۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۰۹۶۶
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه مطرح کرد

یک سال حبس برای جرمِ ذبح غیر قانونی/ضرورت بیان مقابله با آسیب های اجتماعی توسط مبلغان

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه گفت: هر ذبح قانونی که توسط دامپزشکی محرز شود، از جمله جرائم غیر قابل گذشته محسوب شده و مجازات آن تا یکسال حبس می باشد.
یک سال حبس برای جرمِ ذبح غیر قانونی/ضرورت بیان مقابله با آسیب های اجتماعی توسط مبلغان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمد دشتکیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در جمع مسئولین هیأت های مذهبی شهرستان به بیان موارد قانونی در رابطه با تخلفات برخی اشخاص، هیأت های مذهبی و ... در ایام حرکت هیئت های عزاداری و ماه محرم بیان کرد.

دشتکیان تشکیل کمیته داخلی را به هیئت های مذهبی پیشنهاد داد و افزود: هر هیئت جهت حمایت و صیانت از اعضای خود در بخش بانوان و آقایان می تواند کمیته هایی تشکیل دهد تا در صورت وقوع اختلاف، اشخاص تعیین شده وارد عمل شده و قضیه را حل و فصل کنند، به گونه ای که کار به مراجع انتظامی و قانونی نکشد.

وی ادامه داد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر گام بعدی است که باید در هیأت های عزاداری شکل گیرد که دارای ۱۲ عضو می باشد. اعضا به ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان معرفی می شوند و پس از آموزش های لازم به آنان کارت های مخصوص داده می شود که در این ایام هدف واقعی امام حسین(ع) از قیام عاشورا را، اجرایی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، اذعان کرد: بسیار ناراحت کننده است که فروش لوازم آرایشی در ایران بیش از سایر کشور ها و در ماه محرم بیشتر از ایام دیگر سال است و این مورد هیچ سنخیتی با هدف قیام امام حسین(ع) ندارد. در هیمن راستا بحث امر به معروف و نهی از منکر می تواند بسیار سازنده و تأثیر گذار باشد.

دشتکیان در رابطه با ذبح قربانی، بیان کرد: مجری و متصدی ذبح، بر طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی اداره دامپزشکی می باشد که در صورت صدور مجوز، افراد اجازه ذبح خواهند داشت. اگر غیر مجاز بودن کشتار توسط دامپزشکی محرز شود و شکایت این اداره به مراجع قضایی و انتظامی برسد، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه مجازات این عمل تا یک سال حبس می باشد که از جمله جرائم غیر قابل گذشت نیز محسوب می شود.

وی رعایت بهداشت در تمامی اماکن را ضروری دانست و افزود: در رابطه با اسب دوانی باید جنبه بهداشتی و ایمنی آن رعایت شود که در صورت تخلف ابتدا صاحب است و بعد از آن مسئول هیأت عزاداری مربوطه باید پاسخگو باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: توجه خاص به آسیب های اجتماعی شهرستان بسیار حائز اهمیت است و از واعظین درخواست می شود تا در مجالس مختلف در رابطه با موارد تولید و مصرف مواد الکی، فحاشی، فضای مجازی، آب شرب و کشاورزی، اعتیاد به مواد مخدر و اختلافات خانوادگی آگاهی های لازم را به مردم ارائه نمایند.

دشتکیان در خاتمه به بیان دو ماده قانونی پرداخت و از مسئولین هیأت های مذهبی خواست تا با تشریح این موارد برای عزاداران، از آنها در برابر گرفتار شدن در بند این دو ماده صیانت کنند.

ماده‌ ۶۸۸ قانون‌ مجازات‌ اسلامی‌ :
هر اقدامی‌ که‌ تهدید علیه‌ بهداشت‌ عمومی‌ شناخته‌ شود از قبیل‌ آلوده‌ کردن‌ آب‌ آشامیدنی‌ یا توزیع ‌آب‌ آشامیدنی‌ آلوده‌، دفع‌ غیر بهداشتی‌ فضولات‌ انسانی‌ و دامی‌ و مواد زاید، ریختن‌ مواد مسموم ‌کننده‌ در رودخانه‌ ها و زباله‌ در خیابان ها، کشتار غیر مجاز دام‌، استفاده‌ غیر مجاز فاضلاب‌ خام‌ یا پس ‌آب‌ تصفیه‌ خانه‌ های‌ فاضلاب‌ برای‌ مصارف‌ کشاورزی‌ ممنوع‌ می‌ باشد و مرتکبین‌ چنانچه‌ طبق‌ قوانین‌ خاص‌ مشمول‌ مجازات‌ شدیدتری‌ نباشند به‌ حبس‌ تا یک‌ سال‌ محکوم‌ خواهند شد.

ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی:
هرکس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم وآسایش وآرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب وکار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال وتا ( ۷۴ ) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۷:۰۶

30 Dec 2019