۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۳۰۴۱۶
مديرکل کانون پرورش فکري کودکان چهارمحال و بختياري مطرح کرد

طبيعت‌گردي و تعمق در محيط زيست محوريت اردوي اعضاي مراکز کانون

آشنايي کودکان و نوجوانان با فرهنگ حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي به عنوان ميراث فرهنگي و ملي هر جامعه‌اي ازجمله آموزش‌هاي مهم و زيربنايي به اين قشر محسوب مي‌شود.
طبيعت‌گردي و تعمق در محيط زيست محوريت اردوي اعضاي مراکز کانون
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين همزمان با برگزاری اردوي اعضاي مراکز کانون، آثار و مکان‌هاي تاريخي چهارمحال و بختياري ميزبان اعضاي نوجوان کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان سراسر استان شدند.

فرزاد رحيمي  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور 41 عضو کانون از سراسر استان در اردوي فرهنگي، هنري و ادبي طي روزهاي 15 و 16 شهريورماه 95 بازديد اعضا از مکان‌هاي تاريخي و طبيعي را ازجمله برنامه‌هاي آشنايي اعضا با مناطق گردشي و تفريحي استان دانست.

وی با اشاره به اينکه طبيعت‌گردي و تعمق در محيط زيست محوريت اردوي اعضاي مراکز کانون را در سال 95 تشکيل مي‌دهد گفت: آشنايي کودکان و نوجوانان با فرهنگ حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي به عنوان ميراث فرهنگي و ملي هر جامعه‌اي ازجمله آموزش‌هاي مهم و زيربنايي به اين قشر محسوب مي‌شود.

وي معرفي فرهنگ و تمدن غني و ظرفيت­‌هاي فرهنگي، تاريخي و طبيعي کشور و بهره‌گيري از مزيت‌­ها و ظرفيت‌هاي آن و تبيين اين فرهنگ، تقويت و تعميق رابطه جامعه با مواريث و دارايي­‌هاي طبيعي و فرهنگي و ارتقاء آگاهي‌­هاي عمومي، تقويت حس مسئوليت و جلب مشارکت همگاني در حمايت و صيانت، حفاظت، احيا و بهره‌برداري خردمندانه از ميراث فرهنگي، در ميان کودکان و نوجوانان  به عنوان آينده‌سازان اصلي کشور را ازجمله اهداف برپايي اين اردو عنوان کرد.

فرزاد رحيمي بازديد از موزه طبيعي منطقه حفاظت‌شده تنگ صياد، بازديد از روستاي تاريخي ياسه چاه، بازديد از پارک سرچشمه فرخ شهر، بازديد از قلعه تاريخي چالشتر و بازديد از فضاي طبيعي رود خانه زاينده‌رود را از برنامه‌هاي گردشگري در اين اردو نام برد.

رحيمي با بيان اينکه اردو نقش موثري در اجتماع‌گرايي و تربيت اجتماعي افراد دارد، برگزاري اين اردو را با محوريت طبيعت‌گردي ازجمله موارد فرهنگ‌سازي در راستاي حفظ محيط زيست ياد کرد.
 
انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۸:۲۳

8 Jan 2020