۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۴۰۴۰۶
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور:

دفاع مقدس تجلی فرهنگ عاشورایی انقلاب است/هدف از سازماندهی داعش توقف تفکر حماسی در ایران بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: بنابر اعتراف خانم کلینتون این گروه تروریستی برای مقابله با ایران تشکیل شد، اما به لطف شهدا و دفاع مقدس و تفکر برگرفته از فرهنگ شهادت و دفاع مقدس داعش هم کاری از پیش نبرد.
دفاع مقدس تجلی فرهنگ عاشورایی انقلاب است/هدف از سازماندهی داعش توقف تفکر حماسی در ایران بود
سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دفاع مقدس گفتمانی ماندگار در قاموس انقلاب اسلامی است که نیاز به درک صحیح و عمیق دارد و هرچه در این گفتمان دقیق شویم مشاهده می کنیم که شخصیت عظیم حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دارای این درک و بینش ژرف بوده اند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد همه ما به‌عنوان رهروان ولایت در عمق‌بخشی بصیرت خود در موضوع گفتمان دفاع مقدس تلاش کنیم چراکه این حماسه مقدس سند افتخار ۲۰۰ سال گذشته کشور ماست و حقیقتا از سال‌های دور قبل از انقلاب افتخاری به عظمت دفاع مقدس در سابقه کشور ما ثبت نشده است.

سردار کارگر بیان داشت: سیری در تاریخ نشان می‌دهد که ژنرال‌های عالی‌رتبه ما در زمان طاغوت تحت امر مستشاران نظامی خارجی که تعداد آن را از ۶۰ تا ۱۵۰ هزار نفر نوشته‌اند کار می‌کردند و دستورات را از این مستشاران خارجی دریافت می‌کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور خاطرنشان کرد: فرح پهلوی در خاطرات خود می گوید "یک روز شاه پهلوی را دیدیم که خیلی ناراحت و عصبانی بود و می گفت هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به ویتنام اعزام شده اند، از فرماندهان نیروی هوایی سوال می‌کنم این کار با هماهنگی چه کسی صورت گرفته است؟ می‌گویند دستور مستشاران آمریکایی است در صورتی که من مسئول کشور و فرمانده قوای نظامی هستم" و این نشان از سلطه استکبار در زمان طاغوت بر کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قانون ننگین کاپیتولاسیون مصداق دیگری از سلطه استکبار بر کشور بود که اگر یک سگ آمریکایی در ایران کشته می‌شد ایرانی‌ها باید برای پاسخگویی به این موضوع در دادگاه واشنگتن و نیویورک حاضر می‌شدند ولی اگر به مقامات عالی سیاسی یا مذهبی کشور ما از طرف آمریکایی‌ها توهین می‌شد طرح شکایت باید در کشور آمریکا صورت می‌گرفت و این یک واقعیت است که متاسفانه آمریکایی‌ها از ایرانی‌ها حق توحش می‌گرفتند.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه ۱۵۰ سال قبل از انقلاب اوج یاس و ناامیدی در کشور بوده است و ایران دائما در معرض تهدید، تشر و جنگ بود و جدایی بخشی از کشور نیز در همین بازه زمانی صورت گرفت افزود: مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب، امام (ره)، مردم و شهدای عزیز ما دچار آزمونی سخت و حساس به‌ نام دفاع مقدس شدند که به فضل پروردگار نتیجه این آزمون موفقیت و روسفیدی برای کشور و مقامات مملکت بود چراکه آن روز با دست خالی و تکیه بر قدرت معنوی توانستیم در برابر دشمن مقاومت کنیم و روزهای سخت جنگ را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: در روزهای دفاع مقدس ما در شرایطی دشوار مجبور بودیم حتی سیم خاردار وارد کنیم اما الان مجهزترین موشک‌ها را تولید می‌کنیم و در زمینه‌های مختلفی به پیشرفت رسیده‌ایم و این از برکات انقلاب و خودباوری است که در سایه مقاومت سال‌های دفاع مقدس برای ما حاصل شد و امروز در زمینه موشکی و هسته‌ای در ردیف برترین‌های دنیا هستیم و همین خودباوری است که دشمن را به وحشت انداخته و هر روز با طراحی نقشه‌ای درصدد ایجاد سد جلوی راه پیشرفت کشور است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در ادامه گفت: انقلاب ما دارای ابعاد متعدد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که بعد فرهنگی آن به‌واسطه زحماتی که حضرت امام (ره) برای نظام کشید و به‌عنوان مدل مقاومت در کشور برای منطقه الگوسازی شد برجسته‌تر است و شیوه مقاومت مردمی امروزی در کشورهای سوریه و عراق برگرفته از مدل شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران است و آینده‌نگری آن روز امام (ره) و مقام معظم رهبری برای فراگیر شدن نظام اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برخورداری از ایدئولوژی فکری و فرهنگی ارزشی باعث شد تا دفاع مقدس به‌عنوان یک ادبیات ماندگار در انقلاب جاودان شود.

