۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۶۸۱۶
سرپرست استانداري چهارمحال و بختياري:

پدافند غيرعامل تا رسيدن به وضعيت مطلوب فاصله دارد

سرپرست استانداري چهارمحال و بختياري گفت: تا رسيدن به وضعيت مطلوب در پدافند غيرعامل راه زيادي داريم.
پدافند غيرعامل تا رسيدن به وضعيت مطلوب فاصله دارد
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ گودرز اميري سرپرست استانداري چهارمحال و بختياري اظهار کرد: زحمات نيروي انتظامي در بخش امنيت، حمل و نقل، اجتماعي، ترافيک و غيره بر مردم پوشيده نيست و همواره قابل قبول و تحسين است.

وي گفت: اگرچه در گذشته برخورد نظامي و استفاده از تجهيزات نظامي مورد توجه بوده است اکنون با توجه به پيشرفت هاي مختلف نوع جنگ و نزاع تغيير کرده و دشمن با تهديد مراکز حياتي در صدد طرف مقابل را از پاي در آورد.

به گفته وي، با شرايط موجود بايد نوع نگاه متفاوت باشد، ممکن دستگاه‌هاي اجرايي مختلفي درگير پدافند غيرعامل باشند اما بدون هماهنگي با نيروهاي نظامي وانتظامي کار پيش نخواهد رفت.

وي با بيان اينکه در زمان جنگ دشمن با هدف و نيت ضعيف کردن نظام و اسلام به ما حمله کرد افزود: اين حملات پي در پي و همه جانبه دشمن وبا همه قدرتهاي دنيا نه تنها موفقيتي براي آنها حاصل نکرد بلکه مامقاوم تر و پايدار تر از گذشته شديم.

وي اذعان داشت: ما توانستيم فنون جنگ را به بهترين وجه ممکن ياد بگيريم و در تهيه و تدوين سلاح پيشرفته جنگي براي دفاع کوشاتر از گذشته وارد شديم و علاوه بر اين روش هاي پدافند غير عامل را هم در کشورمون ساري جاري کنيم.

اميري بابيان اينکه امروزه نهادهاي مختلفي در کشور در گير بحث پدافند غيرعامل هستند افزود: امروز بحث جاي گزيني مراکز حساس در جاي ديگر، مکان يابي، نوع ساختمان، نوع استفاده از انها، نوع پراکندگي جمعيت و نيروهاي دفاعي در پدافند غيرعامل مورد توجه قرار گرفته است.

وي بيان داشت: اکنون هر پروژه اي که در کشور مي خواهد اجرايي شود بايد حتماً پيوستي تحت عنوان پدافند غير عامل در راستاي رعايت نکات امنيتي، مکان يابي، نوع ساخت، تاسيسات و تجهيزات داشته باشد.

اميري خاطرنشان کرد: گاهها ممکن است با اختلال در شبکه آبرساني، برق رساني، حوادث طبيعي از جمله سيل و زلزله مردم دچار مشکل و بحران شوند که در پدافند غيرعامل بايد منابع ذخيره پيش بيني شود.

وي به زحمات بي شائبه نيروي انتظامي در زمان هاي مختلف اشاره کردو افزود: درمواقع بحراني و حوادث طبيعي مثل سيل و زلزله شايد تمامي دستگاههاي اجرايي براي خدمات رساني درگير شود اما زحماتي که نيروي انتظامي متحمل مي شود بسيار است و برکسي پوشيده نيست.

اميري با اشاره به اينکه تا رسيدن به وضعيت مطلوب در پدافند غير عامل راه زيادي داريم افزود: با تلاش و همت همه مردم و همکاري همه دستگاههاي اجرايي به ويژه نيروي نظامي وانتظامي که مستقيم با تهديدات درگير هستند مي توانيم به اهداف مورد نظر دست پيدا کنيم.

وي به روحيه جهادي و ايثار شهادت در بين مردم مسلمان کشور اشاره کرد و افزود: مباحث فرهنگي در پدافند غيرعامل نقش موثري دارند و با داشتن وترويج روحيه ايثار و شهادت در مواقع بحراني با ايجاد آرامش مي توان به موفقيت هاي بهتري دست پيدا کرد.

اميري اظهار کرد: يايد با هماهنگي همه دستگاه‌هاي اجرايي گام به گام به سمت وضعيت مطلوب و نهايي در بخش هاي نظامي، انتظامي، اجتماعي، ساخت و ساز، طبيعي، محيطي، زيست محيطي و... حرکت کرد.

وي با اشاره به اينکه در بعضي از اوقات تخريب محيط زيست هم از لحاظ محيطي وهم تغيير اقليم تهديد است افزود: اين موضوع مي تواند مشکلات زيادي به همراه داشته باشد و از نظر نظامي هم مي تواند تهديد براي دسترسي به يک محيط استراتژيک باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۱۹

6 Feb 2020