۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۸۶۱۶
رئيس اداره تبليغات اسلامي فارسان

يکي از شاخصه‌هاي وجودي دخت نبي مکرم اسلام (ص) تلاش براي بيداري خواص بود

رئيس اداره تبليغات اسلامي فارسان آگاهي بخشي، زمان‌شناسي، آرمان‌گرايي، قاطع بودن، باصلابت بودن، از راه راست منحرف نشدن، تلاش براي بيداري خواص را از شاخصه‌هاي وجودي دخت نبي مکرم اسلام (ص) برشمرد.
يکي از شاخصه‌هاي وجودي دخت نبي مکرم اسلام (ص) تلاش براي بيداري خواص بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسن چراغي با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) شهيده ولايت است. حضرت فاطمه (س) با ايستادگي مقابل دشمنان امام علي (ع)، دفاع از حريم ولايت را به‌خوبي به نمايش گذاشتند؛ و مي‌توان از ايشان به‌عنوان شهيده راه ولايت يادکرد.

وي افزود: به‌رغم عمر بسيار کوتاه حضرت صديقه طاهره (س)، پس از ارتحال پيامبر اکرم (ص) پدر بزرگوارشان، آثار به يادگار مانده از ايشان در آن دوران بحراني و پرتنش، بيانگر عزم راسخ، صلابت و شجاعت فوق‌العاده حضرت در دفاع از ولايت امير مؤمنان (ع) در جريان غدير خم است.

رئيس اداره تبليغات اسلامي فارسان تصريح کرد: جديت اين بانوي بزرگوار درراه دفاع از ولايت که منجر به شهادت مظلومانه‌اش شد، نشان از توجه ويژه و اهتمام خاص حضرت به مسئله امامت امت و زمامداري جامعه مسلمانان دارد.

        

وي گفت: هيچ‌کس مانند حضرت فاطمه زهرا (س) عمق و ژرفاى امامت را نشناخت و هيچ فردى چون او درراه تبيين امامت و شناسايى آن و دفاع از امام خويش تلاش نکرد.

حجت‌الاسلام چراغي اظهار داشت: او از طرق مختلف براى دفاع از امامت امامان بر حق، سعى و کوشش کرد، گاه بابيان خطبه‌هاي غرّا و روشنگرانه عظمت و فضيلت مقام امامت و شخص امام على (ع) را آشکار ساخت و گاه براى اثبات امامت امام على (ع) به محاجّه و دفاع پرداخت و آنجا که لازم ديد، براى دفاع از امام خويش، جان خود را به خطر انداخت تا آنجا که نخستين شهيده راه امامت و دفاع از آن لقب گرفت.

               

رئيس اداره تبليغات اسلامي فارسان بابيان اينکه اين بانوي بزرگوار اسلام براي دفاع از حريم ارزش‌هاي والاي الهي و ولايت از هيچ تلاشي فروگذاري نکردند، گفت: بي‌بي دوعالم پس از رحلت پدر بزرگوارش، وظيفه الهي خود را ترک نکردند و در جامعه حاضر شدند و به دفاع از حريم ولايت پرداختند.

وي در ادامه به شخصيت بانوي دوعالم اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) شخصيتي هوشيار، بصير و آگاه به سياست‌هاي زمان خود و آينده بودند.
حجت‌الاسلام چراغي يادآور شد: رسول اکرم (ص) در تعريف از فاطمه (س) مي‌فرمايند که همه عقول از تعريف و فهميدن فاطمه (س) عاجز هستند.

وي به بيان برخي صفات والاي آن حضرت پرداخت و گفت: آيات و روايات زيادي در مقام معصوم بودن آن حضرت آمده که آيه سوره مباهله، آيه 33 سوره احزاب، حديث کساء و روايت غضب از مشهورترين اين شواهد است.


           

رئيس اداره تبليغات اسلامي فارسان يکي ديگر از صفات آن حضرت را محدثه بودن برشمرد و افزود: محدثه يعني کسي که حديث مي‌گويد و از اين بانوي گرامي 2 هزار حديث و حدود 160 گفتار به دست ما رسيده است.

وي با اشاره به برخورداري حضرت فاطمه زهرا (س) از علم والاي الهي، گفت: يکي از بهترين شواهد اين صفت آن حضرت، همان خطبه فدکيه است، زيرا در اين خطبه مطالبي گفته‌شده که تا قيامت چراغ راه ما است.
 
حجت‌الاسلام چراغي همچنين آگاهي بخشي، زمان‌شناسي، آرمان‌گرايي، قاطع بودن، باصلابت بودن، از راه راست منحرف نشدن، تلاش براي بيداري خواص را از ديگر شاخصه‌هاي وجودي دخت نبي مکرم اسلام (ص) برشمرد.


انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۹:۱۲

29 Dec 2019