۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۱۷۳۷۶

فرمانده ایرانی که آمریکایی ها جرات ترور او را ندارند

حداقل از چند ماه پیش رسانه‌های مختلف اروپایی و آمریکایی مطالبی در بارۀ یکی از این شخصیت کلیدی جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده‌اند.
فرمانده ایرانی که آمریکایی ها جرات ترور او را ندارند
به گزارش جهانبین نیوز، هفته‌نامۀ لوپوان، نخستین نشریۀ غربی نیست که به سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران توجه و کنجکاوی نشان می‌دهد.

به گزارش رادیو فرانسه(RFI)، گزارش لوپوان که نوشتۀ آرمین عارفی است با نقل نکته‌ای شروع می‌شود که قبلاً در نشریات دیگر دیده شده و درست یا غلط بودنش هم قابل اثبات نیست:

در سال ٢٠٠٨، یعنی پنج سال بعد از سقوط صدام حسین، پیامکی به دست ژنرال پترائوس، فرماندۀ وقت نیروهای آمریکایی در عراق می‌رسد که مضمون آن چنین نقل شده است: «ژنرال پترائوس عزیز، باید بدانید که من، قاسم سلیمانی، سیاست جمهوری اسلامی ایران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تعیین می‌کنم.»

ژنرال پترائوس این پیام را بسیار جدی گرفت و در عین حال حیرت کرد. چرا که تا به حال، هیچ یک از مسئولان آمریکایی فرستندۀ آن را ندیده بودند اما با این حال بارها در گزارش‌ها و فیش‌های اطلاعاتی سازمان سیا با نام او برخورد کرده بودند. از نظر آمریکایی‌ها، قاسم سلیمانی کسی بود که شبه‌نظامیان عراقی را مسلح می‌کرد و در نتیجه مسئول مرگ هزاران سرباز آمریکایی محسوب می‌شد.

این روایات و حکایات چه راست باشد و چه دروغ، به هرحال اینک زمانه عوض شده و کار به جایی رسیده که سردار سلیمانی، رهبری مبارزه علیه شورشیان منطقه را عهده‌دار شده و آمریکایی‌ها هم خوب می‌دانند که برای جلوگیری از پیشرفت خلافت اسلامی[داعش] در عراق و سوریه، نمی‌توانند وی را نادیده بگیرند...

بعد از واقعۀ یازده سپتامبر، توافق‌های محرمانه‌ای میان ایران و آمریکا برای ساقط کردن رژیم طالبان در افغانستان صورت گرفت و این پرونده از همان زمان، زیر دست سلیمانی بود.

در آن زمان ایران، اطلاعات استراتژیک را در مورد موقعیت نیروهای طالبان در اختیار آمریکا قرار داد. با اینهمه، همکاری تهران و واشنگتن زیاد طول نکشید و جرج بوش، ایران را یکی از کشورهای "محور شر" نامید. این رفتار آمریکا از نظر سلیمانی نوعی "خیانت" یا "نارو" بود و باعث شد که فرماندۀ نیروی قدس، استراتژی خود را در قبال آمریکایی‌ها به کلی تغییر دهد و به این نتیجه برسد که با آمریکا باید مبارزه کرد.

در سال ٢٠١١، ژنرال جان کین (John Keane) معاون وقت ستاد ارتش آمریکا به طور علنی این پرسش را در مقابل کنگره طرح کرد که "به چه دلیل او را (سلیمانی) را نمی‌کشیم؟ مگر دیگر کسانی را که علیه آمریکا عملیات تروریستی ترتیب می‌دهند، نمی‌کشیم؟"...

آمریکایی‌ها حداقل یک بار فرصت داشته‌اند که در بغداد، سردار سلیمانی را به قتل برسانند اما از پیامدهای این کار ترسیده‌اند.

فعلاً نیروهای آمریکایی و جمهوری اسلامی برای دفع داعش عملاً مشغول همکاری‌اند و بمباران‌های مواضع تروریست‌ها توسط هواپیماهای آمریکایی، در واقع برای آسان کردن کار قاسم سلیمانی و یارانش است.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۱:۴۳

29 Dec 2019