۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۳۳۶۶۶
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فارسان:

شير سنگي کانون گردشگري پيرغار پيدا شد/ سرقتي در کار نبوده

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فارسان گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده ظرف يک هفته شير سنگي کانون گردشگري پيرغار پيدا شد.
شير سنگي کانون گردشگري پيرغار پيدا شد/ سرقتي در کار نبوده
به گزارش جهانبین نیوز؛ شاهين ايل بيگي پور امروز در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرو گزارشات و اخبار منتشره در خصوص سرقت شير سنگي موجود در کانون گردشگري پيرغار گفت:بر اساس پيگيري هاي و هماهنگي هاي صورت گرفته از سوي اين اداره ،  امروز و به فاصله کمتر از يک هفته از تاريخ انتشار اخبار فوق ، مشخص گرديد شير سنگي مذکور که متعلق به خانواده فدايي (مرحوم محمدطاهر و مرحوم حاج عبدال فدايي ) بوده است.

وي تصريح کرد: شير سنگي مذکور در سال 94 توسط نوادگان ايشان به کانون گردشگري پيرغار منتقل و در اواسط اسفندماه 95 هم توسط ايشان و بدون هماهنگي با مسئولين محلي و ميراث فرهنگي ، به منزل آنها انتقال داده شده است.

ایل بیگی پور ادامه داد: با پيگيري و تشکيل جلسه در محل اين اداره با حضور عاملين جابجايي و انتقال بدون هماهنگي اين شير سنگي و دهيار محترم روستاي ده چشمه مقرر گرديد به لحاظ تأمين امنيت و حفاظت از اين اثر تاريخي، شيرسنگي مذکور در باغ شخصي ايشان در منطقه پيرغار و در معرض ديد عموم قرار گيرد و ايشان متعهد به حفاظت از اين اثر باشند.

شيرسنگي که در گويش بختياري به آن بردشير گفته مي شود نماد غيرت و جوانمردي است که بر روي قبور دلاورمردان بختياري نصب مي شد.

منطقه گردشگري پيرغار در 40 کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد و کتيبه هاي انقلابيون دوران مشروطه اول و دوم در اين کانون، قدمت تاريخي دارد.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۳:۲۳

29 Dec 2019