات سياسي عدم بينش سياسي آن ها است.


امام جمعه بن تاکيد کرد: دانشجويان بايد با صلابت و استوار در برابر تهاجمات فرهنگي ايستادگي کنند و در خط مقدم تهاجمات فرهنگي برعليه تهاجم فرهنگي غرب قرار بگيرند.

غضنفري تصريح کرد: اگر دانشجويي وارد حواشي جريانات مختلف شود فرصت تحصيل را از خود گرفته و اولين ضربه را به خود مي زند.


وي خدمت به شهر خود را يکي از وظايف دانشجويان برشمرد و تصريح کرد: بايد دانشجويان پس از گذراندن دوره دانشجويي به فکر خدمت به شهر خود باشند و اين کار را در اوليت هاي اصلي زندگي خود قرار بدهند.


غضنفري با اشاره به ۱۹ آذر ماه سالروز تشکيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به فرمان امام خميني (ره) گفت: فرهنگ زير بناي بسياري از فعاليت ها و برطرف کننده مشکلات است.


وي افزود: صرفه جويي در نعمت هاي الهي مثالي بارز در فرهنگي است که اگر به خوبي فرهنگ سازي شود، موجب رشد اقتصاد کشور مي شود.


وي ماهواره را سوغاتي غربي براي خانواده ها دانست و خاطر نشان کرد: ماهوراه ها يکي از آسيب هاي جدي است که فرهنگ ما را تهديد کرده و تهديدي براي خانواده ها و جامعه است.


غضنفري حضور معاون را در شهرستان امري پسنديده از سوي آموزش و پرورش شهرستان عنوان کرد و گفت: به برکت اين حضور در سال هاي آينده شاهد اضافه شدن پسوند شهيد درياقلي سوراني و ذکر کردن زادگاه اين شهيد ملي در کتاب ششم ابتدايي خواهيم بود.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۷:۵۱

27 Dec 2019