دفاع مقدس متعلق به تمام دنبال‌کنندگان استقلال و آزادی در دنیا است

وی با تاکید بر فراگیر بودن دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نه‌تنها متعلق به مردم ایران و جهان اسلام است بلکه به تمام دنبال‌کنندگان استقلال و آزادی در دنیا تعلق دارد و این مدل مقاومت بوده که باعث آزادی عراق و سوریه و پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه شد و امیدواریم مقاومت مردم یمن هم منجر به آزادی کامل آنان شود.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه لجاجت و عناد آمریکا با ایران نشانه پیشرفت کشور در تمام عرصه‌هاست گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری بر لزوم امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند مسئولین نیز باید تمام همت و تلاش خود را در این راستا به کار بندند و در برابر خصومت دیرینه دشمن ایستادگی کنند، چراکه دشمنی دشمن با ایران تمام‌شدنی نیست و امروز از هر حربه‌ای برای مقابله با کشور استفاده می‌کند.

وی یکی از این حربه‌ها را سازماندهی گروه تروریستی داعش عنوان و بیان داشت: بنابر اعتراف خانم کلینتون این گروه تروریستی برای مقابله با ایران تشکیل شد، اما به لطف شهدا و دفاع مقدس و تفکر برگرفته از فرهنگ شهادت و دفاع مقدس داعش هم کاری از پیش نبرد.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به ارزش بهره‌گیری از تجربه دفاع مقدس افزود: آنچه در مسیر مقاومت در سوریه به کمک رزمندگان اسلام آمد و منجربه پیروزی در سوریه شد بهره‌مندی از تجارب ارزشمند دفاع مقدس بود که توسط سردار قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین همدانی و دیگر فرماندهان بازمانده از نسل دفاع مقدس به کار گرفته شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به افزایش روزافزون قدرت دفاعی در ایران یادآور شد: دفاع مقدس از نشانه‌های قدرت کشور بود که دشمن به مرزهای ما نزدیک شد اما نتوانست وجبی از خاک ایران را اشغال کند و اکنون ما هستیم که به مرزهای دشمن نزدیک شده‌ایم، عمق استراتژی ما در کشور سوریه و عراق بر این ادعا گواه است همچنان‌که مرسی نخست وزیر مصر گفت "ایرانی‌ها دوبار به سواحل مدیترانه رسیدند یک بار با لشکرکشی در زمان هخامنشی و یک بار هم در انقلاب اسلامی بدون لشکرکشی".

سردار کارگر با اشاره به لزوم انتقال ادبیات دفاع مقدس به نسل جوان کشور تاکید کرد: دفاع مقدس گنجینه فرهنگی و عقیدتی نظام است که برای تمام آحاد کشور به‌ویژه جوانان الگوی مناسبی می‌باشد و باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا تمام اقشار با هر گرایش، سلیقه و شخصیت از برکات معنوی فضاهایی همچون راهیان نور و حتی نمایشگاه‌های دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

آوازه تیپ ۴۴ حضرت قمربنی‌هاشم (ع) به کل کشور رسیده است

وی با اشاره به آوازه تیپ ۴۴ حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این یگان را از سال‌های دفاع مقدس می‌شناسم که بچه‌های با صلابت، استوار و محکمی در زمان جنگ داشت که داوطلبانه در مناطق صعب‌العبور رزمی می‌جنگیدند و شجاعانه در دفاع مقدس از کشور پاسداری کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور افزود: هنوز هم شجاعت‌های این تیپ سرافراز ادامه دارد و تقدیم ۱۳ شهید سرافراز مدافع حرم از این استان ولایتمدار نشانه زنده بودن فرهنگ رشادت در بین جوانان و آحاد این مردم قدرشناس است و افتخار تقدیم اولین شهید جامعه پزشکی کشور شهید محمدحسن قاسمی در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها و اولین شهید بسیجی مدافع حرم شهید علی عسگری از این استان بر قاموس پایداری این استان ماندگار شد که باید راه این شهدای عزیز و اهداف معنوی و آسمانی آنان به طور شایسته برای نسل های کنونی و آینده بیان شود تا این چراغ پرفروغ مسیر سعادت را روشن نگه دارد.

سردار کارگر با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس در شهرکرد گفت: با سابقه درخشان این استان در عرصه مجاهدت و ایثارگری در سال‌های حماسه و ایثار، حق این استان است که دارای موزه دفاع مقدس باشد که به فضل خدا با پیگیری‌های مستمر این کار آغاز شد و در تلاش هستیم که این موزه که در یکی از بهترین موقعیت‌های شهری با چشم‌انداز بسیار مناسب در حال احداث است که به زودی به بهره برداری برسد و نکته حائز اهمیت این است که به دلیل معماری سخت و منحصربه‌فرد این موزه‌ها طرح‌ریزی و اجرای آن توسط شرکت‌ها و موسسات بنام و مطرح کشوری در تهران یا با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام می‌شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه این پروژه توسط پیمانکار بومی استان در حال ساخت است که به لحاظ ویژگی‌های جانمایی، معماری و مهندسی آن قطعا به‌عنوان یک موزه برتر و نمونه کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید و مکانی خواهد شد برای تجدید خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و الگویی برای بهره‌گیری مردم و جوانان از فضای دفاع مقدس که در تلاش هستیم در آینده نزدیک به مرحله بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۹:۲۶

27 Dec 2019